Gå til innhold

Lommepenger Dyreparken++ - hvor mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer ann på hvor mye det skal dekke. Om det skal dekke alle måltider begge dager, drikke og litt annet fjas så er det lite. 
Har de meg seg litt mat inn i parken kan det være helt greit med penger. Om hun har bankkort ville jeg nok tatt en titt innom kontoen hennes og sjekka status når hun var der og evt overført. Lurt å ta en prat med henne før hun reiser slik at hun er klar over at det ikke blir ubegrenset med penger og at alt er veldig dyrt der. 

Anonymkode: 11c03...a1b

Hvis det skal dekke måltider og snacks som du beskriver så går det akkurat ikke tenker jeg. 1000 kr er nesten minimum på et par dager. Er hun over 14  må sende med litt til. Men hva er måltider? Utfra det du skriver tenker jeg 2-3. skal hun ha fire måltider der er det noe annet.

Anonymkode: f8cad...43f

Hvem skal hun være med og hvor gammel er hun?

Om hun ikke er så gammel ville jeg vipset for mat til de hun er med også kan hun selv ha penger til is, kanelbolle og kanskje en suvenir.

Vi har hatt med oss barn flere ganger og da har vi bestilt mat til alle sammen uten at barna har tenkt over hva det koster, så har de holdt seg selv med is, slush, popkorn, kanelbolle, sukkerspinn, lodd på tivoliet eller hva det nå er som frister mest. 

Pengene flyr i dyreparken 🙈

Anonymkode: 7667e...457

Annonse

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Datteren skal være med to dager, og lurer på hvor mye lommepenger jeg skal sende med… tenkte rundt 6-700. Er det for lite? Tenker det skal dekke måltider + snacks. 

Anonymkode: 47380...4b5

Det der holder ikke. 1500 - 2000 kr kanskje. Mat, drikke, is, slusj, godteri, leker. 

Anonymkode: 14a6e...e2a

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Da øker jeg beløpet litt:-) 

Litt? Snakk med de hun skal reise med! Hva spanderer de? Hvis hun skal dekke mat og is mm i to hele dager koster det mer enn å «øke litt»

Anonymkode: 75913...94b

Kommer an på barnet. Min datter hadde med 1500,- for 2 dager i Dyreparken. Kom hjem med nesten 1000,- igjen. 
Hun er småspist, er lite glad i snop og snacks. Hun hadde kjøpt brus, spist litt og kjøpt is 

Anonymkode: 7331b...db2

Jeg synes dere operer med helt sykt høye summer. Skal alle måltider spises innkjøpt og dårlig? Vi brukte kun penger på is da vi var der. Hadde ordentlig mat med oss i stedet for grisemat på overbefolka spisesteder.

Anonymkode: 6e3b7...946

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes dere operer med helt sykt høye summer. Skal alle måltider spises innkjøpt og dårlig? Vi brukte kun penger på is da vi var der. Hadde ordentlig mat med oss i stedet for grisemat på overbefolka spisesteder.

Er det planlagt måltider i parken så er det ingen grunn til å kommentere maten som grisemat. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

"Grisematen" er ikke verre enn McDonalds og noe man kan unne seg en dag i ferien om nødvendig. 

Hva hun må ha med av penger avhenger av de hun reiser med

Anonymkode: 7667e...457

Takk for innspill, har selvsagt ordnet det med de hun reiser med. 

men sånn helt seriøst - lar dere barna få absolutt det de vil av snacks og leker inne i parken? Smører dere ikke matpakker slik dere ikke trenger å kjøpe alle måltidene der? Å bruke opp til 2000, som noen her foreslo, er helt sjukt! Er glad jeg har lært barna litt økonomisk vett på hva som er verdt å bruke penger på. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

men sånn helt seriøst - lar dere barna få absolutt det de vil av snacks og leker inne i parken? Smører dere ikke matpakker slik dere ikke trenger å kjøpe alle måltidene der? Å bruke opp til 2000, som noen her foreslo, er helt sjukt! Er glad jeg har lært barna litt økonomisk vett på hva som er verdt å bruke penger på. 

Det er da ikke saken her. Du sier datteren din skal være i parken i 2 dager og trenger penger til måltider og snacks. Sier ingenting om hvor mange måltider det er snakk om. Da svarer folk utifra det.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå kom du med særs lite info i starten da, stor forskjell om de har med mat inn eller ikke, hvorvidt hun har mulighet til å kjøpe med noe på butikken hun kan ta med inn. Ikke minst alder. 

Anonymkode: c7c4b...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...