Gå til innhold

Kake til barneselskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. 

Jeg bruker bare slik, men har min egen glasur ejg lager ifra bunn. Like artig å få skryt, hvertfall når de først disser disse posekakene og sier min er så go. Tar meg ikke mange minuttene mer å lage glasuren ifra bunn enn å lage en slik som er i pose heller. 

Anonymkode: 4c13b...30f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja. 

Jeg bruker bare slik, men har min egen glasur ejg lager ifra bunn. Like artig å få skryt, hvertfall når de først disser disse posekakene og sier min er så go. Tar meg ikke mange minuttene mer å lage glasuren ifra bunn enn å lage en slik som er i pose heller. 

Hvilken glasur lager du?

Anonymkode: d6a24...abb

Ja. 

Hvilken bruker du? 

Posekake funker fint! 

Jeg har også egen glasur:

4 ss smør

200 g sjokolade (kan f. eks blande lys og mørk) 

1dl fløte 

2ts vaniljesukker 

Smelt sjokolade og smør i vannbad, ha oppi fløte og vaniljesukker etterpå. Rør til det blir en glatt røre, avkjøl noe. 

Blir veldig god. 

Til en stor langpanne ville jeg kanskje ha tatt halvannen porsjon. 

Annonse

Det er så kulturelt fattig å skryte av Toro at jeg blir helt flau. 
Ingenting imot å bruke en posekake i ny og ne når det passer, men å tro at det er like godt som en hjemmelaget er komisk. Det er ensformig, det er ingen variasjon, ingen særtrekk. 

Anonymkode: 4e75e...a11

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er så kulturelt fattig å skryte av Toro at jeg blir helt flau. 
Ingenting imot å bruke en posekake i ny og ne når det passer, men å tro at det er like godt som en hjemmelaget er komisk. Det er ensformig, det er ingen variasjon, ingen særtrekk. 

men det er det ungene liker da

Anonymkode: ad586...1cd

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Toro kake er glutenfri! 
selv gjør vi det så enkelt at vi tømmer en isboks på et fat og lesser oppå med godteri, nonstop og seigemann. Ungene i selskap elsker «iskaka».

Anonymkode: 4dbc6...82d

Toro langpanne er glutenfri, ja. Og inneholder xanthangum som ikke nødvendigvis er helsebringende. Brownies fra Toro inneholder hvetemel. 

Annonse

amandine skrev (5 minutter siden):

Toro langpanne er glutenfri, ja. Og inneholder xanthangum som ikke nødvendigvis er helsebringende. Brownies fra Toro inneholder hvetemel. 

Det er mye som ikke er helsebringende, spørsmålet var ikke å lage den sunneste bursdagen.

Kanskje best å servere Hyllebærsaft?

amandine skrev (13 minutter siden):

De har også glutenfrie brownies. Xanthamgum er ikke farlig i små mengder, altså. Jeg bruker det en del i bakst da jeg har et barn med cøliaki. Dessuten er ikke sjokoladekake, i noen former, spesielt helsebringende 😅

Anonymkode: 2cff2...887

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er mye som ikke er helsebringende, spørsmålet var ikke å lage den sunneste bursdagen.

Kanskje best å servere Hyllebærsaft?

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

De har også glutenfrie brownies. Xanthamgum er ikke farlig i små mengder, altså. Jeg bruker det en del i bakst da jeg har et barn med cøliaki. Dessuten er ikke sjokoladekake, i noen former, spesielt helsebringende 😅

Det var ikke sånn ment, men ikke alt av torokaker er glutenfrie. Jeg bryr meg lite om folk velger Toro eller ikke en fang i blant, men jeg hører nok til dem som mener at det er synd at vår lange baketradisjon blir utvannet av såkalt enkle løsninger. 
Og jeg mener fullt og fast at ingen ville foretrukket toro muffins om de fikk en god hjemmelaget muffin. Jeg synes det er synd at barn vokser opp med å lære at toro-smaken er den som er best, det handler om vane. 

amandine skrev (26 minutter siden):

Det var ikke sånn ment, men ikke alt av torokaker er glutenfrie. Jeg bryr meg lite om folk velger Toro eller ikke en fang i blant, men jeg hører nok til dem som mener at det er synd at vår lange baketradisjon blir utvannet av såkalt enkle løsninger. 
Og jeg mener fullt og fast at ingen ville foretrukket toro muffins om de fikk en god hjemmelaget muffin. Jeg synes det er synd at barn vokser opp med å lære at toro-smaken er den som er best, det handler om vane. 

Spørs det. Jeg elsker å bake og har nesten alltid bakt ting fra bunnen av, helt fra ungene var små. Kakene mine høster mye ros og spørsmål om oppskriften fra andre, så jeg tør påstå at jeg er ganske flink også. Likevel har ungene endt opp med å spørre om jeg kan bake "den gode sjokoladekaken mammaen til Lise bakte", som da viste seg å være Toro sin 😅 Jeg har også selv noen ganger brukt Toro sin Lyse Muffin-pakke til å lage eplekake, og får alltid spørsmål om oppskriften fordi folk synes det er den beste eplekaken de har smakt. Det er i grunnen litt morsomt. Men generelt er jeg helt enig i at hjemmebakt som regel er best på smak, og kanskje aller mest fordi man da kan lage litt mer spennende kaker også. Men barna liker nok Toro sjokoladekake godt fordi den er mild og luftig, ikke nødvendigvis fordi de er vant med den. Selv foretrekker jeg helt klart en hjemmebakt en med mye rømme eller kulturmelk. 

Takk for svar 👍 er det Toro eller Møllerens som er best? 1 eller 2 pakker til stor langpanne? Tenker å lage glasur selv.

Toro langpanne, en pakke. De har to forskjellige, en til liten kake (rund) og en til langpanne. Kjøper du den som er til langpanne holder den til en sånn langpanne med lokk som de fleste bruker når de baker langpannekaker til ungene.

Anonymkode: d79a8...d98

Toro langpanne, en pakke. De har to forskjellige, en til liten kake (rund) og en til langpanne. Kjøper du den som er til langpanne holder den til en sånn langpanne med lokk som de fleste bruker når de baker langpannekaker til ungene.

Langpanne med lokk? 🙈Har vanlig langpanne som går inn i komfyren.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da må du ha to pakker. Vanlige kakeoppskrifter til langpanne tilsvarer vanlig rund form x 3.

Takk 🙈 fant ut av det, har visst ei slik selv og, ca 30 x 40 cm. Den passer nok 👍

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, trodde  de fleste foreldre hadde en sånn 😉

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenredskaper/bakeutstyr/funktion-ovnspanne-med-lokk/p-992664/store/1156/?gclid=CjwKCAjw-b-kBhB-EiwA4fvKrAZrjikKvA2S29SAHm2HnzNBOL6JuRiW8iGIiSlOvuBL50BK9BqLjBoCQn0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Men om du bruker ovnens  langpanne ville jeg nok brukt en stor og en liten pakke så den ikke blir for flat.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hehe, trodde  de fleste foreldre hadde en sånn 😉

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenredskaper/bakeutstyr/funktion-ovnspanne-med-lokk/p-992664/store/1156/?gclid=CjwKCAjw-b-kBhB-EiwA4fvKrAZrjikKvA2S29SAHm2HnzNBOL6JuRiW8iGIiSlOvuBL50BK9BqLjBoCQn0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Men om du bruker ovnens  langpanne ville jeg nok brukt en stor og en liten pakke så den ikke blir for flat.

Sånn må jeg kjøpe meg!

Anonymkode: ad586...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...