Gå til innhold

Kan jeg si ifra?

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent.. Vi snakker bare på snap og sosiale medier. Har kjent hverandre i mange år, men vi har mye på hver vår kant, så vi sees aldri fae to face. 

Hver eneste dag, 4-5 ganger om dagen, får jeg bilder av hva hun spiser. Bare sunne ting selfølgelig. Hun har gått ned mye i vekt, og jeg har alltid vært positiv, oppmuntrende, vi støtter hverandre. 

Så til mitt problem da.. Jeg har en spiseforstyrrelse som hun vet om, jeg har mye mat allergier så kan ikke spise yoghurt og bær, sunne ting. 

Jeg sliter med magetrøbbel, vekt, allergier osv osv. Hun vet dette. 

Jeg får fysisk vondt inni meg og blir lei meg hver gang jeg åpner bilder fra henne. 

"Dette spiser jeg til frokost! Enda en kilo ned!" Selvom jeg veier mer, osv så er jeg bare glad på hennes vegne, gir mye skryt. Men for meg som sliter med mat, blir jeg mere demotivert og mint på min egen situasjon. Jeg sammenligner meg aldri med andre, det er jeg for gammel til, men det trigger meg. Har store utfordringer med mat. 

Blir lutt som hvis jeg sitter i rullestol, også skal hun vise alt hun kan med beina.. Oppi ansiktet mitt hele tiden. 

Hun deler de samme bildene med alle hun kjenner. Så hun får vel en del tilbakemeldinger. 

Har lyst til å si at det trigger meg med alle disse matbildene, som jeg ikke kan spise. Kan jeg det? 

Anonymkode: 768f6...21e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440938-kan-jeg-si-ifra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde sagt fra, synes det er utrolig frekt av henne å sende deg disse bildene, når hun vet at du sliter. Har ei tidligere venninne som drev på på samme måte da jeg ble syk og la på meg en del. Men hun er psykelig opptatt av å være tynn, og trodde kanskje det var motiverende. Jeg fikk nok å sletta henne. 

Anonymkode: 566d3...f4b

Snapchat er blitt en ny arena for mobbing. Dette hadde jeg faktisk blitt forbanna over. 
"Ta meg av den adresselista di, jeg gidder ikke se mer matskryt. Det er ufølsomt av deg å plage meg med sånt når du vet hvordan mitt liv ser ut."

Anonymkode: dc693...bac

Annonse

Jeg undres egentlig over det vennskapet der, og hvordan hun egentlig er på generell basis. Du virker veldig defensiv og unnskyldende, selv om du ikke har noen grunn til å være noen av delene- for det er helt åpenbart at du både kan og bør si fra! Det det er ikke greit ett sekund.

Sommerkroppen 2029 skrev (6 timer siden):

javisst kan du si det. Eller så kan du bare vente leeenge før du åpner snapene hennes, og ikke svar noe på matsnapene. Da vil vanlige oppgående folk ta hintet 😉

Jeg har bevisst begynt å bare svare på alt annet, hjelper nada. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg hadde sagt fra, synes det er utrolig frekt av henne å sende deg disse bildene, når hun vet at du sliter. Har ei tidligere venninne som drev på på samme måte da jeg ble syk og la på meg en del. Men hun er psykelig opptatt av å være tynn, og trodde kanskje det var motiverende. Jeg fikk nok å sletta henne. 

Anonymkode: 566d3...f4b

Takk for forståelsen. ❤️Skjønner at du fikk nok. ❤️

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Si ifra

Hun er vennen din og vil forstå.

Anonymkode: f6bf3...e00

Jeg pleier å la ting fare, men merker at akkuart dette gjør noe med meg. Jeg får si ifra på en alright måte. Takk. ❤️

ReneRene skrev (1 time siden):

Jeg undres egentlig over det vennskapet der, og hvordan hun egentlig er på generell basis. Du virker veldig defensiv og unnskyldende, selv om du ikke har noen grunn til å være noen av delene- for det er helt åpenbart at du både kan og bør si fra! Det det er ikke greit ett sekund.

Takk. ❤️ Vi har endel kroniske plager, og støtter hverandre. Men dette her begynner å bli ugreit. Nå går det bare i mat. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Snapchat er blitt en ny arena for mobbing. Dette hadde jeg faktisk blitt forbanna over. 
"Ta meg av den adresselista di, jeg gidder ikke se mer matskryt. Det er ufølsomt av deg å plage meg med sånt når du vet hvordan mitt liv ser ut."

Anonymkode: dc693...bac

Takk. ❤️ Jeg har vært tolmodig og veldig støttende. Og forklart min situasjon, men blir bare overkjørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...