Gå til innhold

Kan ikke folk slutte å sende bilder som er misvisende?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du jobber på kiosk nå så har du jo ikke ferie?

Anonymkode: 33c06...684

Joda. Jeg bare ekspederer folk i fem ti minutter av gamgen, og iblant blir noen stående og slå av en prat. Alt annet tar broren min seg av. Jobb som dette kan fint være ferie 🙂

Fortsetter under...

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Joda. Jeg bare ekspederer folk i fem ti minutter av gamgen, og iblant blir noen stående og slå av en prat. Alt annet tar broren min seg av. Jobb som dette kan fint være ferie 🙂

Tror du har misforstått hva ferie er

Anonymkode: 33c06...684

ReneRene skrev (1 time siden):

Jeg er på ferie ja. Helt til september, og selv om jeg har turister å ta vare på, og at jeg også jobber i kiosken her, så har jeg fritid nok. 

Relatert til hva egentlig? 

Er ikke du leder for mange? Hvordan kan du melde deg ut i flere mnd?

Og du kutter ut en mann fordi han ikke har samme hårfrisyre og stil som på bildet? Jeg tenker at det er bra for han, han slipper lett unna. 

Anonymkode: 04ea7...607

Sønnen min barberer seg en gang i uka, siden det er "så kjedelig"

Tar du bilde av han på en mandag er han barbert, på søndag har han skjegg.

Hvilken dag synes du det er greit at han legger ut et bilde av seg selv 😉

Anonymkode: e9b38...494

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sønnen min barberer seg en gang i uka, siden det er "så kjedelig"

Tar du bilde av han på en mandag er han barbert, på søndag har han skjegg.

Hvilken dag synes du det er greit at han legger ut et bilde av seg selv 😉

Anonymkode: e9b38...494

Skifter han klesstil og endrer kroppen sin også? 

Du vet. Jeg liker mennesker som er trygge på seg selv. De har ofte en stil og en stort sett samme fremtoning etter en viss alder. Såfremt du ikke er mer enn normalt opptatt av mote o.l

ReneRene skrev (22 minutter siden):

Skifter han klesstil og endrer kroppen sin også? 

Du vet. Jeg liker mennesker som er trygge på seg selv. De har ofte en stil og en stort sett samme fremtoning etter en viss alder. Såfremt du ikke er mer enn normalt opptatt av mote o.l

Endrer kroppen sin? Mannen er tynnere enn du fikk inntrykk av på bildet, du må virkelig roe deg😂

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Endrer kroppen sin? Mannen er tynnere enn du fikk inntrykk av på bildet, du må virkelig roe deg😂

Ok. Så ifølge de fleste i denne tråden som logikk, så spiller det ingen rolle hvordan dem dere eventuelt skulle date ser ut. Ikke engang om dere ikke vet spesielt mye om personligheten.

Og det var ikke noe jeg "fikk inntrykk" av. Han var 30-40 kg forskjell.

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (22 minutter siden):

Ok. Så ifølge de fleste i denne tråden som logikk, så spiller det ingen rolle hvordan dem dere eventuelt skulle date ser ut. Ikke engang om dere ikke vet spesielt mye om personligheten.

Man må selvsagt finne en man skal date tiltrekkende, men å sutre over at bildet ikke er bra nok, ærlig talt! Det er jo helt supert at han har tatt av. Tenner du på overvektige menn siden en slank kropp er turn-off?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Man må selvsagt finne en man skal date tiltrekkende, men å sutre over at bildet ikke er bra nok, ærlig talt! Det er jo helt supert at han har tatt av. Tenner du på overvektige menn siden en slank kropp er turn-off?

Det var da ikke bildet som ikke var bra nok? Mannen var forandret på flere områder. Vet du hvor mye folk endrer seg når de går så mye ned eller opp? Og hva betyr det siste spørsmålet ditt egentlig? Hvis jeg hadde sagt at han hadde gått opp så mange kilo, hadde du da spurt om jeg tenner på slanke menn siden større er turn off?!

Det var da ikke bildet som ikke var bra nok? Mannen var forandret på flere områder. Vet du hvor mye folk endrer seg når de går så mye ned eller opp? Og hva betyr det siste spørsmålet ditt egentlig? Hvis jeg hadde sagt at han hadde gått opp så mange kilo, hadde du da spurt om jeg tenner på slanke menn siden større er turn off?!

Ja? 

ReneRene skrev (30 minutter siden):

Jeg har nok ikke så enkle preferanser 🙂

Ingenting ved deg er nok enkelt. Jeg tenker at mannen skal prise seg lykkelig 😅det er jo en grunn til at du lever store deler av livet gjennom et anonymforum. Forhold er ikke for alle. 

Annonse

Bilde er fra en konsert(?) og du møtte han irl etter en båttur. To helt ulike situasjoner.

Håret var nok i strikk pga sommer, sol og varme. Da er det bedre å ha det ute av veien. Det samme med skjegget. Det blir helt sinnsykt varmt når en har et stort skjegg. Men slapp av, det vokser ut igjen. Jeg tenker også det samme ang. klærne. Hvis jeg har rett inntrykk av han, utifra din beskrivelse, så er ikke klesstilen hans noe praktisk på båt. Ang. vekten hans, så kan det være mulig han nøt livet litt vel mye, og måtte endre det pga helsen. Da er det jo veldig bra av ham å gå ned 30-40 kg.

Det at du velger å dømme ham på den måten du gjør, er med på å forsterke det inntrykket jeg har av deg.

Anonymkode: f426f...1a8

Hvis du forventer at omgivelsene skal innrette seg etter dine ønsker og behov, så går du en sørgelig fremtid i møte. Verden handler om mer enn hva du ønsker. Folk gjør det som passer dem

Anonymkode: c83a1...af0

ReneRene skrev (13 timer siden):

Hvis han har gått ned 30-40 kilo, så er jo det veldig bra for helsa, og det kan man jo ikke klage på. Klart at han ser annerledes ut, men er det så negativt da.

Anonymkode: 3eb3f...88f

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvis han har gått ned 30-40 kilo, så er jo det veldig bra for helsa, og det kan man jo ikke klage på. Klart at han ser annerledes ut, men er det så negativt da.

Nå er han over 1,90 høy, så det er ikke sikkert det gikk ut over helsa, men jo, jeg kan skjønne at noen går ned av den grunn. Men fra det og å bli så slank som han ble, så ble hele mannen forandret. Fint skjegg hadde han også, og det mener jeg selv om jeg vanligvis ikke liker det så godt. Og sånn manbun - nei jeg vet ikke jeg altså. Alt ble feil, men men. 

ReneRene skrev (47 minutter siden):

Nå er han over 1,90 høy, så det er ikke sikkert det gikk ut over helsa, men jo, jeg kan skjønne at noen går ned av den grunn. Men fra det og å bli så slank som han ble, så ble hele mannen forandret. Fint skjegg hadde han også, og det mener jeg selv om jeg vanligvis ikke liker det så godt. Og sånn manbun - nei jeg vet ikke jeg altså. Alt ble feil, men men. 

Men bildet var jo ikke misvisende, det viste han bare i en annen setting enn dete møttes i. Du har vel også litt forskjellig stil om du er på jobb, på konsert, på fin middag eller på hytta? Har man langt hår så har man det noen gang løst og noen gang opp. Vekten er det eneste jeg kan være enig i kan komme under ‘misvisende’, men det er jo sjelden det er negativt å slutte å være overvektig. 

Det virker litt som du leter etter grunner til å trekke deg? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men bildet var jo ikke misvisende, det viste han bare i en annen setting enn dete møttes i. Du har vel også litt forskjellig stil om du er på jobb, på konsert, på fin middag eller på hytta? Har man langt hår så har man det noen gang løst og noen gang opp. Vekten er det eneste jeg kan være enig i kan komme under ‘misvisende’, men det er jo sjelden det er negativt å slutte å være overvektig. 

Det virker litt som du leter etter grunner til å trekke deg? 

Nei, selvfølgelig leter jeg ikke etter grunner. Hva skulle være målet med det?  Jeg er ikke på jakt etter noe fast i det hele tatt, og så er det veldig få jeg liker såpass godt også. Utseende må stemme for meg, det er det jeg blir tiltrukket av og som gjør at jeg gir det en sjanse. Såfremt fyren ellers har en ok og helst litt interessant personlighet. 

Jeg har igrunnen ikke så forskjellig stil, men jeg bruker pene sko i fine selskap. Klærne jeg bruker passer jo til alle anledninger selv om det er mer kvalitet over klærne ved mer høytidelige anledninger. Jeg har ikke tre stiler eller mer jeg altså. Har vært som jeg er i alle år, og derfor kan folk komme med plagg de vet "er meg" også, hvis de kommer over noe. Det er vel stort sett de som har klær osv som lidenskap som mikser og trikser, og det er ikke meg. Og så er det jo en viss forskjell på kul skjorte, kule bukser og sko og langt kjempefint hår og skjegg kontra å dukke opp tynn i hvit T-sjjorte, sporty shorts og noen merkelige hvite sko som ikke var hverken fugl eller fisk. Han burde kommet i singlet og olashorts og barbeint eller i litt kule svarte sko. Uten manbun.

🙃

ReneRene skrev (23 timer siden):

Har snakket ganske mye med en mann i en gruppe vi begge er med i, men vi har stort sett snakket om musikk og ting relatert til det. Nå er han på båtferie i Norge og lurte på om han kunne stikke innom så vi kunne gå på date. Jeg ble litt overrasket, men hvorfor ikke. Jeg går på dater iblant uten at jeg er på jakt etter noe fast. Alt skjer ganske tilfeldig, så jeg var jo positiv. Og så sendte han et bilde av seg selv hvor han opptrådte på det instrumentet han spiller, og da innrømmer jeg at jeg fant han veldig attraktiv. Han var ganske stor, altså langt fra slank, og hadde svart sånn pent og langt hår med mye fall. Svart skjegg som var velpleid, og jeg likte også klesstilen. Da ble jeg jo mer interessert for å si det mildt. Dette var lørdag som var. Så kommer han i båten da. 

Og det som stiger i land er en høy og tynn person. Skjegget var borte også, og han hadde håret i sånn dott på hodet. Jeg kjente han ikke igjen faktisk. Jeg fant han ikke tiltrekkende lenger, men vi hadde det helt okay hyggelig. Snakket lett selv om jeg ikke skjønner dansk, så vi gikk over til engelsk, men det ble ikke noe problem. Han skal forbi her på vei hjem, og lurte på om han kunne stikke innom igjen. Og så har han skrevet komplimenter og ting så det er ikke vanskelig å skjønne at han er interessert i noe mer her,og det er ikke fordi jeg er innbilsk- han er ganske tydelig. Men jeg har ikke lyst. Og det irriterer meg at nå kunne jeg faktisk ha noe på gang med en jøvli fin fyr! Hvis han hadde vært som på bildet. Han skiftet ham, og da er tiltrekningen borte. Folk må sende bilder av hvordan de virkelig ser ut da! 

Flere med samme opplevelse? 

Om jeg hadde snakket ganske mye med noen og vedkommende skulle innom her jeg bor så hadde jeg synes det var hyggelig å treffes. Om det hadde vært en date eller bare et treff vil jo tiden vise. Det jeg hadde vært interessert i var å treffe denne personen jeg hadde pratet ganske mye med. Hvordan vedkommende så ut og hvordan kjemien mellom oss hadde virket når vi traff hverandre sier noe om det er en mulighet for et forhold om begge var interessert i det.  

Sett at denne personen sendte et bilde av seg selv som samsvarte mer med slik du oppfattet vedkommende. Skulle du da avlyst treffet? Når man treffer noen man har pratet med på nettet, men ikke har sett i virkeligheten før, så betyr jo ikke bildet mye for de fleste (annet enn for å finne hverandre). Man skal jo treffe en nettvenn. Eller er det slik at du bare treffer potensielle kjærester?  Om dere har fine samtaler, hvorfor kan dere ikke treffes når han er forbi gjenn? Det er jo bare å være tydelig på at dette bare er vennskap for deg.  

Og nei. Har ikke samme opplevelse. Dvs. jeg vurdere ikke om jeg skal treffe venner/bekjente i virkeligheten basert på et bilde. Så om jeg hadde sett et bilde av noen som ikke stemte med virkeligheten så hadde jeg nok ikke tenkt videre over det. 

Anonymkode: 6e160...70e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Om jeg hadde snakket ganske mye med noen og vedkommende skulle innom her jeg bor så hadde jeg synes det var hyggelig å treffes. Om det hadde vært en date eller bare et treff vil jo tiden vise. Det jeg hadde vært interessert i var å treffe denne personen jeg hadde pratet ganske mye med. Hvordan vedkommende så ut og hvordan kjemien mellom oss hadde virket når vi traff hverandre sier noe om det er en mulighet for et forhold om begge var interessert i det.  

Sett at denne personen sendte et bilde av seg selv som samsvarte mer med slik du oppfattet vedkommende. Skulle du da avlyst treffet? Når man treffer noen man har pratet med på nettet, men ikke har sett i virkeligheten før, så betyr jo ikke bildet mye for de fleste (annet enn for å finne hverandre). Man skal jo treffe en nettvenn. Eller er det slik at du bare treffer potensielle kjærester?  Om dere har fine samtaler, hvorfor kan dere ikke treffes når han er forbi gjenn? Det er jo bare å være tydelig på at dette bare er vennskap for deg.  

Og nei. Har ikke samme opplevelse. Dvs. jeg vurdere ikke om jeg skal treffe venner/bekjente i virkeligheten basert på et bilde. Så om jeg hadde sett et bilde av noen som ikke stemte med virkeligheten så hadde jeg nok ikke tenkt videre over det. 

Anonymkode: 6e160...70e

Det var hyggelig å treffe ham. Han er en helt ålreit fyr. Det var hans forslag og møtes siden han skulle forbi her. Men jeg fikk bare forventninger fordi det ikke er så veldig ofte jeg syns noen er så fine som han fremsto på bildet. Jeg ble jo veldig positivt overrasket da. Ikke noe mer enn det. Vi har kun snakket musikk og om opplevelser ifb med det, lite personlig. 

ReneRene skrev (27 minutter siden):

Nei, selvfølgelig leter jeg ikke etter grunner. Hva skulle være målet med det?  Jeg er ikke på jakt etter noe fast i det hele tatt, og så er det veldig få jeg liker såpass godt også. Utseende må stemme for meg, det er det jeg blir tiltrukket av og som gjør at jeg gir det en sjanse. Såfremt fyren ellers har en ok og helst litt interessant personlighet. 

Jeg har igrunnen ikke så forskjellig stil, men jeg bruker pene sko i fine selskap. Klærne jeg bruker passer jo til alle anledninger selv om det er mer kvalitet over klærne ved mer høytidelige anledninger. Jeg har ikke tre stiler eller mer jeg altså. Har vært som jeg er i alle år, og derfor kan folk komme med plagg de vet "er meg" også, hvis de kommer over noe. Det er vel stort sett de som har klær osv som lidenskap som mikser og trikser, og det er ikke meg. Og så er det jo en viss forskjell på kul skjorte, kule bukser og sko og langt kjempefint hår og skjegg kontra å dukke opp tynn i hvit T-sjjorte, sporty shorts og noen merkelige hvite sko som ikke var hverken fugl eller fisk. Han burde kommet i singlet og olashorts og barbeint eller i litt kule svarte sko. Uten manbun.

🙃

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan ser merkelige sko som ikke er hverken fugl eller fisk ut?

🙃

Han burde?? Du legger føringer for hvordan han BURDE vært kledd?? Jeg står ved min antagelse om at du leter etter unnskyldninger for å slippe å møte han. Er du usikker på deg selv sammen med menn? 

Jeg må si at en mann med langt hår, singlet (!!) og dongerishorts er så langt unna min stil at jeg hadde heller valgt hann bort pga den stilen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...