Gå til innhold

Hva gjør dere med skrivebøkene til ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med de? Tar vare på de eller kaster de? Bøkene i hauger og lass.

Anonymkode: 4a7bb...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaster de glemte men tar vare på noen få.

Anonymkode: f9d37...e80

Skrevet

Jeg laget en boks til hver av ungene der jeg samlet på ting til de. Tok en stor plastkasse og skrev på hvem som var hvems. Har spart på de første skoa, klær som noen spessielle ahr gitt eller laget, tegninger har jeg noen av i fotoalbumet deres, men de jeg ikke får lov å kaste av ungene har endt der. Noen av skolebøkene har også havnet der, de har fått velge selv. 

Denne boksen har de tittet i innimellom slik at de ser hvor stor/liten den er slik at de etterhvert har blitt flinke med hva som bør ta vares på og ikke. Boksen har vært helt genial for når det har vært klær de nekter å kvitte seg med som enten er for små eller ikke ser ut lengre, kan jeg lure de til å legge der. Så når de titter i boksen etter noen år så kan det hende de kaster den eller de sitter og mimrer. (Det viktigste er at jeg slipper å se de igrunn, har blitt litt flau noen ganger når ungene har gått i for små og hullete klær som de nekter for er for små eller jeg får lappe. )

Så noen spares på, de fleste kastes. 

Anonymkode: 78d6e...5fd

Skrevet (endret)

Tatt vare på. Det er ikke vanskelig.

Knut dem sammen i bånd.

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (24 minutter siden):

Knut dem sammen i bånd.

Det blir ganske mange iløpet av 13 år når man har 5 barn da 

Anonymkode: 87df7...60c

Skrevet
ReneRene skrev (27 minutter siden):

Knut dem sammen i bånd.

Har noen antydet at det er vanskelig?

Vi beholder noen, med fire barn kan vi ikke ta vare på alt mellom 1-10. klasse. 

Anonymkode: 32d08...482

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det blir ganske mange iløpet av 13 år når man har 5 barn da 

Anonymkode: 87df7...60c

Ja vet.  Men det går. Tar ikke en kvm plass engang 🙂 langt mindre faktisk. 

Skrevet
ReneRene skrev (31 minutter siden):

Hva skal du med alle sammen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal du med alle sammen?

Det får ungene avgjøre. Hva de skal gjøre med dem 🙂 jeg syns de er fine å ha da. 

Skrevet

Jeg kaster dem. Jeg er lærer også🤣

Anonymkode: 32628...c46

Skrevet

Jeg kaster de fleste, men tar vare på hvis det f.eks. er bøker de har skrevet fortellinger i, tegnet mye el.

Anonymkode: 569a3...f72

Skrevet

Hiver dei 😏kan desverre ikkje samle på alt . Og synst heller ikkje det er noko uinntresant å sjå i bøker mamma hadde beholdt etter meg 🙈så kasta dei og .

Anonymkode: 3a9e5...514

Skrevet

Vi lar elevene kaste bøkene siste skoledag, hvis de ønsker det. Noen tar vare på de, men de aller fleste gidder ikke dra med seg en haug med bøker hjem. 

Anonymkode: df8d5...186

Skrevet

Har kastet det meste, men tar vare på noen få. 

Anonymkode: be8c2...637

Skrevet

Kaster de, herregud. Har "bare," 2 barn, men de kom hjem med en enorm mengde bøker og tegninger osv. Sparer på 2 av 100 ting.

Skrivebok i engelsk, hvem bryr seg? Jeg blar gjennom dem, og hvis noe er veldig spesielt så river jeg det ut og tar vare på det. 

Anonymkode: 72c93...67b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.6.2023 den 16.33):

Hva gjør dere med de? Tar vare på de eller kaster de? Bøkene i hauger og lass.

Anonymkode: 4a7bb...ded

Papirgjenvinning. 
Dersom det er en ekstra fin tegning, kan jeg rive ut ei side. 
Kanskje sparer jeg på den første boka fra førsteklasse, der barnet har øvd på å skrive sine første bokstaver. Men jeg trenger ikke dokumentere hvert eneste utviklingstrinn de har hatt.

Anonymkode: c5e6c...9b0

Skrevet
ReneRene skrev (På 23.6.2023 den 17.30):

Det går, men hvilken verdi har det? 
Mine egne gamle skrivebøker er det ikke knyttet sterke minner til, altså. Veldig rart å forvente at ungene skal synes det er spennende å se regnestykker og naturfagsnotater i ettertid.

Skrevet

Det aller aller meste går til papirgjenvinning.

Tatt vare på noen ytterst få ting, som den første stilen. Da de hadde hjemmeskole under koronanedstengningen var endel av arbeidsoppgavene å skrive 4 setninger hver dag om dagen sin, den dagboken har jeg tatt vare på.

Kan virkelig ikke ta vare på alt.

Anonymkode: a1dca...b6e

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det går, men hvilken verdi har det? 
Mine egne gamle skrivebøker er det ikke knyttet sterke minner til, altså. Veldig rart å forvente at ungene skal synes det er spennende å se regnestykker og naturfagsnotater i ettertid.

Ja.. det kommer nok an på litt av hvert. Jeg har forstått mye av meg og også ungene etter å ha lest i bøkene. Men så er jeg jo i overkant interessert i uttrykksmåte også. I faget jeg var usikker i så skrev jeg smått. Liten skrift tyder på noe, større på annet. Men det er mitt hode. Hva man skriver om og hvordan skriften er.. det er interessant 🙂 men utover det.. nje du har nok. rett. 

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...