Gå til innhold

Husvask annet hvert år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det mer enn 4 meter under taket enkelte steder, pluss at det er trapp på ett av de stedene også som vil kreve proffe folk.  Så nei. 

Vasker alt unntatt tak og vegger. Tror det går helt fint. 

Endret av ReneRene

Vi vasker utvendig hvert år. Det gjør at malinga holder mye lenger, og det er utrolig mye skitt som samler seg, særlig mot de sidene hvor det er vei. Har valmet tak så vi har en enkel jobb. Ikke bruk høytrykksspyler, da risikerer du å slå fukt inn i treverket. Kost, husvask og hageslange. 

ReneRene skrev (26 minutter siden):

Her er det mer enn 4 meter under taket enkelte steder, pluss at det er trapp på ett av de stedene også som vil kreve proffe folk.  Så nei. 

Vasker alt unntatt tak og vegger. Tror det går helt fint. 

Hæ? Det er snakk om utvendig vedlikehold? Du driver ikke med sånt?

Anonymkode: 32406...f16

Annonse

Skrubber inn huset med kraftvask på kost som er festet på teleskopskaft. Så spyler jeg av som oftes med høytrykken, men ikke med kraftig trykk. Kunne tatt hageslangen, det holder men ,ye gøyere å dra frem høytrrykken. Da kan jeg ta heller rundt huset osv i samme slengen. 

Anonymkode: 12693...102

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Skrubber inn huset med kraftvask på kost som er festet på teleskopskaft. Så spyler jeg av som oftes med høytrykken, men ikke med kraftig trykk. Kunne tatt hageslangen, det holder men ,ye gøyere å dra frem høytrrykken. Da kan jeg ta heller rundt huset osv i samme slengen. 

Anonymkode: 12693...102

Kraftvask og høytrykkspyler?har du tenkt å ta bort malingen?🙈 HI

Anonymkode: 2109b...141

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Gud, for noen kjedelige liv dere har.

Anonymkode: b8919...611

Ja, må ha et kjedelig liv hvis man gjør standard vedlikehold av huset sitt!? Hus er noe av det mest verdifulle vi eier så selvfølgelig skal man ta vare på det. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Gud, for noen kjedelige liv dere har.

Anonymkode: b8919...611

Jepp. 

Å vaske huset utvendig (og innvendig, forøvrig) dritt kjedelig. 

Men huset er av de største investeringene jeg har gjort, og derfor ser jeg på det som ganske smart å faktisk ta vare på det. Kreft har jeg også, så kjedelig er jeg. 

Anonymkode: d1b20...790

Anonym bruker skrev (På 20.6.2023 den 23.38):

Mhm. Mange som vasker inne i huset med stillas

Anonymkode: 32406...f16

Vi vasker innvendig med rullestillas. Ikke så mange andre måter å gjøre det på der det er 6 meter opp til taket. 

Utvendig vasker vi ikke i høyden. Litt her og der på bakkenivå hvis det er behov, et par steder blir det litt grønske pga vegetasjon tett på huset. Men jeg ser ingen grunn til å vaske kledning åtte-ni meter over bakken. Maler ikke heller. Har kledning av ubehandlet kjerneved.

Vinduene vaskes utvendig og innvendig av et firma, kledningen får stort sett være som den er😉

Anonymkode: e802c...afb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...