Gå til innhold

Greit å "kjefte", være streng mot folk som røyker?

Anbefalte innlegg

Jeg bor på Østlandet. For øyeblikket er det veldig stor skogbrannfare her, det her også være tilløp til flere branner her jeg bor.

Jeg går ofte tur med hunden i skogen som ligger tett inntil boligområder her vi bor.
I går kveld når vi var ute og gikk møtte jeg en på turen som gikk og røkte.
Sa vennlig i fra til han at han kanskje ikke burde røyke i skogen akkurat nå som det er så tørt siden en liten glo fra sigaretten hans fort kan starte en skogbrann. Fikk bare beskjed tilbake om å passe mine egne saker...

Er det greit å si i fra til folk som røyker i skogen at man kanskje ikke skal gjøre det ved tanke på skogbrannfaren?

Anonymkode: c706c...96d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Pass dine egne saker tenker jeg og.

Anonymkode: 28307...1a0

Er jo egentlig det jeg gjør, dersom en liten glo fra den røyken starter en skogbrann vil det gå utover meg som bor rett ved skogkanten.

Hadde det ikke være denne skogbrannfaren så hadde det ikke brydd meg at han røyker

HI

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ikke sagt noe nei. Men jeg skjønner tanken din. Dersom noen kaster en sneip uten å slukke den ordentlig, så kan det få fatale følger. 

Ikke bare en sneip, men det kan fort falle av en glo som starter en skogbrann mens han røyker også

HI

Annonse

Nå er jeg veldig for å bruke humor når man må si fra om noe. Humor eller bare en vennlig tone. Jeg vet i farten ikke hvordan jeg skulle formulert meg humoristisk der, men jeg hadde garantert sagt fra. Du gjorde helt rett, for akkurat nå er det dritskummelt mtp brannfare! 

ReneRene skrev (4 timer siden):

Nå er jeg veldig for å bruke humor når man må si fra om noe. Humor eller bare en vennlig tone. Jeg vet i farten ikke hvordan jeg skulle formulert meg humoristisk der, men jeg hadde garantert sagt fra. Du gjorde helt rett, for akkurat nå er det dritskummelt mtp brannfare! 

Jeg var hyggelig i tonen når jeg sa i fra.

HI

Skogbrannen på Mykland startet med en gnist fra en hogstmaskin. En glo eller sneip med liv i må da også være farlig mht skogbrann? Du gjorde rett, røykeren dreit seg ut.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden):

Skogbrannen på Mykland startet med en gnist fra en hogstmaskin. En glo eller sneip med liv i må da også være farlig mht skogbrann? Du gjorde rett, røykeren dreit seg ut.

Nei, røykeren dreit seg ikke ut. Det er ikke forbud mot å røyke utendørs i Norge. Kanskje han hadde med seg en vannflaske og dynket sneipen med vann når han var klar. 
Pass dine egne saker HI. 

Anonymkode: f5fa9...272

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, røykeren dreit seg ikke ut. Det er ikke forbud mot å røyke utendørs i Norge. Kanskje han hadde med seg en vannflaske og dynket sneipen med vann når han var klar. 
Pass dine egne saker HI. 

Det faller fremdeles av glo før man stumper den.

Som sagt, hadde det ikke vært så himla tørt hadde det ikke brydd meg

HI

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Pass dine egne saker HI. 

Strengt tatt er det forbudt med all form for åpen ild her. Da er jo røyking også forbudt.

Anonymkode: b7c87...b63

Annonse

Anonym bruker skrev (På 16.6.2023 den 21.58):

Strengt tatt er det forbudt med all form for åpen ild her. Da er jo røyking også forbudt.

Anonymkode: b7c87...b63

Ja, det tenker jeg også! Alle med sunn fornuft skjønner jo at man ikke skal røyke i skogen nå men noen må visst ha det inn med teskje. 

Anonym bruker skrev (På 16.6.2023 den 21.18):

Pass dine egne saker HI. 

Røykere driter seg ut i det sekundet de fyrer opp en røyk uansett. Det at han valser rundt i skogen med røyk når det er så tørt som det er, og når det formanes i alle kanaler om at ALL ild er forbudt, gjør det enda verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...