Gå til innhold

Kake til barneselskap

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hehe, trodde  de fleste foreldre hadde en sånn 😉

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenredskaper/bakeutstyr/funktion-ovnspanne-med-lokk/p-992664/store/1156/?gclid=CjwKCAjw-b-kBhB-EiwA4fvKrAZrjikKvA2S29SAHm2HnzNBOL6JuRiW8iGIiSlOvuBL50BK9BqLjBoCQn0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Men om du bruker ovnens  langpanne ville jeg nok brukt en stor og en liten pakke så den ikke blir for flat.

Anonymkode: d79a8...d98

Har en slik, hadde bare gløymt det. Baker ikke mer enn jeg må. 🙈 Men er det nok til 12  3.klassinger i ei slik form? Skal ha pizza og is i tillegg. 

Anonymkode: d6a24...abb

Fortsetter under...

Har en slik, hadde bare gløymt det. Baker ikke mer enn jeg må. 🙈 Men er det nok til 12  3.klassinger i ei slik form? Skal ha pizza og is i tillegg. 

Jada, nok i massevis. Ungene spiser ikke så mye sånn kake, de tar gjerne et stykke hver.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

men det er det ungene liker da

Anonymkode: ad586...1cd

Noen unger liker det. Jeg tipper det er de som er mest vant til toro hjemmefra. Mine synes det er helt greit. Kakene smaker jo ikke så mye så det blir sjelden virkelig mislykket. De er bare kjedelige.

Anonymkode: bf27d...9eb

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Så kanskje er ikke Toro -kaka så god likevel?

Anonymkode: 4e75e...a11

Tror ikke det skyldes Toro. Har ennå til gode å se at ungene spiser så mye mer enn et stykke sjokoladekake. Ofte har halvparten pella av glasuren og pynten og latt resten ligge igjen. Er ikke noe glad i toro selv, så baker helst fra bunnen, men er jo helt innafor, og trygt valg mtp glutenallergi 😊

Anonymkode: 68fc1...67a

Så kanskje er ikke Toro -kaka så god likevel?

Nei, jeg personlig synes konsistensen er veldig rar på sånne posekaker.

Men uansett om du lager fra bunnen eller lager pose spiser sjelden ungene mer enn et stykke kake i bursdag, det blir mye på to timer med mat, snop og kake.

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er så kulturelt fattig å skryte av Toro at jeg blir helt flau. 
Ingenting imot å bruke en posekake i ny og ne når det passer, men å tro at det er like godt som en hjemmelaget er komisk. Det er ensformig, det er ingen variasjon, ingen særtrekk. 

Kulturelt fattig, faktisk. Den var god. 

Ungene liker Toro, så da blir det Toro. Den kulturelle ballasten får de få andre ganger 😂 

Anonymkode: d8125...3bd

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Noen unger liker det. Jeg tipper det er de som er mest vant til toro hjemmefra. Mine synes det er helt greit. Kakene smaker jo ikke så mye så det blir sjelden virkelig mislykket. De er bare kjedelige.

Anonymkode: bf27d...9eb

Mine unger er ikke vant til toro hjemmefra :) Mannen lager verdens beste gulrotkake, og jeg lager knallgod pavlova og oreokake. Ungene elsker alle sammen. Men det er ikke det jeg bruker tid på å lage til en barnebursdag. Muffins klarer jeg ikke å lage gode, så da bruker jeg toro hjemme, men det er nok toppinga de egentlig liker. (fra tidligere bursdager er det mye avspiste topper på muffinsene på bordet)

Anonymkode: ad586...1cd

the amazing spidermamma skrev (På 18.6.2023 den 21.25):

Posekake funker fint! 

Jeg har også egen glasur:

4 ss smør

200 g sjokolade (kan f. eks blande lys og mørk) 

1dl fløte 

2ts vaniljesukker 

Smelt sjokolade og smør i vannbad, ha oppi fløte og vaniljesukker etterpå. Rør til det blir en glatt røre, avkjøl noe. 

Blir veldig god. 

Til en stor langpanne ville jeg kanskje ha tatt halvannen porsjon. 

Eg laga den i dag og følte den blei veldig lite søt, spent på om ungene liker den. Kom på det litt for seint at jeg kunne prøvd å tatt oppi litt melis og. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...