Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Jeg trenger inspirasjon! Anonymkode: 2eb4c...583
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Historien om Pa Salt! Må bare bli ferdig med den siste boka først 😁 Anonymkode: 80a1e...71e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Historien om Pa Salt! Må bare bli ferdig med den siste boka først 😁 Anonymkode: 80a1e...71e Samme her. Gleder meg! Anonymkode: a2eac...9cd
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Samme her. Gleder meg! Anonymkode: a2eac...9cd Jaa jeg og! Er spent på å se om den er «like bra» siden det er sønnen som har skrevet den ferdig. Men jeg håper og tror det. Og omsider kan man få svar på alt Anonymkode: 80a1e...71e
Himmel og hav Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har foreløpig kjøpt meg to bøker Portrett av en brud - Maggie O'Farrel Den stille uke - Sven Petter Næss Nye forfattere for meg begge to.
frk Nilsen Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 Har kjøpt to bøker. Gjestene av Agnes Ravatn Mannen som døde to ganger av Richard Osman
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 Her skal jeg meske meg i krim. Gleder meg spesielt til Hitra av Samuel Bjørk. Anonymkode: 5f809...617
Optatium Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 Jeg skal lese ferdig «Fyrstene av Finntjern», så blir det Nina Lykkes «Vi er ikke her for å ha det morsomt» etterpå. Videre står Roy Jacobsens «De uverdige på lista». Hører Dostojevskijs «Opptegnelser fra de dødes hus» også, men den må tas i porsjoner.
ReneRene Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har to bøker her som jeg har fått ; Madam Blonde av Kaja Nylund og Aldri si det av Lisa Gardner. De tenker jeg å lese.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 Lucinda Riley bok nr 1. Anonymkode: bfbee...abf
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Kan jeg "kuppe" tråden litt og spørre om boktips jeg også? I tillegg til "grøss",- har lest det meste av Stephen King og Anne Rice så har jeg de siste årene begynte å like historiske romaner. Havets Katedral og Jordens Arvinger samt Fatimas Hånd og Barfotdronningen av Ildefonso Falcones likte jeg godt. Sjelemaleren ble litt for "ny" historie. Niklas Natt og Dag sine bøker: 1793 og 1794 like jeg også, Håper 1795 kommer i pocketform snart (skal på strandferie, og da er pocket et must,- de er lettere og bøkene blir fort merket av noen dager med sand, solkrem og sjøvann) Jeg tror siden jeg liker grøss,- og når jeg tenker på hva romanene handler om, så liker jeg det litt groteske med "gamle dager". Synes det bør være med beskrivelser av tøffe kår og harde straffer og liknenede,- men samtidig skal det ikke være bare mørkt og dystert. Stekre vennskap og/eller familiebånd,- det gode i bunn av mennesker er også veldig viktig. 1793 og 1794 er på kanten der,- men disse er like mye en krim fra 1700-tallet som historisk roman, så det blir litt annerledes. Har også lest "I stormenes tid" av Ken Follet. Likte også disse. Anonymkode: 14eff...1a7
Superdolly Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Jeg har akkurat begynt på Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf. Etterpå skal jeg lese Blokka på Bjerke av Bjørn Hatterud.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Historien om Pa Salt! Må bare bli ferdig med den siste boka først 😁 Anonymkode: 80a1e...71e Her og. Men er på bok 3, fant ut at jeg må lese de andre på nytt først. Anonymkode: e4c82...c8e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Her og. Men er på bok 3, fant ut at jeg må lese de andre på nytt først. Anonymkode: e4c82...c8e Jeg har vært inne på tanken om å lese opp igjen de andre, men jeg orker ikke vente. Tror jeg skal klare å huske hva som har skjedd når jeg leser Pa's. Håper jeg! Anonymkode: 80a1e...71e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Her og. Men er på bok 3, fant ut at jeg må lese de andre på nytt først. Anonymkode: e4c82...c8e Det var ikke dumt. Merket at det var mange ting som glapp i siste bok fordi jeg ikke husket alt. Lurer på å lese dem på nytt nå som jeg vet historien bak.. Fikk ikke heeeelt den samme følelsen for siste nok da, men den var absolutt spennende Anonymkode: 93c7b...e3f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 Jeg har laang liste på bestilling på biblioteket. Blantt annet en del av denne listen https://www.boktips.no/skjonnlitteratur/romaner/sommerens-beste-boker-2023/ Leste Mannen i tre deler i forrige uke, og likte den godt! Anbefales for de som liker krim. Anonymkode: e0ef2...ce2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kan jeg "kuppe" tråden litt og spørre om boktips jeg også? I tillegg til "grøss",- har lest det meste av Stephen King og Anne Rice så har jeg de siste årene begynte å like historiske romaner. Havets Katedral og Jordens Arvinger samt Fatimas Hånd og Barfotdronningen av Ildefonso Falcones likte jeg godt. Sjelemaleren ble litt for "ny" historie. Niklas Natt og Dag sine bøker: 1793 og 1794 like jeg også, Håper 1795 kommer i pocketform snart (skal på strandferie, og da er pocket et must,- de er lettere og bøkene blir fort merket av noen dager med sand, solkrem og sjøvann) Jeg tror siden jeg liker grøss,- og når jeg tenker på hva romanene handler om, så liker jeg det litt groteske med "gamle dager". Synes det bør være med beskrivelser av tøffe kår og harde straffer og liknenede,- men samtidig skal det ikke være bare mørkt og dystert. Stekre vennskap og/eller familiebånd,- det gode i bunn av mennesker er også veldig viktig. 1793 og 1794 er på kanten der,- men disse er like mye en krim fra 1700-tallet som historisk roman, så det blir litt annerledes. Har også lest "I stormenes tid" av Ken Follet. Likte også disse. Anonymkode: 14eff...1a7 Den lange hvite skyens land Jeg elsker også historiske romaner og likte Falcones godt. Den lange hvite skyens land handler om New Zealand, og det er et land jeg aldri hadde lest om før. Veldig spennende å lese om helt andre kontinenter også. https://www.ark.no/produkt/boker/skjonnlitteratur/den-lange-hvite-skyens-land-9788280875877?gclid=EAIaIQobChMIvIrB8YDS_wIVoxsGAB0oWg57EAAYASAAEgK_pPD_BwE Anonymkode: ed4a8...dbc
Himmel og hav Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kan jeg "kuppe" tråden litt og spørre om boktips jeg også? I tillegg til "grøss",- har lest det meste av Stephen King og Anne Rice så har jeg de siste årene begynte å like historiske romaner. Havets Katedral og Jordens Arvinger samt Fatimas Hånd og Barfotdronningen av Ildefonso Falcones likte jeg godt. Sjelemaleren ble litt for "ny" historie. Niklas Natt og Dag sine bøker: 1793 og 1794 like jeg også, Håper 1795 kommer i pocketform snart (skal på strandferie, og da er pocket et must,- de er lettere og bøkene blir fort merket av noen dager med sand, solkrem og sjøvann) Jeg tror siden jeg liker grøss,- og når jeg tenker på hva romanene handler om, så liker jeg det litt groteske med "gamle dager". Synes det bør være med beskrivelser av tøffe kår og harde straffer og liknenede,- men samtidig skal det ikke være bare mørkt og dystert. Stekre vennskap og/eller familiebånd,- det gode i bunn av mennesker er også veldig viktig. 1793 og 1794 er på kanten der,- men disse er like mye en krim fra 1700-tallet som historisk roman, så det blir litt annerledes. Har også lest "I stormenes tid" av Ken Follet. Likte også disse. Anonymkode: 14eff...1a7 Har du lest Utvandrerne av Vihelm Moberg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå