Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Hvilken har du og hvilke utfordringer er mest fremtredende for deg? Går du i terapi og har det hjulpet? Anonymkode: 35e3a...a4c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Du gir ikke så mye selv, akkurat. Mener du at 2-3 sparsomme setninger her skal inspirere til en lang og personlig beskrivelse du kan ha nytte av? Anonymkode: 8e4d6...6e1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Nei, like korte svar Anonymkode: 35e3a...a4c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Jeg skal utredes for personlighetsforstyrrelse nå HI Andre? Anonymkode: 35e3a...a4c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg skal utredes for personlighetsforstyrrelse nå HI Andre? Anonymkode: 35e3a...a4c Jeg og skal utredes. Anonymkode: fc5d1...f8c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg og skal utredes. Anonymkode: fc5d1...f8c Vet du om de sikter seg inn for en spesifikk pf? Jeg utredes for unnvikende/engstelig Anonymkode: 35e3a...a4c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Vet du om de sikter seg inn for en spesifikk pf? Jeg utredes for unnvikende/engstelig Anonymkode: 35e3a...a4c Dps sa det samme til meg Jeg tror borderline... du da? Fortell litt om dine utfordringer da Anonymkode: fc5d1...f8c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg har gått 10 år i terapi, men har nå avsluttet uten at det ikke har gitt ønsket resultater. Siden jeg er uføretrygdet (sammensatt årsak), og jeg ikke er suicidal, er dessverre jeg ingen prioritering i psykiatrien. Jeg sliter med sosiale relasjoner. Jeg er konstant overveldet når jeg møter andre eller jeg sitter alene og overtenker. Det er vanskelig å forholde seg til andre, siden jeg føler at de analyserer hvert ord jeg sier og dømmer meg. Jeg har klart å ta høyere utdanning med gode karakterer og god refleksjon rundt yrket, men jeg blir helt handlingslammet og tør ikke vise den kunnskapen jeg besitter. Når jeg møter folk jeg har pratet med, husker jeg samtalene vi har hatt, og tenker med gru på de gangene jeg føler jeg har sagt noe dumt, ikke skjønt noe jeg i følge meg selv burde ha skjønt osv. Disse samtalene spiller jeg av i reprise også i en stille stund alene. Det går ikke en dag uten at jeg gremmes over ting jeg har sagt eller gjort, selv om jeg intellektuelt skjønner at den andre parten i samtalen på ingen måte husker det som har blitt snakket om. I alle fall ikke med amme vinkling som jeg husker det. Jeg har hatt vennskap opp gjennom. Ved noen anledninger har jeg fått nærere vennskap, men jeg har sørget for å sabotere dette når det har gått for bra for lenge. Bortsett fra nærmeste familie, har jeg nå bare en venn jeg omgås. Det går så der greit, fordi hun er så selvopptatt (på en annen måte enn jeg er), at hun ikke ender meg og mine utfordringer. Så hun er en jeg kan snakke med været om, uten å frykte alt for mye at jeg vil si koe som hun vil reagere på siden det er hennes ting som er i fokus. Jeg unngår i hovedsak sosiale tilstelninger. Jeg har vært invitert i flere bryllup, men aldri deltatt. 17. mai, bursdagsfeiringer, middag i grupper osv, er helt grusomt å skulle forholde seg til. Jeg finner stort sett alltid unnskyldninger for å slippe unna, og angrer alltid de gangene jeg har takket ja. Anonymkode: a2eb2...a53
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Dps sa det samme til meg Jeg tror borderline... du da? Fortell litt om dine utfordringer da Anonymkode: fc5d1...f8c Rett ovenfor her skriver jeg unnvikende😉jeg er unnvikende, tilbakeholden i relasjoner, redd for å få kjekt, sier aldri meningen min, redd for oppmerksomhet, vil være usynlig, ser på meg selv som mindre verdt enn andre and the list goes on Anonymkode: 35e3a...a4c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Rett ovenfor her skriver jeg unnvikende😉jeg er unnvikende, tilbakeholden i relasjoner, redd for å få kjekt, sier aldri meningen min, redd for oppmerksomhet, vil være usynlig, ser på meg selv som mindre verdt enn andre and the list goes on Anonymkode: 35e3a...a4c Redd for å få kjeft Anonymkode: 35e3a...a4c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Jeg har engstlig/unnvikende personlightsforstyrrelse. Jeg overtenker på alt jeg har sagt eller gjort i sosiale settinger. Jeg kan gruble i timesvis og spiller av samtaler i hodet mitt i evigheter etter en sosialt treff. Om jeg har dristet meg til å si min mening om noe og en motpart hadde en annen mening ligger jeg våken om natten og angrer på at jeg sa noe i det hele tatt. Derfor velgr jeg nå å holde alle meninger jeg har som ikke samsvarer med andres for meg selv. Jeg unngår alt sosialt så langt det lar seg gjøre. OM jeg har en kaffedate med en venn så får jeg angst i ettertid over at personen nå skal mislike meg og ikke finne meg interessant lengre. Jeg er konstant redd for at den ene vennen jeg faktisk kan være mest meg selv med skal begynne å mislike meg. Det som da skjer er at jeg trekker meg unna fordi jeg tenker at om jeg ikke piper så "finner hun ikke ut hvor teit, tåpelig, uinteressant jeg faktisk er". Men sannheten er at jeg har mest lyst å møtest oftere. Jeg er livredd for at jeg skal bli spurt om noe jeg ikke kan i jobbsammenheng, da jeg har skyhøye krav til meg selv. Dette gjør at jeg ikke klarer å stå i jobb i mer en en liten prosent. Jeg blir helt utslitt av å skulle måtte forholde meg til egne krav til meg selv en hel arbeidsdag. For ikke å snakke om etter endt arbeidsdag. Jo bedre kjent jeg blir med folk, dess mer trekker jeg meg unna i frykt for å bli mislikt. Jeg føler meg ækkel, mindre verdt en andre og har en stor misstillit til "alle". Tror aldri helt 100% på at folk ikke har baktanker med ting de sier feks... det fører til at jeg alltid grubler mye på hva andre har sagt. Anonymkode: f7577...1e9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 Så utrolig flinke dere er å beskrive hvordan dere har det. Det er veldig lærerikt. Hvor gamle var dere fikk diagnosen? Er det arvelig? Anonymkode: fc5d1...f8c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 Jeg syns også dere er flinke å beskrive situasjonen deres. Men faktisk mye av det dere sier er også sosial angst. Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere tenker og føler. Anonymkode: 32630...0cd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Jeg er helt sikker på at jeg har blitt kjent med har unnvikende eller engstelig pf. Han er akkurat som dere beskriver, og han forteller meg det. Jeg utviklet følelser for ham, fortalte det, og fikk et ærlig svar tilbake at han bare så på meg som en venninne, ikke med noen romantiske baktanker. Likevel digger jeg han og ønsker å ha han i livet mitt. Bør jeg fortsette å holde kontakten? Han er svært dårlig på å ta kontakt med meg først, og gjør ikke jeg det, er jeg 99% sikker på at vennskapet vårt dør ut. Det ønsker jeg ikke, men jeg vil ikke fremstå masete så jeg holder meg i bakgrunnen. Så dere - hvordan bør jeg oppføre meg fremover? Trekke meg ut og la det dø (og da la han få rett i sine antagelser at «ingen liker meg») eller mase videre med en melding / snap / telefonsamtale i ny og ne? Anonymkode: c1567...4c0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg er helt sikker på at jeg har blitt kjent med har unnvikende eller engstelig pf. Han er akkurat som dere beskriver, og han forteller meg det. Jeg utviklet følelser for ham, fortalte det, og fikk et ærlig svar tilbake at han bare så på meg som en venninne, ikke med noen romantiske baktanker. Likevel digger jeg han og ønsker å ha han i livet mitt. Bør jeg fortsette å holde kontakten? Han er svært dårlig på å ta kontakt med meg først, og gjør ikke jeg det, er jeg 99% sikker på at vennskapet vårt dør ut. Det ønsker jeg ikke, men jeg vil ikke fremstå masete så jeg holder meg i bakgrunnen. Så dere - hvordan bør jeg oppføre meg fremover? Trekke meg ut og la det dø (og da la han få rett i sine antagelser at «ingen liker meg») eller mase videre med en melding / snap / telefonsamtale i ny og ne? Anonymkode: c1567...4c0 Hvorfor velger du å ta opp denne problemstillingen, som du har tatt opp x antall ganger i flere andre tråder, inne i en tråd som ikke omhandler deg og ditt liv? Det er dårlig stil og avsporing. Nå bidrar jeg også til det samme, men det blir mitt eneste innlegg. Opprett nok en tråd med problemstillingen din, fremfor å få en tråd om noe helt annet til å handle om deg og ditt. Anonymkode: f987e...9ff
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor velger du å ta opp denne problemstillingen, som du har tatt opp x antall ganger i flere andre tråder, inne i en tråd som ikke omhandler deg og ditt liv? Det er dårlig stil og avsporing. Nå bidrar jeg også til det samme, men det blir mitt eneste innlegg. Opprett nok en tråd med problemstillingen din, fremfor å få en tråd om noe helt annet til å handle om deg og ditt. Anonymkode: f987e...9ff Hæ? Gi deg da? Jeg spør om noe som har sammenheng med hovedinnlegget. Hva er greia med å skulle ta folk her inne hele tiden? Og hvem er du som skal bestemme over hva andre skal skrive? Beklager trådstarter, men jeg følte jeg måtte svare på denne. Anonymkode: c1567...4c0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg syns også dere er flinke å beskrive situasjonen deres. Men faktisk mye av det dere sier er også sosial angst. Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere tenker og føler. Anonymkode: 32630...0cd I motsetning til sosial angst som vil "gå over" om en eksponerer seg mye og blir trygg i en gruppe mennesker, så vil engstlig /unnvikende gjøre at en blir mer og mer utrygg dess mer en er sammen. Fordi en da er redd for å bli avslørt som den kjedelig og uinteressante personen en synest selv t en er. Till deg som lurer på om du skal fortsette å pushe på den mannen, ikke vet jeg, men jeg vet at ingenting gjør meg så glad som når det tikker inn en melding med en invitasjon til noe sammen med noen som jeg ønsker å tilbring tid sammen med. Det r ikke dermed sagt at jeg går- noen ganger tar angsten og overtenkingen over,men jeg setter utrolig stor pris på å få vite at noen ønsker å være sammen med meg. Anonymkode: f7577...1e9
ReneRene Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Jeg lurer på om dere med unnvikende pf er likedan på nett som dere er ellers?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): I motsetning til sosial angst som vil "gå over" om en eksponerer seg mye og blir trygg i en gruppe mennesker, så vil engstlig /unnvikende gjøre at en blir mer og mer utrygg dess mer en er sammen. Fordi en da er redd for å bli avslørt som den kjedelig og uinteressante personen en synest selv t en er. Till deg som lurer på om du skal fortsette å pushe på den mannen, ikke vet jeg, men jeg vet at ingenting gjør meg så glad som når det tikker inn en melding med en invitasjon til noe sammen med noen som jeg ønsker å tilbring tid sammen med. Det r ikke dermed sagt at jeg går- noen ganger tar angsten og overtenkingen over,men jeg setter utrolig stor pris på å få vite at noen ønsker å være sammen med meg. Anonymkode: f7577...1e9 Takk for svar. Ja, jeg vet han setter pris på det, men jeg vil jo helst ikke virke masete heller. Og folk her inne sier at jeg må slutte å klenge på han, la han være. «Ta et hint. Han kontakter aldri deg. Han er ikke interessert i å være venn med deg.» Anonymkode: c1567...4c0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #21 Skrevet 20. juni 2023 Anonym bruker skrev (På 17.6.2023 den 2.42): Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg har gått 10 år i terapi, men har nå avsluttet uten at det ikke har gitt ønsket resultater. Siden jeg er uføretrygdet (sammensatt årsak), og jeg ikke er suicidal, er dessverre jeg ingen prioritering i psykiatrien. Jeg sliter med sosiale relasjoner. Jeg er konstant overveldet når jeg møter andre eller jeg sitter alene og overtenker. Det er vanskelig å forholde seg til andre, siden jeg føler at de analyserer hvert ord jeg sier og dømmer meg. Jeg har klart å ta høyere utdanning med gode karakterer og god refleksjon rundt yrket, men jeg blir helt handlingslammet og tør ikke vise den kunnskapen jeg besitter. Når jeg møter folk jeg har pratet med, husker jeg samtalene vi har hatt, og tenker med gru på de gangene jeg føler jeg har sagt noe dumt, ikke skjønt noe jeg i følge meg selv burde ha skjønt osv. Disse samtalene spiller jeg av i reprise også i en stille stund alene. Det går ikke en dag uten at jeg gremmes over ting jeg har sagt eller gjort, selv om jeg intellektuelt skjønner at den andre parten i samtalen på ingen måte husker det som har blitt snakket om. I alle fall ikke med amme vinkling som jeg husker det. Jeg har hatt vennskap opp gjennom. Ved noen anledninger har jeg fått nærere vennskap, men jeg har sørget for å sabotere dette når det har gått for bra for lenge. Bortsett fra nærmeste familie, har jeg nå bare en venn jeg omgås. Det går så der greit, fordi hun er så selvopptatt (på en annen måte enn jeg er), at hun ikke ender meg og mine utfordringer. Så hun er en jeg kan snakke med været om, uten å frykte alt for mye at jeg vil si koe som hun vil reagere på siden det er hennes ting som er i fokus. Jeg unngår i hovedsak sosiale tilstelninger. Jeg har vært invitert i flere bryllup, men aldri deltatt. 17. mai, bursdagsfeiringer, middag i grupper osv, er helt grusomt å skulle forholde seg til. Jeg finner stort sett alltid unnskyldninger for å slippe unna, og angrer alltid de gangene jeg har takket ja. Anonymkode: a2eb2...a53 Har du sjekket ut om du ikke har autisme? Anonymkode: c925b...1a4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #22 Skrevet 20. juni 2023 Moren min har borderline personlighetsforstyrrelse, og det er så ikke at jeg ikke kan ha noe med henne å gjøre dessverre. Jeg merker at jeg har snev av det selv. Men ikke nok til å ha borderline eller annen personlighetsforstyrrelse i følge psykologen. Og jeg fungerer jo godt i ekteskap og på jobben, så det går ikke så mye utover personlige forhold. Men følelsesmessig har jeg en Berg og dalbane. Jeg kan bli veldig lei meg, veldig motløs. Sint (viser ikke det noe særlig). Bekymrer meg for hva folk synes om meg. Anonymkode: 20858...f00
ReneRene Skrevet 20. juni 2023 #23 Skrevet 20. juni 2023 ReneRene skrev (3 timer siden): Jeg lurer på om dere med unnvikende pf er likedan på nett som dere er ellers? Det er tre timer siden jeg spurte om dette.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2023 #24 Skrevet 20. juni 2023 ReneRene skrev (30 minutter siden): Det er tre timer siden jeg spurte om dette. Du har ikke krav på å få svar på spørsmålene dine. Anonymkode: 2159b...cc5
ReneRene Skrevet 20. juni 2023 #25 Skrevet 20. juni 2023 (endret) Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du har ikke krav på å få svar på spørsmålene dine. Anonymkode: 2159b...cc5 Nei. Og det er en grunn til at jeg ikke får det også. Endret 20. juni 2023 av ReneRene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå