Gå til innhold

Noen som har fått nytt bankkort i det siste?

Anbefalte innlegg

Fikk dere med bilde? Skulle ha nytt kort til barnet mitt som har hatt bilde på. Fikk uten. De sier de ikke tilbyr ned bilde lengre. Hva skal brukes som legitimasjon om ingen får bankkort med bilde? Skjønner ingenting her. 

Anonymkode: d6e6a...808

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Så neste gang jeg skal ha nytt kort får jeg uten bilde da? 

Anonymkode: d6e6a...808

Mest sannsynlig.

Det er noen banket som har holdt på dette lenger enn andre, og levert bankkort med bilde som en ekstratjeneste man må spesialbestille og betale for. Men jeg tror alle banker må slutte med det nå fordi det ikke er en sikker nok id.

Anbefaler å bestille id kort hos politiet, ungdommene kan jo ikke løpe rundt med passet på seg

Anonymkode: bb008...b29

Jeg fikk nytt bankkort for ca 1 år siden, det var uten bilde. Spurte de om man ikke kunne få med bilde  lenger, og da sa de at det ble faset ut, og at de var en av de siste bankene som faset det ut, det var DNB.

Anonymkode: b026a...77d

Anonym bruker skrev (På 23.6.2023 den 13.45):

Får ikke bilde lenger. Må ha id-kort nå. Fås hos politi. 

Anonymkode: ce032...505

Hvorfor svarer du på ting du tydligvis ikke har peiling på?

Jeg fikk nytt bankkort i forrige uke å spurte på forhånd om jeg kunne få med bildet på kortet ettersom jeg ikke har pass/ID kort/ førerkort,å det var ingen problem. Fikk bankkort med bildet fra Sparebanken.

Anonymkode: 44561...dd6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ungene har id-kort. Funker som legitimasjon, og erstatter pass i eu. 

Det er mange år siden de sluttet å ha bilde på bankkort i vår bank. 

Anonymkode: 0e8df...f2a

Men da er det ikke verre enn å bytte til en bank som forsatt har bankkort med bildet da,for de som trenger det. Jeg var Dnb kunde i veldig mange år,men byttet når jeg ikke lenger fikk bankkort med bildet. Byttet til sparebanken å der var det ikke noe problem å bildet på bankkortet.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fra sparebanken sin egen nettside:

Screenshot_20230624-225644_Chrome.jpg

Det er uansett ikke anbefalt å ha bankkort med bilde. Det er nok derfor de aller fleste banker har sluttet med det.

https://www.sparebank1.no/nb/smn/privat/info/bankkort-uten-bilde.html

Screenshot_20230625_023716_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: da0a2...304

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor svarer du på ting du tydligvis ikke har peiling på?

Jeg fikk nytt bankkort i forrige uke å spurte på forhånd om jeg kunne få med bildet på kortet ettersom jeg ikke har pass/ID kort/ førerkort,å det var ingen problem. Fikk bankkort med bildet fra Sparebanken.

Sparebanken er vel en av de siste bankene hvor du får kort med bilde. Mine ungdommer fikk det i pandemien fordi det ikke var mulig å oppdrive time til ID-kort. 

Men banken selv anbefaler jo også at man skaffer seg ordentlig ID. Bankkort med bilde er ikke gyldig som ID alle steder. OG; det er da mye enklere å bestille time til IF-kort enn å bytte bank….

Anonymkode: 7f3ae...457

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Bankkort med bilde er ikke gyldig legitimasjon i utlandet, og mange steder i Norge.

Anonymkode: 6082a...def

Hvor er ikke bankkort med bilde gyldig i Norge?

Merkelig at sparebanken har begynt med det igjen. Jeg prøvde og bestille det til barna for mange år siden og fikk beskjed at det var det slutt på. Så de har tydelig startet opp igjen med det

Anonymkode: f0bec...5db

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvor er ikke bankkort med bilde gyldig i Norge?

De kan nekte både på posten og apoteket, for det er ikke gyldig legitimasjon lenger. Noen vinmonopol er også veldig strenge. 

De kan jo be om legitimasjon fra ungdommene både på tog/buss og kino, vil tro det er nok med bankkort der.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De kan nekte både på posten og apoteket, for det er ikke gyldig legitimasjon lenger. Noen vinmonopol er også veldig strenge. 

De kan jo be om legitimasjon fra ungdommene både på tog/buss og kino, vil tro det er nok med bankkort der.

Det stemmer jo ikke

https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/dette-er-gyldig-legitimasjon-na

https://www.vinmonopolet.no/content/kundeservice/gyldig-legitimasjon-pa-vinmonopolet

https://www.posten.no/motta/legitimasjon-og-fullmakter

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Merkelig at sparebanken har begynt med det igjen. Jeg prøvde og bestille det til barna for mange år siden og fikk beskjed at det var det slutt på. Så de har tydelig startet opp igjen med det

Anonymkode: f0bec...5db

Jeg spurte i mai om det var mulig å få bildet på bankkortet til 11 åringen å der var ingen problem. Han har pass men vil ikke at han skal det med seg på kino,på gamingparty,å andre steder der de trenger legitimasjon. Føles mye tryggere å bare sende med bankkort med bildet da.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg spurte i mai om det var mulig å få bildet på bankkortet til 11 åringen å der var ingen problem. Han har pass men vil ikke at han skal det med seg på kino,på gamingparty,å andre steder der de trenger legitimasjon. Føles mye tryggere å bare sende med bankkort med bildet da.

Hvilket bilde? Det skrives "Å få bilde på bankkortet",  ikke "Å få bildet på bankkortet".  

Anonymkode: da0a2...304

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ikke heller skaffe id kort da?

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvorfor ikke heller skaffe id kort da?

Han er distre så helt uaktuelt at han skal dra på ett så viktig kort på kino osv. Mister du du det flere ganger så kan du bli nektet å få nytt. Å barn mister jo ting hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...