Gå til innhold

Lei av drikkepress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ReneRene skrev (3 timer siden):

Tror ikke at det er så unormalt å kommentere jeg. Det har jo som nevnt vært diskutert ganske mye. Det er jo bedre å si det jeg kunne ha sagt, fremfor å komme med nedlatende bemerkninger. Du har tydeligvis ikke så mye erfaring med at folk mister endel hemninger når de drikker 🙃 hvilket forøvrig også er helt vanlig. 

Det er veldig unormalt at voksne folk kommenterer andres valg. Veldig. 

Og det at man ikke har erfaring med at folk mister endel hemninger når de drikker er da kun en positiv ting.

Dette går over stokk og stein. 

Endret av *Miss Marple*
ReneRene skrev (4 timer siden):

Ja, og jeg forventer på ingen måte at alle skal tåle alt i *like stor* grad som meg. Men om jeg sier til en voksen person at jeg syns det er ukomfortabelt at hen ikke drikker når vi andre gjør det, så forventer jeg absolutt at vedkommende tåler det uten å gå i kjelleren. Så tåler jeg fint å få svar uansett hva det er også. Null problem.

Jeg orker virkelig ikke tenke over og veie hvert ord jeg sier i tilfelle personen er nærtagende. Jeg har både dannelse og en viss moral, jeg snakker aldri stygt hverken til eller om noen ( vel, det siste KAN skje) så en bemerkning eller kommentar tillater jeg meg helt uten å få minste kvaler. 

Noen ganger blir ting tatt så ekstremt ut av proposisjoner her. 

Du har et merkelig forhold til alkohol, for å siden mildt - hvor kom den skammen fra, tror du, skammen som gjør at du er utilpass om ikke alle rundt deg bøtter inn like mye? I tillegg forventer du at folk skal tolerere at du er udannet på et nivå ingen voksne mennesker med fulle kognitive ferdigheter er. Det er jo irriterende her inne, men fullstendig sosialt krøpling-aktig irl.

Anonymkode: 385ac...61c

ReneRene skrev (3 timer siden):

Tror ikke at det er så unormalt å kommentere jeg. Det har jo som nevnt vært diskutert ganske mye. Det er jo bedre å si det jeg kunne ha sagt, fremfor å komme med nedlatende bemerkninger. Du har tydeligvis ikke så mye erfaring med at folk mister endel hemninger når de drikker 🙃 hvilket forøvrig også er helt vanlig. 

Gud hjelpe... Du driter deg fullstendig ut. Igjen og igjen. Dette blir verre og verre. E'rre mulig, liksom? Du skulle ikke vurdere å skaffe deg litt hjelp for alle disse underlige tankene dine? 

Anonymkode: 4bb29...678

Annonse

ReneRene skrev (På 18.6.2023 den 14.37):

Jeg syns ikke på noen måte at det er dumt at folk ikke drikker. Jeg drikker veldig lite selv. 

Det jeg syns er dumt er å være den ene som ikke deltar på en felles greie og aktivitet. Nå var Ts med, men ikke nok. Sånt press på mengde er jeg mot. 

Hvorfor er det dumt? De aller fleste av mine venner drikker. Jeg er avholds. Hver gang det er en sammenkomst for gjengen, så drikker altså alle, bortsett fra meg, alkohol. Dette er venner jeg har hatt i over 20 år. Skal de droppe å invitere meg bare fordi jeg ikke drikker alkohol? Det er enda mer dumt. Man må jo få velge hvilke giftstoffer man skal ha i seg. Eller må den ene i vennegjengen som ikke røyker begynne å røyke for å kunne være med også?

Anonymkode: f2d9b...6b4

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er det dumt? De aller fleste av mine venner drikker. Jeg er avholds. Hver gang det er en sammenkomst for gjengen, så drikker altså alle, bortsett fra meg, alkohol. Dette er venner jeg har hatt i over 20 år. Skal de droppe å invitere meg bare fordi jeg ikke drikker alkohol? Det er enda mer dumt. Man må jo få velge hvilke giftstoffer man skal ha i seg. Eller må den ene i vennegjengen som ikke røyker begynne å røyke for å kunne være med også?

Det er det argumentet min relativt lite oppegående ungdommen min bruker. «Snus må jo være bra for noe siden alle snuser» 😅😅😅 

Skulle tatt seg ut om noen kommenterte at det var dumt av meg å ikke røyke!

Anonymkode: 0ba57...bb4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er det argumentet min relativt lite oppegående ungdommen min bruker. «Snus må jo være bra for noe siden alle snuser» 😅😅😅 

Skulle tatt seg ut om noen kommenterte at det var dumt av meg å ikke røyke!

Du kan ikke sitte ute og drikke vin med oss om du ikke røyker. De som ikke røyker sitter inne. Her ute røyker vi😂

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke sitte ute og drikke vin med oss om du ikke røyker. De som ikke røyker sitter inne. Her ute røyker vi😂

Nei det ville ikke ramla meg inn å menga meg med de kule på den måten!! Skal heller sitte i skammekroken og drikke p-Max og ta notater av alle dere som driter dere ut 😅

*Miss Marple* skrev (4 timer siden):

Det er veldig unormalt at voksne folk kommenterer andres valg. Veldig. 

Og det at man ikke har erfaring med at folk mister endel hemninger når de drikker er da kun en positiv ting.

Dette går over stokk og stein. 

Kan du fortelle meg hvorfor det er en positiv ting at noen voksne ikke har erfart at folk mister hemninger når de drikker? Et det feil å miste noen hemninger? 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Kan du fortelle meg hvorfor det er en positiv ting at noen voksne ikke har erfart at folk mister hemninger når de drikker? Et det feil å miste noen hemninger? 

Det er ingen som sier det er feil å miste hemninger. 

Annonse

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor skriver hun at det er en positiv ting at noen ikke har opplevd det da? 

Det er ikke sånn at det ene utelukker det andre. At noen ikke har opplevd det er da helt greit. At andre har opplevd det er også helt greit 

Alkohol er ett ekstremt problem på verdensbasis. Og oppfordre folk til å drikke det er litt rart 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke sånn at det ene utelukker det andre. At noen ikke har opplevd det er da helt greit. At andre har opplevd det er også helt greit 

Alkohol er ett ekstremt problem på verdensbasis. Og oppfordre folk til å drikke det er litt rart 

Du unngikk å svare på det jeg spurte om ? 😏

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat sånn som du pleier å gjøre det jo....

Anonymkode: a08f6...555

Prøver du å manipulere sånn at de ikke svarer på spørsmålet? For idet de svarer på hva som menes så blir det ganske tydelig at jeg har hatt et poeng gjennom hele tråden ?  😏 Ja, det er som det ofte bruker å være det, hehe 

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Så hvorfor skriver hun at det er en positiv ting at noen ikke har opplevd det da? 

Fordi at det i sum er bedre å ikke oppleve at noen mister hemninger i fylla enn å gjøre det. Det er ikke farlig å gjøre det, men det er heller ikke noe å applaudere. 

Prøver du å manipulere sånn at de ikke svarer på spørsmålet? For idet de svarer på hva som menes så blir det ganske tydelig at jeg har hatt et poeng gjennom hele tråden ?  😏 Ja, det er som det ofte bruker å være det, hehe 

Som vanlig så skjønner du overhodet ikke det folk skriver til deg.

Så med din logikk, vil det si at hver gang du ignorerer spørsmål du får, så har den som spurte deg rett og du feil. Good to know.

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Fordi at det i sum er bedre å ikke oppleve at noen mister hemninger i fylla enn å gjøre det. Det er ikke farlig å gjøre det, men det er heller ikke noe å applaudere. 

Alle mister hemninger når de drikker en viss mengde. Og jeg er sååå enig i at det er fint å ikke oppleve det når man er edru. Det er akkurat derfor jeg ikke blir med videre selv etter et glass når de andre bil feste, og jeg ikke vil. Som jeg har skrevet for ørten kommentarer siden. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så med din logikk, vil det si at hver gang du ignorerer spørsmål du får, så har den som spurte deg rett og du feil. Good to know.

Slutt med manipulasjonen din ved å vri dette over på meg fordi du skjønner at noen plumpa uti med begge beina her nå 😂

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Alle mister hemninger når de drikker en viss mengde. Og jeg er sååå enig i at det er fint å ikke oppleve det når man er edru. Det er akkurat derfor jeg ikke blir med videre selv etter et glass når de andre bil feste, og jeg ikke vil. Som jeg har skrevet for ørten kommentarer siden. 

Du snakker jo mot deg selv? Hvorfor blir du ikke med? Er du outsider? Alle andre vil jo feste, og med din logikk er du jo ett avvik om du blir hjemme mens de andre fester videre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...