Gå til innhold

Lei av drikkepress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere har merkelig omgangskrets.

Anonymkode: 385ac...61c

Skrevet
ReneRene skrev (8 minutter siden):

Jeg syns ikke på noen måte at det er dumt at folk ikke drikker. Jeg drikker veldig lite selv. 

Det jeg syns er dumt er å være den ene som ikke deltar på en felles greie og aktivitet. Nå var Ts med, men ikke nok. Sånt press på mengde er jeg mot. 

Man deltar jo, selv om det ikke er alkohol i det man drikker. Er det slik at alle må spise det samme også, så de som spiser mye ikke skal føle seg utenfor? Det er det dummeste…

Anonymkode: 26bca...e34

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man deltar jo, selv om det ikke er alkohol i det man drikker. Er det slik at alle må spise det samme også, så de som spiser mye ikke skal føle seg utenfor? Det er det dummeste…

Nei. Hvis du skal sammenlignes med et måltid, så blir det at den ene rundt bordet ikke vil spise. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei. Hvis du skal sammenlignes med et måltid, så blir det at den ene rundt bordet ikke vil spise. 

Det er det da ikke. Man drikker jo i løpet av en kveld, bare ikke noe alkoholholdig.

Ikke visste jeg at det å drikke alkohol ble sett på som en aktivitet, heller. 

Jeg er glad for at mine venner ikke setter opp så regide regler for hva som er greit og ikke. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er det da ikke. Man drikker jo i løpet av en kveld, bare ikke noe alkoholholdig.

Ikke visste jeg at det å drikke alkohol ble sett på som en aktivitet, heller. 

Jeg er glad for at mine venner ikke setter opp så regide regler for hva som er greit og ikke. 

Det er jo ikke dagligdags å drikke alkohol. Det er en spesiell anledning i større eller mindre grad, alt ettersom hvor vanlig det er å drikke alkohol for dem det gjelder. Uansett er det noe som fraviker fra hverdagslige aktiviteter, så da blir det å stille seg utenfor den. Hvis alle syns det er ik, bra! Hvis noen reagerer så forstår jeg altså det. Og jeg forstår enda bedre de som ikke gidder å sitte med folk som har drukket en viss mengde. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (43 minutter siden):

Jeg syns ikke på noen måte at det er dumt at folk ikke drikker. Jeg drikker veldig lite selv. 

Det jeg syns er dumt er å være den ene som ikke deltar på en felles greie og aktivitet. Nå var Ts med, men ikke nok. Sånt press på mengde er jeg mot. 

Det finnes en del som ikke klarer å bare drikke litt, ikke like lett for alle å stoppe etter 1 glass.

Anonymkode: ef72d...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det finnes en del som ikke klarer å bare drikke litt, ikke like lett for alle å stoppe etter 1 glass.

Ja? 

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Selv om både tema og diskusjonen er seriøs, så tror jeg nok at det er rom for å le av visse ytringer. Såpass høyt under taket bør det vel være, eller?  Og jeg er åpenbart og tydeligvis like seriøs som deg her ihvertfall, for jeg har jo faktisk bidratt med seriøse svar TIL Ts.

Men å foreslå å bytte omgangskrets dersom omgangskretsen utsetter deg for drikkepress, det er bare «lol» lizm? Hva var så morsomt ved det?

Anonymkode: 64ae1...0a7

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Ja? 

Ja og derfor er det dumt å presse folk og dumt at de ikke skal kunne delta på en sosial tilstelning privat eller i jobb uten drikkemas.

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men å foreslå å bytte omgangskrets dersom omgangskretsen utsetter deg for drikkepress, det er bare «lol» lizm? Hva var så morsomt ved det?

Omgangskretsen utsetter deg for drikkepress? 

Du setter dette i en uhyre dramatisk kontekst. Det er derfor det blir morsomt 😂

Endret av ReneRene
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja og derfor er det dumt å presse folk og dumt at de ikke skal kunne delta på en sosial tilstelning privat eller i jobb uten drikkemas.

Jeg tror ikke at noen vil presse noen som har et alkoholproblem 🙄

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Omgangskretsen utsetter deg for drikkepress? 

Du setter dette i en uhyre dramatisk kontekst. Det er derfor det blir morsomt 😂

Jeg snakker om den konteksten der noen blir utsatt for drikkepress av omgangskretsen. Er det ikke det vi diskuterer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg snakker om den konteksten der noen blir utsatt for drikkepress av omgangskretsen. Er det ikke det vi diskuterer? 

Nei. Det er snakk om når noen av dem er gjester hos Ts, og når de drikker. Altså i enkelte situasjoner. Man vraker ikke venner av den grunn. Da er det i såfall bedre å la være og invitere. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er snakk om når noen av dem er gjester hos Ts, og når de drikker. Altså i enkelte situasjoner. Man vraker ikke venner av den grunn. Da er det i såfall bedre å la være og invitere. 

Hvis du vil ha en redelig debatt, så får du skrive det du skrev her da, i stedet for det hjelpesløse og barnslige «lol».

Og hva «man» gjør er da virkelig ikke opp til deg, du får snakke for deg sjøl. Jeg hadde glatt dumpa «venner» som ikke kunne akseptere et «nei takk, jeg ønsker ikke vin» uten å komme med gnål.

Skrevet
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Ja, alle vet jo om en person har et alkoholproblem. 

Anonymkode: 10320...992

Skrevet
ReneRene skrev (11 minutter siden):

For det har du full kontroll over? Du tror at du vet om alle som har alkoholproblem? Du er noe helt for deg selv  

Skrevet

Hvis du vil ha en redelig debatt, så får du skrive det du skrev her da, i stedet for det hjelpesløse og barnslige «lol».

Og hva «man» gjør er da virkelig ikke opp til deg, du får snakke for deg sjøl. Jeg hadde glatt dumpa «venner» som ikke kunne akseptere et «nei takk, jeg ønsker ikke vin» uten å komme med gnål.

Jeg tror vi kan le her inne? Når noen skal dumpe venner for hvert minste problem, så må det gå an å le. 

Å kutte ut venner på grunn av mas på fester er langt over grensa til hva som er sunt å bli krenka over. Just saying. 

Skrevet

For det har du full kontroll over? Du tror at du vet om alle som har alkoholproblem? Du er noe helt for deg selv  

Hva med at den som ikke drikker sier : nei, jeg drikker ikke. Jeg tåler det faktisk ikke, så må stå over. 

Så enkelt kan det gjøres. 

Skrevet

Jeg drikker sjeldent, men synes allikevel det kan være vanskelig å stoppe etter 2 glass og jeg vil ikke dermed si at jeg har et alkoholproblem. 

Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Hva med at den som ikke drikker sier : nei, jeg drikker ikke. Jeg tåler det faktisk ikke, så må stå over. 

Så enkelt kan det gjøres. 

Men hvorfor holder det ikke med neitakk? 

Er det greit å ikke drikke om man ikke tåler det, men ikke om man ikke vil? 

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Ja og det må da vel også være lov? 

Om jeg drikker 2 glass vin eller ingen har akkurat samme effekt. Hvorfor må jeg drikke to glass for å «være med»? Merkelig tankegang 

Anonymkode: 0ba57...bb4

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja og det må da vel også være lov? 

Om jeg drikker 2 glass vin eller ingen har akkurat samme effekt. Hvorfor må jeg drikke to glass for å «være med»? Merkelig tankegang 

Anonymkode: 0ba57...bb4

Jada. La være å drikke, spise, danse, le og snakke. Ikke delta på noe av det de andre gjør, uansett om settingen egentlig forutsetter alles deltagelse.

Bare vær akkurat som du er uten tanke på hvordan andre reagerer og hva de reagerer på. De har jo ingenting med hva du gjør og ikke gjør.

De må ikke mene noe om det heller, langt mindre gi uttrykk for det 🙄🤡

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jada. La være å drikke, spise, danse, le og snakke. Ikke delta på noe av det de andre gjør, uansett om settingen egentlig forutsetter alles deltagelse.

Bare vær akkurat som du er uten tanke på hvordan andre reagerer og hva de reagerer på. De har jo ingenting med hva du gjør og ikke gjør.

De må ikke mene noe om det heller, langt mindre gi uttrykk for det 🙄🤡

Gjør det så stor forskjell for deg om noen drikker to glass vin kontra to glass Farris på fest 🤡

Er du så usikker på deg selv at du ikke slapper av om andre ikke også drikker alkohol? 

Jeg spurte om hvorfor det er greit å avstå fra drikke om man har et alkoholproblem, men ikke fordi man ikke vil drikke? For stemningen er det jo ett fett hva grunnen er. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Gjør det så stor forskjell for deg om noen drikker to glass vin kontra to glass Farris på fest 🤡

Er du så usikker på deg selv at du ikke slapper av om andre ikke også drikker alkohol? 

Jeg spurte om hvorfor det er greit å avstå fra drikke om man har et alkoholproblem, men ikke fordi man ikke vil drikke? For stemningen er det jo ett fett hva grunnen er. 

Ja, det er forskjell når situasjonen er at det er fest og de andre drikker alkohol. 

Jeg vet godt hvordan jeg selv reagerer på andres oppførsel og teite "humor" når de drikker en viss mengde. Folk blir så patetiske i fylla. Og sentimentale og såå glad i Gud og hvermann og fisk og fugl. Og så er alt hysterisk morsomt, selv om det ikke fins gøy i det hele tatt. Og så tar den vanligvis sjenerte helt av, og så blir den selvsikre rene psykopaten 🤣 nei fysøren. 

Drikker jeg selv så blir jeg akkurat like tett, og det skjønner jeg at den som er edru får med seg, så nei takk. Og JA, så ukomfortabel ( ikke usikker ) blir jeg. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Ja, det er forskjell når situasjonen er at det er fest og de andre drikker alkohol. 

Jeg vet godt hvordan jeg selv reagerer på andres oppførsel og teite "humor" når de drikker en viss mengde. Folk blir så patetiske i fylla. Og sentimentale og såå glad i Gud og hvermann og fisk og fugl. Og så er alt hysterisk morsomt, selv om det ikke fins gøy i det hele tatt. Og så tar den vanligvis sjenerte helt av, og så blir den selvsikre rene psykopaten 🤣 nei fysøren. 

Drikker jeg selv så blir jeg akkurat like tett, og det skjønner jeg at den som er edru får med seg, så nei takk. Og JA, så ukomfortabel ( ikke usikker ) blir jeg. 

Men er det forskjell om man ikke kan eller vil drikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...