Gå til innhold

Pass til tenåringer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Les på politiets sider. Alle krav er absolutte og det brukes ikke skjønn på noe. Vi måtte reise 14 mil en ekstra gang fordi far kun hadde skrevet på dato og signatur og ikke sted på fullmakten (i fjor, da det var lov å ha med fullmakt). Nå må begge foreldrene møte fysisk på passkontoret, men trenger ikke samtidig og ikke på samme kontor. Husk ditt eget pass. 

Hvorfor man ikke kan gi fullmakt med bank-id er et mysterie. 

Anonymkode: d9bd9...4d9

Må ha pass, ja. Ble et mareritt da jeg skulle bestille til mitt barn. Jeg hadde mista passet, men det sto på nettsiden at det holdt med bankkort om man ikke hadde pass. Men ikke om man hadde MISTET det... Vanskelige regler. 
Og begge foreldre må signere ved fysisk oppmøte. Stemmer for identifisering via bankId!

Anonymkode: e23de...9f7

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Gjelder bare denne gangen. Neste gang kan en av dere bli med 

Anonymkode: aa8b9...d11

Denne gangen? Ho har pass fra før av. Men må faren gå på passkontor eller kan han gå på lokal politistasjon for å samtykke?

Anonymkode: 5da43...f29

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Denne gangen? Ho har pass fra før av. Men må faren gå på passkontor eller kan han gå på lokal politistasjon for å samtykke?

Han kan gå på hvilken som helst stasjon.

Tror det var 3 mnd underskriften hans da var gyldig.

Anonymkode: 55aef...639

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kan gå hvor han vil, og da er det gyldig til barnet blir 18

Anonymkode: a6328...fd3

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

13 åringen treng nytt pass. Er det slik at ein då må ha underskrift av begge foreldrene? Hva trengs å ta med til politiet? Kjedelig å møte opp og så mangler vi noe.

Begge foreldrene må møte opp fysisk på stasjonen 

Anonymkode: e1fa1...4d5

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Begge foreldrene må møte opp fysisk på stasjonen 

Anonymkode: e1fa1...4d5

Men forstår at de ikke treng å møte samtidig. Er det det samme om det er den som kun skal skrive under eller om det er dattera og meg som møter først.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 15.6.2023 den 15.25):

Han kan gå på hvilken som helst stasjon.

Tror det var 3 mnd underskriften hans da var gyldig.

Anonymkode: 55aef...639

Eg sendte mail til politidistriktet og de sier at han må gå på eit passkontor som det er over 1 times kjøring til. Frustrerende og tungvint system. HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eg sendte mail til politidistriktet og de sier at han må gå på eit passkontor som det er over 1 times kjøring til. Frustrerende og tungvint system. HI

Han må gå på et passkontor der de lager pass, så viss det ikke er noe i nærheten blir det slik.

Dette gjelder og bare 1 gang per barn, så bør signere for alle med en gang.

Anonymkode: a6328...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...