Gå til innhold

Hva tenker du om feminister?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at alle oppegående mennesker, av begge kjønn, er/bør være feminister. For meg er likestilling mellom kjønn en selvfølge, men Norge, og verden, har en lang vei å gå. Visste du at kvinner blir diskriminert i helsevesenet? At diagnosekriterier er laget utfra menns normalverdier? At kvinnehelse er nedprioritert? At kvinner fortsatt henger langt etter menn mtp lønn. At det farligste en kvinne kan gjøre, utfra statistikk, er å involvere seg med en mann? At den største andelen som blir voldtatt, mishandlet og drept, er kvinner.

Feminister ønsker like rettigheter for kvinner som for menn, på alle plan! Også utenfor landets grenser. HVEM i alle dager er IKKE feminister??

Anonymkode: e1ceb...641

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at alle oppegående mennesker, av begge kjønn, er/bør være feminister. For meg er likestilling mellom kjønn en selvfølge, men Norge, og verden, har en lang vei å gå. Visste du at kvinner blir diskriminert i helsevesenet? At diagnosekriterier er laget utfra menns normalverdier? At kvinnehelse er nedprioritert? At kvinner fortsatt henger langt etter menn mtp lønn. At det farligste en kvinne kan gjøre, utfra statistikk, er å involvere seg med en mann? At den største andelen som blir voldtatt, mishandlet og drept, er kvinner.

Feminister ønsker like rettigheter for kvinner som for menn, på alle plan! Også utenfor landets grenser. HVEM i alle dager er IKKE feminister??

Anonymkode: e1ceb...641

Det var et godt svar. Men. Bare et men.

Men det var ikke svar på det jeg spurte om.

Anonymkode: fba51...e57

Inntrykk? Jeg tror mange kvinner ikke ser hva menn har ofret og hvilket bidrag de har stått for på mange områder. Så inntrykket mitt er at EN DEL feminister er noe kunnskapsløse eller ignorante i så henseende. 

Tanken min om feminister er at stort sett alle kvinner i dag er det. At vi alle vil ha like muligheter og rettigheter som menn.

Endret av ReneRene

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...