Gå til innhold

Hva får deg glad?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ungene mine, har de det bra smitter det. Jeg kan også gjøre ting for å glede dem, overraske dem, og kose meg med gleden de viser over det.

Hunden min. Han får meg til å smile hver eneste dag. En lite lykkepille av en hund.

Anonymkode: 630eb...687

Det gjør meg glad å være rundt hyggelige mennesker.

Å gå de morgenturene her hver dag på minimum to timer. Det er helt nydelig å gå langs strendene og svaberg og møte en og annen hundeier til, se folk som har slokna etter fest 🙂 og alle hyttene og campingplassen som enda sover unntatt noen som nyter kaffe så tidlig som jeg er ute, og hører på radio på lav styrke.

Det gjør meg glad når båtene kommer inn og strandgjester går i land og bruker strendene her 

Og turister som koser seg med veranda og utsikt og sitter oppe til langt over midnatt 

Å stå i kiosken hele dagen etter tur og frokost og ikke ha annet å gjøre enn å eksoedere hyggelige og blide mennesker, skravle litt og så nyte utsikten mot sjøen med mennesker , og båter og spesielt seilbåtene. 

Å bare slappe av fra a til å.

Og. Å diskutere på nett av ymse grunner. Mer noen ganger enn andre, mens jeg sitter utenfor kiosken og bare kulærn.

Klokken 23  går jeg hjem og spiser god mat og sovner ganske fort som regel. 

Pluss. Pluss . Pluss. 

Annonse

Spille instrumentet mitt. Trene. Elske. Være med barn, mann, venner søstre. Se en god film, lese god bok, bevege meg, danse

Gjøre noe for andre. Jobbe med hendene, rydde, plante. Spise nydelig mat, drikke vin. se solnedgangen. Oppleve kunst

Anonymkode: f8b23...7ba

ReneRene skrev (1 time siden):

Det gjør meg glad å være rundt hyggelige mennesker.

Å gå de morgenturene her hver dag på minimum to timer. Det er helt nydelig å gå langs strendene og svaberg og møte en og annen hundeier til, se folk som har slokna etter fest 🙂 og alle hyttene og campingplassen som enda sover unntatt noen som nyter kaffe så tidlig som jeg er ute, og hører på radio på lav styrke.

Det gjør meg glad når båtene kommer inn og strandgjester går i land og bruker strendene her 

Og turister som koser seg med veranda og utsikt og sitter oppe til langt over midnatt 

Å stå i kiosken hele dagen etter tur og frokost og ikke ha annet å gjøre enn å eksoedere hyggelige og blide mennesker, skravle litt og så nyte utsikten mot sjøen med mennesker , og båter og spesielt seilbåtene. 

Å bare slappe av fra a til å.

Og. Å diskutere på nett av ymse grunner. Mer noen ganger enn andre, mens jeg sitter utenfor kiosken og bare kulærn.

Klokken 23  går jeg hjem og spiser god mat og sovner ganske fort som regel. 

Pluss. Pluss . Pluss. 

Hvorfor er du så ukoselig her inne når det virker som du fungerer helt fint ute i verden? Hva er det med deg som gjør at du må forpeste dette forumet når du selv blir glad av hyggelige mennesker? Her inne fremstår du både sprø og slem. 

Anonymkode: a7366...b44

Farger! Jeg omgir meg med farger, både ute og inne.

Om sommeren har jeg en oase av blomster ute og inne har jeg gardiner, duker, putetrekk og pledd i all verdens farger. Så bytter jeg etter humør, sesong og lyst. Klesskapet er et sirkus å se inn i, der finnes det kun to sorte plagg, resten er i ulike farger og mønstre. 

Og selvfølgelig de "selvsagte" tingene, som at barna (familien) har det bra, hyggelige mennesker, fint vær etc. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er du så ukoselig her inne når det virker som du fungerer helt fint ute i verden? Hva er det med deg som gjør at du må forpeste dette forumet når du selv blir glad av hyggelige mennesker? Her inne fremstår du både sprø og slem. 

Anonymkode: a7366...b44

Åh. For det første så svarer jeg mange med gode intensjoner etter å ha både lest og reflektert over innleggene deres. Jeg tar faktisk det de skriver alvorlig og har respekt også.

Så er det de trådene jeg selv kan lage og tråder hvor jeg ser saken fra annet ståsted enn de hersens "fleste". I de trådene hagler det med synsinger og angrep mot meg, og det går alltid på person og ikke sak. At jeg da kan svare på en mindre tålmodig og pedagogisk måte til slutt tillater jeg meg som en konsekvens. Det er noen ganger hårreisende ytringer her, og det er ikke akkurat sånn folk rundt meg i virkeligheten er. Om jeg er uenig eller har et annet syn enn de andre, så godtar de det altså- helt uten å bruke mot meg at jeg ikke "går i takt" og vil kun ha oppmerksomhet og tar plass ( 🙄 )

Det er da andre også som hevder sine meninger uten at det blir lang diskusjon om hvor feil vedkommende tar. Ingen forventer at alle skal følge en mal, og alle aksepterer at noen ganger tar enkelte mer plass i gruppa også 

Jeg tror nok kke at jeg er nevneverdig forskjellig herfra kontra hva jeg er ellers, og jeg er ikke akkurat en "slem" person heller. Har aldri vært det 

Endret av ReneRene

Å stå opp før alle andre i huset , løpe og dessuten rekke en kaffe før resten av huset beveger seg. Akkurat nå gjør det meg veldig glad at vi står ovenfor en sommer proppfull av opplevelser, møter med venner og ikke minst masse god mat.

I alt annet enn prioritert rekkefølge: Omgir meg med fine farger og blomster, synger, er sammen med menneskene jeg er glad i, spiser god mat, nyter sol, fuglekvitter, sjokolade, fine kolleger, å ha fri, pene kjoler, gode bøker, julepynt og mye annet. jeg sørger alltid for at jeg har noe å se fram til og glede meg til, som en konsert, en forestilling, en opplevelse. Jeg har i grunnen så mye i livet mitt som gjør meg glad at det er et under at jeg rekker å være sur :D.

Fargesterke liv. Å jobbe godt med det jeg liker best. Å flytte kontoret utendørs. Å pynte meg. Eller det motsatte. Å følge årstidene. Å skrive eller få hilsen i posten. Åplukke blomster. Å kjenne på kjærlighet 

Anonymkode: 6bfb2...e87

Må legge til noe her, og det er at jeg for første gang klarer å holde liv i blomster og planter ute. Har kjøpt litt etter litt og alt vokser og gror, og jeg visste ikke at det skulle være så mye glede med fargesprakende blomster av alle mulige slag, og ha glede av å gå rundt om kveldene og plukke av rusk og det som har blitt vissent. Jeg har alt i potter da, og ikke plantet noe i nor bed, men som det lyser opp ☺️ tror at jeg må ha flere enn hunden å vise omsorg for- at det er det denne plutselige interessen kom fra. Det er jo ikke så mye å gjøre med å kun ta vare på meg selv igrunnen 🙂

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Må legge til noe her, og det er at jeg for første gang klarer å holde liv i blomster og planter ute. Har kjøpt litt etter litt og alt vokser og gror, og jeg visste ikke at det skulle være så mye glede med fargesprakende blomster av alle mulige slag, og ha glede av å gå rundt om kveldene og plukke av rusk og det som har blitt vissent. Jeg har alt i potter da, og ikke plantet noe i nor bed, men som det lyser opp ☺️ tror at jeg må ha flere enn hunden å vise omsorg for- at det er det denne plutselige interessen kom fra. Det er jo ikke så mye å gjøre med å kun ta vare på meg selv igrunnen 🙂

Blomster er gøy , men er ikke du på lang ferie? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Blomster er gøy , men er ikke du på lang ferie? 

Jo. Det er jeg. Og her går det jo også an å ha blomster 😄 er jo i sommerhuset vårt. Hjemme kjøpte jeg noen få, og der vanner naboen for meg. Det er såkalt naturtomt her, og pottene står på platting og på noen berg knauser her og der 🙂

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Jo. Det er jeg. Og her går det jo også an å ha blomster 😄 er jo i sommerhuset vårt. Hjemme kjøpte jeg noen få, og der vanner naboen for meg. Det er såkalt naturtomt her, og pottene står på platting og på noen berg knauser her og der 🙂

Skjønner! Her er det potte-bonanza her også.😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Skjønner! Her er det potte-bonanza her også.😊

Ja, jeg tok ikke sjansen på bed. Det tror jeg ville blitt for mye jobb med alt mulig pluss luking. Men ja, det er kjempefint med potter! Og jeg har satt noen lykter med solpanel her og der. Veldig fint når jeg kommer hjem fra kiosken om kveldene! Dette er en ny side ved meg, men gøy ja! 

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...