Gå til innhold

Tips til sunne mellommåltid og snacks i sommer, for barn

Anbefalte innlegg

Har en sønn som vokser og appetitten har skutt i været. Han "liker ingen ting" og det blir veldig ensformig. Hadde ikke jeg satt ned foten hadde han levd på baguetter med nugatti, bare for å vise hva han selv foretrekker. 

Har dere tips til næringsrike mellommåltider og snacks (feks om vi skal kose oss, på stranda el.l så er det uaktuelt mes 8 uker med potetgull og smågodte nå). Middag, frokost osv er ok. Men mer det ekstra jeg sliter med. Når han er sulten mellom lunsj og middag pga 2 timer fotballsparking. Eller når vi ser film i regnet og jeg ikke kjøper godteri fordi det blir for mye av det gode. 

Takk 😊

Anonymkode: f99f9...adf

Fortsetter under...

Smoothie, frukt/bær i skål/beger med litt vaniljesaus/kesam over, nøtter, oppskåret grønnsaker osv. Min erfaring er at om jeg setter slikt fram, uten å si så mye, så spiser de det. Begynner jeg å spørre vil de kanskje ikke ha.

Anonymkode: 03d7a...654

Oppskåret frukt, smoothie, yoghurt, nøtter, bær, babybel ost, mozarella ostestenger, toast, ristet brød, salater, grov pastasalat med ost og skinke feks om han ikke er glad i grønt.

Til film, grønnsaksstenger med rømmedip. Pop corn er minst usunt da. 

Anonymkode: 68732...10a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...