Gå til innhold

Skal de få betalt? I så fall, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jeg snakket med hun ene om at vi skulle på ferie, og sa at jeg stresset litt pga kattene. Jeg spurte om hun bodde hjemme eller i leilighet, hvorpå hun svarte leilighet. Så sa jeg "ok, da så. Tenkte av hvis du bodde hjemme, kunne du gjerne bodd i huset vårt når vi er på ferie, hadde kanskje vært digg å være litt dor seg selv" 

Da svarer hun "jeg bor gjerne i huset mens dere er på ferie jeg" 

Litt senere spør hun om hun kan ta med ei venninne (som også er min kollega)

Det var sånn det skjedde. Kattene er utekatter, vi bor landlig til. Så de skal bare sørge for at kattene får mat og litt kos. 

Anonymkode: e5463...dde

Så du har altså ikke avtalt at de har ansvar for kattene og at de egentlig er kattepassere?? 
Denne er litt slu må jeg si 

Anonymkode: 6bb61...d79

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du har altså ikke avtalt at de har ansvar for kattene og at de egentlig er kattepassere?? 
Denne er litt slu må jeg si 

Anonymkode: 6bb61...d79

Selvsagt har vi avtalt det. Har jo sagt til de begge to at jeg ville ikke at kattene skulle være for seg selv i en hel uke, og at det er supert at de ville bo hos oss.

Anonym bruker skrev (På 18.6.2023 den 1.53):

Jeg snakket med hun ene om at vi skulle på ferie, og sa at jeg stresset litt pga kattene. Jeg spurte om hun bodde hjemme eller i leilighet, hvorpå hun svarte leilighet. Så sa jeg "ok, da så. Tenkte av hvis du bodde hjemme, kunne du gjerne bodd i huset vårt når vi er på ferie, hadde kanskje vært digg å være litt dor seg selv" 

Da svarer hun "jeg bor gjerne i huset mens dere er på ferie jeg" 

Litt senere spør hun om hun kan ta med ei venninne (som også er min kollega)

Det var sånn det skjedde. Kattene er utekatter, vi bor landlig til. Så de skal bare sørge for at kattene får mat og litt kos. 

Jeg hadde spurt om de ville har litt betalt, eller sponset all mat og snaks i en uke. 1500-2000kr Max. 

Anonymkode: 867e1...6c0

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har også kattepasser når vi skal reise på ferie. Tilbød henne å bo her,men hun ville helst slippe det selv om hun bor på liten Hybel til vanlig. Så hun kommer innom daglig for å mate og kose med katten. Vi har katteluke. Betaler henne 150 kroner dagen pluss at vi har brus og godis i kjøleskapet hun kanforsyne seg med når hun er her.

Anonymkode: c7bd0...430

Da jeg gjorde det samme rundt år 2000 (jeg var vel 15 da?) fikk jeg 200 kr dagen for å gå innom noen og mate katt. I dagens penger hadde det vært mer. På den tiden kostet ting mye mindre også.

men klart, er det bare 5 minutters reisevei for henne er det kanskje greit. For meg var reiseveien (med kollektivt i Oslo) 40 minutter hver vei, så det tok jo endel tid :)

Anonymkode: 46c60...34c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde spurt om de ville har litt betalt, eller sponset all mat og snaks i en uke. 1500-2000kr Max. 

Jeg har kjøpt inn all mat og drikke, samt snop og bobler til de.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har kjøpt inn all mat og drikke, samt snop og bobler til de.

Da holder det tenker jeg. Det koster sikkert 1500-2000kr. Hør med de om de syntes det er en grei løsning? Har du kjøpt bobler også blir de nok veldig glad. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 17.6.2023 den 19.10):

En kollega av meg bodde i vårt hus i tre uker i fjor, fordi jeg trengte at noen passet katten. Hun fikk betalt samme som vi ville betalt på pensjonat. Egentlig småpenger, altså, men en grei deal likevel. Hun sa selv at hun kunne bo der uten betaling. 

Anonymkode: fe9ab...52c

småpenger? Jeg skal ha kattepasser i 12 dager å skal betale 3000 kr,syns ikke akkurat det er småpenger når eneste de skal gjøre er å bytte på kassen og å gi mat.

Anonymkode: a7783...28f

Anonym bruker skrev (På 17.6.2023 den 15.06):

Jeg spurte de om de ville bo hos oss mens vi var på ferie, og har aldri snakket om penger. Har kjøpt to flasker vin, brus, saft, mat til hjemmelaget pizza, nacho, brød, pålegg, potetgull. 

Hvis de har svart ja til å bo hos dere uten noe mer info om penger, så er det nok med alt det du har kjøpt inn pluss en ekstra ting når dere kommer hjem. Folk er ulike, men jeg hadde tenkt på dette som en ferie og takket ja til å passe pus og bo hos andre 😊 eier bolig selv, et rekkehus over 3 etg. Så det går ikke på at jeg bor kjipt selv. 

1 uke uten å tenke på klesvask, husvask osv. Og med mat og drikke du har kjøpt inn er dette veldig koselig 😊

Anonymkode: bcf14...4c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...