Gå til innhold

Kan ikke folk slutte å sende bilder som er misvisende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Bilde er fra en konsert(?) og du møtte han irl etter en båttur. To helt ulike situasjoner.

Håret var nok i strikk pga sommer, sol og varme. Da er det bedre å ha det ute av veien. Det samme med skjegget. Det blir helt sinnsykt varmt når en har et stort skjegg. Men slapp av, det vokser ut igjen. Jeg tenker også det samme ang. klærne. Hvis jeg har rett inntrykk av han, utifra din beskrivelse, så er ikke klesstilen hans noe praktisk på båt. Ang. vekten hans, så kan det være mulig han nøt livet litt vel mye, og måtte endre det pga helsen. Da er det jo veldig bra av ham å gå ned 30-40 kg.

Det at du velger å dømme ham på den måten du gjør, er med på å forsterke det inntrykket jeg har av deg.

Anonymkode: f426f...1a8

Hvor har jeg dømt ham??

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Han burde?? Du legger føringer for hvordan han BURDE vært kledd?? Jeg står ved min antagelse om at du leter etter unnskyldninger for å slippe å møte han. Er du usikker på deg selv sammen med menn? 

Jeg må si at en mann med langt hår, singlet (!!) og dongerishorts er så langt unna min stil at jeg hadde heller valgt hann bort pga den stilen. 

Anonymkode: 04ea7...607

Han burde ift mine forventninger. Han burde ikke for å nødvendigvis innfri dem. Hvis du ser forskjellen. 

Og fint at du også innrømmer å velge bort noen på grunn av stil. Det aner meg nok at flere som angriper meg på grunn av dette ville gjort det samme selv....😏

ReneRene skrev (På 21.6.2023 den 12.15):

Har snakket ganske mye med en mann i en gruppe vi begge er med i, men vi har stort sett snakket om musikk og ting relatert til det. Nå er han på båtferie i Norge og lurte på om han kunne stikke innom så vi kunne gå på date. Jeg ble litt overrasket, men hvorfor ikke. Jeg går på dater iblant uten at jeg er på jakt etter noe fast. Alt skjer ganske tilfeldig, så jeg var jo positiv. Og så sendte han et bilde av seg selv hvor han opptrådte på det instrumentet han spiller, og da innrømmer jeg at jeg fant han veldig attraktiv. Han var ganske stor, altså langt fra slank, og hadde svart sånn pent og langt hår med mye fall. Svart skjegg som var velpleid, og jeg likte også klesstilen. Da ble jeg jo mer interessert for å si det mildt. Dette var lørdag som var. Så kommer han i båten da. 

Og det som stiger i land er en høy og tynn person. Skjegget var borte også, og han hadde håret i sånn dott på hodet. Jeg kjente han ikke igjen faktisk. Jeg fant han ikke tiltrekkende lenger, men vi hadde det helt okay hyggelig. Snakket lett selv om jeg ikke skjønner dansk, så vi gikk over til engelsk, men det ble ikke noe problem. Han skal forbi her på vei hjem, og lurte på om han kunne stikke innom igjen. Og så har han skrevet komplimenter og ting så det er ikke vanskelig å skjønne at han er interessert i noe mer her,og det er ikke fordi jeg er innbilsk- han er ganske tydelig. Men jeg har ikke lyst. Og det irriterer meg at nå kunne jeg faktisk ha noe på gang med en jøvli fin fyr! Hvis han hadde vært som på bildet. Han skiftet ham, og da er tiltrekningen borte. Folk må sende bilder av hvordan de virkelig ser ut da! 

Flere med samme opplevelse? 

Det første er det som tenner og det andre er det som teller. Jeg vet hva som tenner meg og hvis jeg hadde blitt presentert noe annet enn det jeg fikk så hadde jeg lett mistet interessen selv. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Han burde ift mine forventninger. Han burde ikke for å nødvendigvis innfri dem. Hvis du ser forskjellen. 

Og fint at du også innrømmer å velge bort noen på grunn av stil. Det aner meg nok at flere som angriper meg på grunn av dette ville gjort det samme selv....😏

Selvsagt har man sine preferanser. Det jeg personlig reagerer på er at du dropper en mann du ellers kunne tenkt å bli kjent med pga at han ikke er likt kledd som han var på bildet. Men som sagt så tror jeg at det er mannen som kommer heldigst ut av denne situasjonen. 

Jeg matchet en gang på Tinder med en fyr. Han var helt alminnelig utseendemessig, men hyggelig å snakke med. Det jeg ikke visste før jeg møtte han var at det ikke var han jeg trodde på bildet, men han ved siden av!! Han var avbildet med en eller annen kjendis (som jeg sikkert burde visst hadde jeg ikke vært kjendisblind). Var skeptisk først, men fy søren for en mann!!!! Utseende spilte lenger ingen rolle for han var ett fantastisk stykke menneske! 

Du burde prøve!

Anonymkode: b4390...253

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Selvsagt har man sine preferanser. Det jeg personlig reagerer på er at du dropper en mann du ellers kunne tenkt å bli kjent med pga at han ikke er likt kledd som han var på bildet. Men som sagt så tror jeg at det er mannen som kommer heldigst ut av denne situasjonen. 

Dere er noen som er ekstremt flinke til å manipulere her. Jeg har ramset opp flere ting, omtrent alt ved utseendet hans som var endret, men her har flere skrevet kun om vekt, stil, skjegg og hår hver for seg. Kun for å ha et grunnlag for å angripe. Dere er noen fine småtroll.

Og det er fullt mulig mannen kommer heldigst ut her 😂

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg matchet en gang på Tinder med en fyr. Han var helt alminnelig utseendemessig, men hyggelig å snakke med. Det jeg ikke visste før jeg møtte han var at det ikke var han jeg trodde på bildet, men han ved siden av!! Han var avbildet med en eller annen kjendis (som jeg sikkert burde visst hadde jeg ikke vært kjendisblind). Var skeptisk først, men fy søren for en mann!!!! Utseende spilte lenger ingen rolle for han var ett fantastisk stykke menneske! 

Du burde prøve!

Kjendisblind? Og så informerer du om at han var avbildet med en kjendis uten noen som helst grunn og relevans? 😏

Jeg møter nesten bare huggelige mennesker jeg da. Så det må nok en del mer til hvis jeg skal bli interessert i mer enn bekjent- og vennskap. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Kjendisblind? Og så informerer du om at han var avbildet med en kjendis uten noen som helst grunn og relevans? 😏

Jeg møter nesten bare huggelige mennesker jeg da. Så det må nok en del mer til hvis jeg skal bli interessert i mer enn bekjent- og vennskap. 

Hæ? Det var jo relevant? Hun trodde han var den andre på bildet. Altså kjendisen.

Anonymkode: 33c06...684

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Det var jo relevant? Hun trodde han var den andre på bildet. Altså kjendisen.

Ja? Og hva med dette er motstridende til det jeg skrev som respons?? 

Forøvrig var det ingenting å henge seg opp i. Det var et utsagn som var sjarmerende i beste fall, og en tanke falskhet i verste. Jeg så nok mest på det som første med litt spøkefullt uskyldig ironi som tilbakemelding. Relax 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Forøvrig var det ingenting å henge seg opp i. Det var et utsagn som var sjarmerende i beste fall, og en tanke falskhet i verste. Jeg så nok mest på det som første med litt spøkefull uskyldig ironi som tilbakemelding. Relax 

ReneRene skrev (14 minutter siden):

Jeg trodde kjendisen var han jeg matchet med. Kjendisblind = jeg ser ikke kjendiser engang når jeg snubler inn i de (ja jeg har gått på Axel Hennie på Gardermoen og ikke kjent han igjen) Relevansen var at han var ikke den jeg trodde/så for meg. Men unnskyld så mye for at jeg prøvde å svare deg hyggelig. Skal ikke skje igjen 

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Forøvrig var det ingenting å henge seg opp i. Det var et utsagn som var sjarmerende i beste fall, og en tanke falskhet i verste. Jeg så nok mest på det som første med litt spøkefullt uskyldig ironi som tilbakemelding. Relax 

Kan du i det hele tatt lese?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde kjendisen var han jeg matchet med. Kjendisblind = jeg ser ikke kjendiser engang når jeg snubler inn i de (ja jeg har gått på Axel Hennie på Gardermoen og ikke kjent han igjen) Relevansen var at han var ikke den jeg trodde/så for meg. Men unnskyld så mye for at jeg prøvde å svare deg hyggelig. Skal ikke skje igjen 

Det var bare en spøk i retur. Sorry 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men bildet var jo ikke misvisende, det viste han bare i en annen setting enn dete møttes i. Du har vel også litt forskjellig stil om du er på jobb, på konsert, på fin middag eller på hytta? Har man langt hår så har man det noen gang løst og noen gang opp. Vekten er det eneste jeg kan være enig i kan komme under ‘misvisende’, men det er jo sjelden det er negativt å slutte å være overvektig. 

Det virker litt som du leter etter grunner til å trekke deg? 

Det kan jo være greit å trekke seg først før han lærer henne å kjenne og han løper for livet🤣 

Anonymkode: 92e5e...5af

Vet du, her er jeg helt enig med deg! Har ei venninne som gjør det samme, bare at hun sender bilder med filter der hun ser slank og virkelig flott ut. Men når hun dukker opp på date er det ei sliten dame på 95 kg. Det er ikke ok. 

Og poenget het er ikke om hun sender et pent bilde med sminke og håret løst, men dukker opp uten sminke og med håret i strikk. Det er absolutt ikke sammenlignbart med å veie 40 kg mer eller mindre når du kommer på daten. 

Anonymkode: 82b8b...943

ReneRene skrev (3 timer siden):

Nei, selvfølgelig leter jeg ikke etter grunner. Hva skulle være målet med det?  Jeg er ikke på jakt etter noe fast i det hele tatt, og så er det veldig få jeg liker såpass godt også. Utseende må stemme for meg, det er det jeg blir tiltrukket av og som gjør at jeg gir det en sjanse. Såfremt fyren ellers har en ok og helst litt interessant personlighet. 

Jeg har igrunnen ikke så forskjellig stil, men jeg bruker pene sko i fine selskap. Klærne jeg bruker passer jo til alle anledninger selv om det er mer kvalitet over klærne ved mer høytidelige anledninger. Jeg har ikke tre stiler eller mer jeg altså. Har vært som jeg er i alle år, og derfor kan folk komme med plagg de vet "er meg" også, hvis de kommer over noe. Det er vel stort sett de som har klær osv som lidenskap som mikser og trikser, og det er ikke meg. Og så er det jo en viss forskjell på kul skjorte, kule bukser og sko og langt kjempefint hår og skjegg kontra å dukke opp tynn i hvit T-sjjorte, sporty shorts og noen merkelige hvite sko som ikke var hverken fugl eller fisk. Han burde kommet i singlet og olashorts og barbeint eller i litt kule svarte sko. Uten manbun.

🙃

Klærne du har på deg passer alltid, du bare bytter sko?? 🤣🤣🤣 Skulle likt å se deg i ulike settinger. 

Jeg ser da totalt ulik ut på stranda, på båttur, på fjelltur, på jobb til vanlig, på formelle jobbmøter, på konsert, på julebord, på bursdag, hjemme med koseklær, på trening osv. Hår og sminke er også veldig forskjellig. Man har jo ulik stil til ulike settinger, og stilen endrer seg med alder, årstid og mote.

Du virker jo veldig satt da. Men det stemmer jo med det inntrykket en får av deg. Olga på 75 med lett demens🤣

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han burde?? Du legger føringer for hvordan han BURDE vært kledd?? Jeg står ved min antagelse om at du leter etter unnskyldninger for å slippe å møte han. Er du usikker på deg selv sammen med menn? 

Jeg må si at en mann med langt hår, singlet (!!) og dongerishorts er så langt unna min stil at jeg hadde heller valgt hann bort pga den stilen. 

Vi får jo daglig beskjed om hva vi burde skrive her inne, såklart hun skal styre andres utseende også. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Klærne du har på deg passer alltid, du bare bytter sko?? 🤣🤣🤣 Skulle likt å se deg i ulike settinger. 

Jeg ser da totalt ulik ut på stranda, på båttur, på fjelltur, på jobb til vanlig, på formelle jobbmøter, på konsert, på julebord, på bursdag, hjemme med koseklær, på trening osv. Hår og sminke er også veldig forskjellig. Man har jo ulik stil til ulike settinger, og stilen endrer seg med alder, årstid og mote.

Du virker jo veldig satt da. Men det stemmer jo med det inntrykket en får av deg. Olga på 75 med lett demens🤣

Ja, jeg er veldig satt 🙃 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vet du, her er jeg helt enig med deg! Har ei venninne som gjør det samme, bare at hun sender bilder med filter der hun ser slank og virkelig flott ut. Men når hun dukker opp på date er det ei sliten dame på 95 kg. Det er ikke ok. 

Og poenget het er ikke om hun sender et pent bilde med sminke og håret løst, men dukker opp uten sminke og med håret i strikk. Det er absolutt ikke sammenlignbart med å veie 40 kg mer eller mindre når du kommer på daten. 

En ting er hvilket bilde man legger på en dating-app. Men her var det altså en HI hadde snakket ganske mye med. Da synes jeg det er rart at bilde skal få så stor betydning. Det er jo en nettvenn hun skal treffe.

Anonymkode: 6e160...70e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En ting er hvilket bilde man legger på en dating-app. Men her var det altså en HI hadde snakket ganske mye med. Da synes jeg det er rart at bilde skal få så stor betydning. Det er jo en nettvenn hun skal treffe.

Øh. Når bildet viser en skikkelig fin fyr med dritkul stil osv, så fikk det absolutt betydning ja. Det er som nevnt ikke mange jeg finner veldig attraktive. 

Når det går i land en person med en helt annen fremtoning, så er det vel helt naturlig å reagere. Han kunne fint ha kommet uten å sende bilde først også, ikke noe problem. Han skulle latt være egentlig 🙃

Men han er helt okay selv om han gikk fra å være veldig kul til å bli veldig ordinær med manbun. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jøss. Er det vanlig? Jeg har forskjellig stil til forskjellig anledninger, jeg. Har ikke jobbvennlig tøy på en sommerfestival. Og ville ikke reist i selskap med samme tøy som på festival. For ikke å snakke om ulike årstider, ja! 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Rart? Om hun snakker med noen i 5 år så spiller det da ingen rolle, hvis han har sendt henne bilder og møter opp som "en annen". 

Hvis du chatter med en fyr i 2 mnd, så skal du møte han, og det viser seg at han er 65 år i stedet for 35 som bildet viste. Eller sitter i rullestol til tross for alle bildene fra Mount Everest. 

Løgn, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Rart? Om hun snakker med noen i 5 år så spiller det da ingen rolle, hvis han har sendt henne bilder og møter opp som "en annen". 

Hvis du chatter med en fyr i 2 mnd, så skal du møte han, og det viser seg at han er 65 år i stedet for 35 som bildet viste. Eller sitter i rullestol til tross for alle bildene fra Mount Everest. 

Løgn, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Han hadde gått ned i vekt, HI antyder mellom 30 og 40 kilo. Om det er tilfelle så er det bra for helsa! Det er en vesentlig forskjell på skjegg/ikke skjegg kontra å lyve 30 år på alder altså 

ReneRene skrev (1 time siden):

Det var bare en spøk i retur. Sorry 

Hva sier det deg når ingen tar spøkene dine? Hvem er det som går i utakt da?

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har en slik kollega. Uansett setting er det fleecejakke, dongeribukse og ja, han skifter sko, fra lettere joggesko vår og sommer til solide fjellsko høst og vinter. Så slike folk finnes jo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...