Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Del Skrevet 15. juni 2023 Det florerer av tiktoks der unge blir hentet av politiet, er innelåst på psyk, tar bilder av politiet som passer på de, filmer i ambulansen osv. Hvorfor legger de ut dette? Hvor syke er de når de kan smile, synge og mime til TikTok sanger med tekster som «tvangsinnlagt igjen» osv. Dere som jobber i politiet, ambulansen og helsepersonell generelt må jo reagere på dette? Virker jo bare som fisking etter oppmerksomhet? Trodde de som var innestengt på sånne steder var langt nede og ikke orket tanken på å sitte på mobilen? Hvordan påvirker det andre barn? Vil det ikke ha en smitteeffekt alle disse videoene, syntes det blir flere og flere av de. Er lista veldig lav for å bli lagt inn? Anonymkode: 0fbae...a71 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440943-tiktok-psykisk-helse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg er ikke politi eller helsepersonell, men jeg var en sånn ungdom som innimellom ble låst inne. (heldigvis hadde vi ikke tiktok da!) Men min erfaring er at man ikke trenger å være "langt nede" for å bli innlagt. I hvert fall i mitt tilfelle var jeg en fare for meg selv, men levde likevel så normalt som det er mulig å leve innenfor låste dører. Fikk innimellom gå på skolen til og med, eller bare gjøre skolearbeid som innlagt. Hadde mobil så og så mye per dag også. Men på de plassene jeg var innlagt på gjorde vi "hverdagslige" ting som å lage mat, bake, drive med håndarbeid osv. Det er ikke som man ser for seg, at pasientene er så nedstemt at de bare sitter i sengen med håret foran øynene. De finnes også, men de fleste jeg møtte som innlagt var "vanlig", men selvfølgelig skjønte man etter hvert at ting ikke var så bra likevel. Det vil absolutt ha en smitteeffekt, dessverre. Det er noe jeg reagerer på, samt at disse videoene er så skrytete. Ikke bra i det hele tatt! Anonymkode: fa15a...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440943-tiktok-psykisk-helse/#findComment-149970172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 15. juni 2023 #3 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg syns det er helt unødvendig å spekulere i hvor syke de er, og politiet gjør jobben sin som også involverer opprag med psykisk syke. Det er det andre gjør også- jobben sin. Dette er ikke ett oppdrag, og som du selv sier- det er dessverre mange, og det er ikke sånn at de som jobber med dem i akuttsituasjoner sitter og tenker sitt om hver enkelt. Det er veldig synd med den filmingen og at de legger det ut. Det både trigger og smitter, og de skal også leve med dette i fremtiden. Det er ganske tragisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440943-tiktok-psykisk-helse/#findComment-149970183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå