Gå til innhold

Dyrker dere noe mat i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dersom dere gjør det, hva dyrker dere og har dere drivhus?

Jeg har ikke drivhus og dyrker følgende:

- 3 typer agurk
- Gresskar
- Jordbær
- Sukkererter
- 14 typer chili
- 9 typer paprika
- 9 typer tomater

Anonymkode: 813e4...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja endel😊

I drivhus: tomat, chili, agurk, squash, fennikel, purre, kinakål, sukkererter div urter

Ute: poteter, gulrot, hvitkål, neper, jordskokk, isbergsalat, salat, gul løk, spisskål, jordbær, sukkererter, rosenkål

Elsker å jobbe i hagen😁

Skrevet

Har ikke drivhus.

Moreller, jordbær, reddiker, blåbær, gulrot, sukkererter, solbær, jostabær og rips

Skrevet (endret)

Salat, reddik, squash, 2 slag agurk fordelt på 3 planter, 4 slag tomat, fordelt på 5 planter, sukkerert, chili, paprika, hvitløk, gressløk og luftløk. I tillegg har det kommet noen potetplanter, fordi jeg brukte litt halvferdig kompost.  5 forskjellige urter og en diger løpstikke jeg skaffet for dekorasjonseffekten og aldri har smakt.

Endret av prekæs
Skrevet

Ja, litt. Gulrot, salat, squash og sukkererter  i hagen og tomater i potter i solveggen. Jeg har rabarbra og noen bærbusker også.

Jeg hadde mer i fjor, men i år kom våren så sent, så jeg klarte liksom ikke å komme i gang i tide, selv om jeg godt kunne ha sådd inne.

Skrevet

Har gulrot, løk, rips, bringebær, bjørnebær, tomater, chili, agurk og vannmelon

Skrevet

Dyrker og dyrker, jeg hater å drive med planter og i hagen. Så jeg har greier som ikke krever så mye stell.  Har 5 epletrær, et kirsebærtre, 3 plommetrær, rabarbra, bringebær, amerikansk blåbær, rips, stikkelsbær, gressløk, luftløk og masse markjordbær. Vokser tom vanlig blåbær bak huset. 

Anonymkode: cfb1a...b59

Skrevet

Vi har stort drivhus, dyrker mange ulike sorter chili, paprika og tomater der, og diverse eksperimenter, som meloner og aubergine. 

Ellers i hagen har vi epler, moreller, aprikos, druer, jordbær, rabarbra, blåbær, solbær, rips, bringebær, stikkelsbær, asparges, squash, loofah, masse urter, mais, sukkererter, poteter, rødbeter, salat, og helt sikkert mer jeg har glemt😅

Anonymkode: 209b9...554

Skrevet

Ja, i drivhus: agurker, tomater, salat, grønnkål, paprika, rosmarin. I hagen: epletrær, 4 stk. Lilla plommer, gule plommer, bjørnebær, jordbær, hvite rips, mais, chilli, moreller og sukkererter 🤩

Anonymkode: 627a0...f97

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, i drivhus: agurker, tomater, salat, grønnkål, paprika, rosmarin. I hagen: epletrær, 4 stk. Lilla plommer, gule plommer, bjørnebær, jordbær, hvite rips, mais, chilli, moreller og sukkererter 🤩

Og squash i drivhus

Skrevet

Vi har satt noen poteter i barnas gamle sandkasse (noen år har vi gulrøtter der istedet) og ellers har vi et lite bed med kruspersille og basilikum, en rekke sukkererter, noen bringebærbusker, et par tomatplanter, et lite bed med månedsjordbær og et plommetre. 

Anonymkode: 07014...8b8

Skrevet

Jeg har ikke drivhus. I år dyrker jeg ikke så mye, men har epler, fem sorter tomat, sukkererter, jordbær og en del forskjellige urter. 

Skrevet

Stor hage, men ingen stor interesse for hagearbeid, så vi har bare de tingene som gror av seg selv...

Epletre, morelltre, rips, bjørnebær og sukkererter. Har et par krukker med små tomater i soveggen på verandaen da.

Har hatt pallekarmer med gulerøtter og poteter, plast-drivhus med tomater, salat og agurk, sånne enkle ting når ungene var yngre og mer ivrige. Da plantet de, og vannet, holdt på og hadde det trivelig med det. Nå er de 14 og 16 år og gidder ikke lenger, det gjør ikke jeg heller ;)

Anonymkode: aec48...7a1

Skrevet

Har ikke drivhus. Dyrker hvitløk, løk, rødløk, rødbeter, gulrot, spinat, squash, potet. Det er for kaldt for tomat ute og orker ikke ha planter inne. 

Anonymkode: eff11...c4c

Skrevet

Det står et kirsebærtre i hagen. Fulgte med da vi kjøpte huset. 

Anonymkode: 2e944...e49

Skrevet

Jepp, koser meg med dyrking!

På verandaen har jeg pastinakk, erter, reddiker og svartrot. 
I drivhuset står det paprikaplanter, tomatplanter av litt ulike sorter, knollfennikel, purreløk, vårløk og noen kålplanter som trenger litt omsorg før de plantes ut. 
På terrassen står det spinat, luftløk og ulike sellerityper (stangselleri og knollselleri) og i hagen er det erter, poteter reddiker og gulrøtter.

Anonymkode: 650a5...c7c

Skrevet

Ja, også solbær, rips og jordbær, da! Men rabarbraen min blir det ikke noe dreis på. 

Anonymkode: 650a5...c7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...