Gå til innhold

Kollegaen min har skutt seg selv så innmari i foten, og ser det ikke selv!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men hva tenker du selv er alternativene dine?

Anonymkode: 0e2f8...43c

Nei jeg må jo bare fortsette å si til henne at jeg ikke kan gjøre noe med det, og be henne om å slutte å klage. 

Anonymkode: a8e2c...806

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva har dere å klage og syte etter da? Dere har det jo som plommen i egget, som er overbemannet og kan daffe på jobb. Hun er i det minste ærlig med bedriften, det er mere enn dere andre er.

Anonymkode: 0f4a5...210

Enig. HI og resten av kollegene fremstår som satte og litt arrogante. 

Anonymkode: 2d7ca...4b1

Nei jeg må jo bare fortsette å si til henne at jeg ikke kan gjøre noe med det, og be henne om å slutte å klage. 

Skrev du et innlegg tidligere her om dette hvor du fortalte at du hadde vært enig med henne i ting som burde forbedres hos dere i begynnelsen, men at du hadde tatt mer avstand etterhvert? 

Siden du er så engasjert i dette? 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Skrev du et innlegg tidligere her om dette hvor du fortalte at du hadde vært enig med henne i ting som burde forbedres hos dere i begynnelsen, men at du hadde tatt mer avstand etterhvert? 

Siden du er så engasjert i dette? 

Stalking?

Anonymkode: 5cdbd...28d

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Neida. Det er bare et spørsmål og absolutt ingen påstand jeg ytrer noen mening om. 

Det er stalking når du drar inn gamle tråder. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke det. Å spørre om noen har skrevet om samme problemstilling er ikke stalking.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den regelen er ikke på forumet lenger. 

Anonymkode: e11e6...0aa

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke det. Å spørre om noen har skrevet om samme problemstilling er ikke stalking.

Her må jeg si meg enig 👍

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Den regelen er ikke på forumet lenger. 

Greit nok det, men den brukeren har i flere måneder hylt om stalking når noen ymter frempå om noe som helst hun har skrevet før. Klart at det slår  tilbake før eller senere.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Greit nok det, men den brukeren har i flere måneder hylt om stalking når noen ymter frempå om noe som helst hun har skrevet før. Klart at det slår  tilbake før eller senere.

Kan du holde deg til saken i stedet for å gå etter en bruker?

Annonse

Det er jo dumt av henne da… du får bare holde ut. Har lest en annen tråd du skrev (tror jeg) og hun later jo ikke til å være spesielt godt likt uansett. Kan jo være ledelsen er enig og dette er dems måte å få henne ut på? Personlig egnethet står høyere enn man skulle tro 

Anonymkode: f1790...cdf

Ja det er jeg som har skrevet om damen før. Hun har hele tiden vært negativ, og jeg har vært enig i mye av det hun har sagt. Men etter at ledelsen ble byttet ut, så har hun bare fortsatt. Og nå er hun et merkbart irritasjons moment for mange. Jeg har tatt avstand fra henne i den grad det har gått an, og jeg har samtidig advart henne om å ikke være så tydelig på at vi er for mange. Nå har det altså skjedd, det som egentlig måtte skje. Hun har fått beskjed om at hun ikke trengs lenger. Så jeg stusser jo veldig over at hun er så forbanna over dette, når hun høylytt har klaget over at hun kjeder seg på jobb. Hun har hele tiden tenkt at vår felles kollega som jobber deltid, må gå fordi hun ifølge henne har avleggs arbeidsoppgaver. Det skjedde jo selvsagt ikke, for hun jobber ikke med det samme som oss. Det har jeg også nevnt tidligere, at ***** har vært her i 9 år nå så det blir neppe hun som må gå, det har hun hele tiden vært uenig i. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo dumt av henne da… du får bare holde ut. Har lest en annen tråd du skrev (tror jeg) og hun later jo ikke til å være spesielt godt likt uansett. Kan jo være ledelsen er enig og dette er dems måte å få henne ut på? Personlig egnethet står høyere enn man skulle tro 

Ja de har jo tydeligvis tolket hennes klaging som mistrivsel. Og Jar sikkert skjønt at flere har merket negativiteten hennes. Det gjør mye med et arbeidsmiljø. 

Personlig egnethet er noe helt annet enn å være godt likt.  

Personlig egnethet betyr at man har egenskaper som er en fordel for god arbeidsutførelse innen yrket 

Sommerkroppen 2029 skrev (4 timer siden):

Hvis jeg forstår hi rett, så er det jo denne damen som er en unnasluntrer siden hun ikke ønsker å tilegne seg den kompetansen hun egentlig skal kunne. Hadde hun vært smart så burde hun ha lært seg faget sitt 100%. Nå må hun gå pga ansiennitet, men kanskje også mest fordi hun ikke kan jobben sin fullt ut på linje med de andre. 

Om HI sin vurdering av at kollegaen ikke kan faget er riktig, vet vi ikke nok om. Faglig undervurdering er relativt vanlig i slike prosesser. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke opp til deg å definere begrepet. Trekker man inn tidligere tråder er det stalking. 

Anonymkode: b389f...fda

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Om HI sin vurdering av at kollegaen ikke kan faget er riktig, vet vi ikke nok om. Faglig undervurdering er relativt vanlig i slike prosesser. 

Hi skriver jo at kollegaen ikke ønsker full opplæring. Da tolker jeg det som at hun ikke kan alt det de andre kan. 

Anonym bruker skrev (På 19.6.2023 den 22.15):

Det har jeg også nevnt tidligere, at ***** har vært her i 9 år nå så det blir neppe hun som må gå, det har hun hele tiden vært uenig i. 

Hvis hun ikke visste at det alltid er den sist ankomne som går først, er hun ikke så oppdatert på ting som hun tror.

Anonymkode: 581e9...c6c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis hun ikke visste at det alltid er den sist ankomne som går først, er hun ikke så oppdatert på ting som hun tror.

Anonymkode: 581e9...c6c

Det er jo ikke alltid sånn, hvor har du det i fra? Når det ble nedbemannet på min tidligere jobb, så måtte noen av de som hadde vært der lengst gå.

Anonym bruker skrev (På 19.6.2023 den 22.58):

Personlig egnethet er noe helt annet enn å være godt likt.  

Personlig egnethet betyr at man har egenskaper som er en fordel for god arbeidsutførelse innen yrket 

Ja, og at man har en personlighet som passer inn i ansattgruppen som er der fra før, og som kan være ett positivt tilskudd til bedriften. Det er man ikke når man hele tiden jobber mot de andre, samt er en "pest og en plage" for øvrige ansatte

Anonym bruker skrev (På 19.6.2023 den 22.18):

Ja de har jo tydeligvis tolket hennes klaging som mistrivsel. Og Jar sikkert skjønt at flere har merket negativiteten hennes. Det gjør mye med et arbeidsmiljø. 

Absolutt. Hadde en slik sak på jobben selv. Ei dame som var faglig sterk og dyktig, men som var ekstremt mislikt av personalgruppa. Det gikk så på stumpene løs at hun til slutt ble oppfordret til å søke ny jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...