Gå til innhold

Hvorfor angriper alle katter vår pus?

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at noen katter blir angripet av alle andre katter? Vi har en hunkatt på 1 år å utenfor her vi bor er det 4 katter som rulerer på å angripe vår katt. Hun blir ofte angripet flere ganger for dagen. Flere ganger har vi vært ute å selv sett at kattene angriper vår katt uten noe forvarsel. Veldig ofte blir hun angripet i vår egen hage å er så lei! 

I sommer skal vi ha en kattepaser som egentlig har 3 andre katter på tidspunktet,men det høres ikke så lurt ut lenger når alle katter tydligvis har noe imot pusen vår. Hun prøver å løpe vekk fra nabokattene men til ingen nytte.

Anonymkode: 7c17e...2bc

Fortsetter under...

Rangordning, ja. 

Min katt er nr. 2 på rangstigen i området. Selv om han er mindre enn flere av de yngre kattene, er det han som er sjefen. Nr. 1 er 19 år og ikke så mye ute, men når han er her, bukker og skraper min for ham.

Anonymkode: 93119...ef3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rangordning, ja. 

Min katt er nr. 2 på rangstigen i området. Selv om han er mindre enn flere av de yngre kattene, er det han som er sjefen. Nr. 1 er 19 år og ikke så mye ute, men når han er her, bukker og skraper min for ham.

Dette. ☝️

Dessuten: å angripe, angriper, angrepet, har angrepet. 

Anonymkode: e7467...fbd

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Rangordning, ja. 

Nemlig. Akkurat som det finnes alfa og beta blant mennesker så finnes det det hos katter også.

Anonymkode: 318b7...3bd

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi hun er ung. Om et par år er det hun som angriper en annen ungkatt. Det er slik katter er, de markerer seg og har tydelig rangordning.

Anonymkode: 45671...fe9

får håpe det blir bedre med tiden ja

Annonse

Ifølge noen besserwissere her på forumet vil det gå over av seg selv - det ble i alle fall sagt sist du hadde denne problemstillingen oppe i en tråd. 

Siden det åpenbart var feil, er det sikkert lurest om katten din blir innekatt, eller får seg en inngjerdet kattegård i hagen.

Anonymkode: 6cf50...9dc

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ifølge noen besserwissere her på forumet vil det gå over av seg selv - det ble i alle fall sagt sist du hadde denne problemstillingen oppe i en tråd. 

Siden det åpenbart var feil, er det sikkert lurest om katten din blir innekatt, eller får seg en inngjerdet kattegård i hagen.

Husker tråden. Det er bare noen uker siden. Om to-tre år kan vi ta fram igjen denne, da har det nok skjedd endringer. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Innegjerdet kattegård er dessverre ikke mulig ettersom vi bare leier.

Husker tråden. Det er bare noen uker siden. Om to-tre år kan vi ta fram igjen denne, da har det nok skjedd endringer. 

hehe det håper jeg virkelig! Ikke kjekt med en katt som kommer inn skadet.

hehe det håper jeg virkelig! Ikke kjekt med en katt som kommer inn skadet.

Jada, om et par år har pusen blitt voksen, og klatra litt i hierarkiet. Helt vanlig for katter, dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...