Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Høyre kommer til å gjøre et brakvalg til høsten, ironisk nok takket være at venstresiden vant stortingsvalget. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEK2JB/nye-knalltall-for-hoeyre-paa-vg-maaling-joeye-meg Jeg er litt bekymret for at FrP og andre frynsepartier vil vinne frem. Men jeg gleder meg til Høyre, som er det eneste ansvarlige partiet, vinner frem igjen her jeg bor. Og det ser ikke ut til at jeg er den eneste som gleder meg, det er tydelig at mange landet over er lei av uansvarlige politikere. Flere andre som også gleder seg? Hva håper du vil endre seg etter kommunevalget? Anonymkode: a3b73...7d8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Asker/røyken/hurum har vært sturt av høyre i så mange år at det er på tide med et skifte. Men det blir nok ikke det, så nei, gleder meg ikke Anonymkode: 7b5b2...d19
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Skal stemme. Men her har det vært høyre i alle år. Så de legger ned sykehjem, og barnehager. Selv om det er lange køer på spesielt sykehjem. Men bruke enorme summer på å gjøre byen pen, det er viktig. Anonymkode: 99e68...0e2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Asker/røyken/hurum har vært sturt av høyre i så mange år at det er på tide med et skifte. Men det blir nok ikke det, så nei, gleder meg ikke Anonymkode: 7b5b2...d19 Vær forsiktig med hva du ønsker deg for i verste fall kan det ende opp med at du får det slik du ønsker deg. Du vet ikke hva du har før du mister det. Høyre er et stabilt og ansvarlig parti. Det skaper trygghet. Anonymkode: a3b73...7d8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skal stemme. Men her har det vært høyre i alle år. Så de legger ned sykehjem, og barnehager. Selv om det er lange køer på spesielt sykehjem. Men bruke enorme summer på å gjøre byen pen, det er viktig. Anonymkode: 99e68...0e2 De har vel skapt forhold som gjør det bedre for privat næringsliv å opprette sykehjemsplasser? Hvis privat næringsliv ikke gjør det er det en grunn til at disse er lagt ned altså. Skal privat næringsliv fristes til å investere må det jo være et sted som frister folk å bo. Anonymkode: a3b73...7d8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Vær forsiktig med hva du ønsker deg for i verste fall kan det ende opp med at du får det slik du ønsker deg. Du vet ikke hva du har før du mister det. Høyre er et stabilt og ansvarlig parti. Det skaper trygghet. Anonymkode: a3b73...7d8 De har skakkjørt hele sør av kommunen. Bygger ut og ødelegger natur. Det er sikkert kjempebra! Det er på tide å slippe andre til nå. Noen som er interessert i mer enn Asker sentrum Anonymkode: 7b5b2...d19
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Vær forsiktig med hva du ønsker deg for i verste fall kan det ende opp med at du får det slik du ønsker deg. Du vet ikke hva du har før du mister det. Høyre er et stabilt og ansvarlig parti. Det skaper trygghet. Anonymkode: a3b73...7d8 Bla, bla, bla. Stabilt og ansvarlig? Trygghet? Spør dem som ble rammet av Ernas usosiale kutt, om de føler seg trygge! - Fjernet feriepenger på dagpenger. - Strammet inn behovsprøvd barnetillegg for uføre. - Kuttet i støtte til barnebriller. - Kuttet i støtte til tannregulering. - Innført egenandel på fysioterapi for kronisk syke. - Skattelagt overgangsstønaden for enslige forsørgere som lønn. - Strammet inn skattereglene for lange pendlerreiser. - Innført et nytt bunnfradrag i reisefradraget. - Økt bunnfradraget i reisefradraget. - Satt ned den skattefrie satsen for km-godtgjørsle for tjenestereiser for alle biler. - Fjernet skattefritt sluttvederlag. - Innført avgift på alle flyreiser. - Redusert skattefri sats for kjøregodtgjørelse. - Strammet inn reglene for kost og losji. - Økt lav merverdiavgift. - Redusert fradragssatser og arbeidsgivers skattefrie dekning ved merutgifter til kost. - Redusert bevilgningen til Fri rettshjelp. - Økt avgiften på alkoholfrie drikkevarer. - Redusert skattefrie satser ved kostdekning på dagsreiser innenlands. - Justert reisefradraget, slik at utgifter til bom og ferge inngår i øvre tak. - Innført samme satser på skattefri kostgodtgjørelse på tjenestereise i inn og utland. - Kuttet i grunnstønaden for ekstrautgifter for glutenfritt kosthold. Anonymkode: 10308...6e2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): De har vel skapt forhold som gjør det bedre for privat næringsliv å opprette sykehjemsplasser? Hvis privat næringsliv ikke gjør det er det en grunn til at disse er lagt ned altså. Skal privat næringsliv fristes til å investere må det jo være et sted som frister folk å bo. Anonymkode: a3b73...7d8 Men hva som er "fristende" for næringslivet skal da ikke avgjøre hvilke basale helsetjenester befolkningen får tilbud om. Anonymkode: 10308...6e2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 Ja! Jeg håper Rødt får mere å si i kommunen vår. Ser ut til at det blir slik også. 😊 Anonymkode: 5538b...3eb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ja! Jeg håper Rødt får mere å si i kommunen vår. Ser ut til at det blir slik også. 😊 Anonymkode: 5538b...3eb Rødt er kommunister. De fleste kommunister har aldri opplevd å måtte leve under kommunisme. Heldige dem. For de som har opplevd det er ikke kommunister. Rødt er et slikt frynseparti som er det verste som kan skje en kommune. Anonymkode: a3b73...7d8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 Gleder meg mer til stortingsvalget. Er bare å fa Støre til helvete vekk. Nå skal Frp på banen, det må skje noe snart, hvis ikke blir det svenske tilstander her. Vi har blitt advart lenge nok. Nå må folk våkne og få øynene opp. Anonymkode: a4353...288
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 Ja, jeg gleder meg til kommunevalget. Her regner jeg med at de mest ansvarlige fortsetter å styre kommunen med trygg hånd, selv om det må bli skifte av ordfører. Ordføreren som sitter nå, tar ikke gjenvalg, kanskje ikke så rart etter 16 år. Anonymkode: b8efd...3cd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Rødt er kommunister. De fleste kommunister har aldri opplevd å måtte leve under kommunisme. Heldige dem. For de som har opplevd det er ikke kommunister. Rødt er et slikt frynseparti som er det verste som kan skje en kommune. Anonymkode: a3b73...7d8 Å herregud. Blir dere ALDRI lei? Hvordan hadde du likt om folk hele tiden ropte "Hitler!" hvis du nevner Høyre? Og kalle Erna nazist? Det er omtrent like saklig. Anonymkode: 10308...6e2
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #14 Skrevet 16. juni 2023 For meg er kommune og stortingsvalg to helt forskjellige ting. Kommunevalget er et personvalg, stortingsvalget legger føringer for hvordan hvilke retning landet skal styres etter for å gjøre det best mulig for alle å bo her, uansett landsdel. Man kan godt stemme på venstresiden nasjonalt, men likevel velge høyresiden lokalt, da disse kanskje har de beste ideer og mest engasjerte politikerne for saker man brenner for i sin kommune. Og motsatt,- selvsagt. Det er jo store geografiske ulikheter fra kommune til kommune, økonomien blir deretter og man har ulike ressurser til rådighet og ulike saker vil bli prioritert ut fra befolkningens sammensetning. Også er det de "små" tingene som blir tellende,- det er ikke hvorvidt man skal ha mer eller mindre offentlig styring, om man skal prioritere psykisk helse eller forsvar, det blir om man skal asfaltere den eller den vegen. Skal man slå sammen to skoler og bygge en ny, stor en med en gang, eller skal man pusse opp den ene først og etter noen år ta kostnaden det vil bli å pusse opp den andre, og deretter bygge ut begge to etter behovet som vil komme. Eller skal det bygges kulturhus, eller prioriteres det utvidelse av hjemmehjelpetjenesten. Hvordan man velger å prioritere ting er gjerne mer personlig "smak og behag" enn at man må styres av partiets nasjonale retningslinjer da de ikke detaljstyrer på det plan her. Jeg velger etter personer og deres engasjement på lokalvalg. Finner det partiet jeg er mest enig med lokalt,- og gir ekstrastemmer til politikere fra andre parti som jeg føler er "riktig" for min kommune. Nasjonalt stemmer jeg stort sett det samme partiet ut fra partiprogram. For meg hadde det blitt totalt krasj og stemme fram samme parti i kommunen. De prioriterer saker helt feil (ut fra mitt synspunkt) og de har ikke politikere som er engasjerte nok eller flinke nok til å snakke for seg i tillegg. Anonymkode: 90528...f11
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #15 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Gleder meg mer til stortingsvalget. Er bare å fa Støre til helvete vekk. Nå skal Frp på banen, det må skje noe snart, hvis ikke blir det svenske tilstander her. Vi har blitt advart lenge nok. Nå må folk våkne og få øynene opp. Anonymkode: a4353...288 Men Frp har jo ingen politikk lenger. Hvor er de i de aktuelle sakene? Listhaug er fullstendig anonym, hun dukker ikke opp fra stenen sin for å kritisere alt og alle lenger engang. Anonymkode: 1459d...b3d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): For meg er kommune og stortingsvalg to helt forskjellige ting. Kommunevalget er et personvalg, stortingsvalget legger føringer for hvordan hvilke retning landet skal styres etter for å gjøre det best mulig for alle å bo her, uansett landsdel. Man kan godt stemme på venstresiden nasjonalt, men likevel velge høyresiden lokalt, da disse kanskje har de beste ideer og mest engasjerte politikerne for saker man brenner for i sin kommune. Og motsatt,- selvsagt. Det er jo store geografiske ulikheter fra kommune til kommune, økonomien blir deretter og man har ulike ressurser til rådighet og ulike saker vil bli prioritert ut fra befolkningens sammensetning. Også er det de "små" tingene som blir tellende,- det er ikke hvorvidt man skal ha mer eller mindre offentlig styring, om man skal prioritere psykisk helse eller forsvar, det blir om man skal asfaltere den eller den vegen. Skal man slå sammen to skoler og bygge en ny, stor en med en gang, eller skal man pusse opp den ene først og etter noen år ta kostnaden det vil bli å pusse opp den andre, og deretter bygge ut begge to etter behovet som vil komme. Eller skal det bygges kulturhus, eller prioriteres det utvidelse av hjemmehjelpetjenesten. Hvordan man velger å prioritere ting er gjerne mer personlig "smak og behag" enn at man må styres av partiets nasjonale retningslinjer da de ikke detaljstyrer på det plan her. Jeg velger etter personer og deres engasjement på lokalvalg. Finner det partiet jeg er mest enig med lokalt,- og gir ekstrastemmer til politikere fra andre parti som jeg føler er "riktig" for min kommune. Nasjonalt stemmer jeg stort sett det samme partiet ut fra partiprogram. For meg hadde det blitt totalt krasj og stemme fram samme parti i kommunen. De prioriterer saker helt feil (ut fra mitt synspunkt) og de har ikke politikere som er engasjerte nok eller flinke nok til å snakke for seg i tillegg. Anonymkode: 90528...f11 Helt enig med deg, lokalt handler mer om person enn selve partiet. Anonymkode: 96ece...315
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #17 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): For meg er kommune og stortingsvalg to helt forskjellige ting. Kommunevalget er et personvalg, stortingsvalget legger føringer for hvordan hvilke retning landet skal styres etter for å gjøre det best mulig for alle å bo her, uansett landsdel. Det er ikke bare for deg det er sånn. Det er jo sånn det er. Anonymkode: a4353...288
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #18 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Bla, bla, bla. Stabilt og ansvarlig? Trygghet? Spør dem som ble rammet av Ernas usosiale kutt, om de føler seg trygge! - Fjernet feriepenger på dagpenger. - Strammet inn behovsprøvd barnetillegg for uføre. - Kuttet i støtte til barnebriller. - Kuttet i støtte til tannregulering. - Innført egenandel på fysioterapi for kronisk syke. - Skattelagt overgangsstønaden for enslige forsørgere som lønn. - Strammet inn skattereglene for lange pendlerreiser. - Innført et nytt bunnfradrag i reisefradraget. - Økt bunnfradraget i reisefradraget. - Satt ned den skattefrie satsen for km-godtgjørsle for tjenestereiser for alle biler. - Fjernet skattefritt sluttvederlag. - Innført avgift på alle flyreiser. - Redusert skattefri sats for kjøregodtgjørelse. - Strammet inn reglene for kost og losji. - Økt lav merverdiavgift. - Redusert fradragssatser og arbeidsgivers skattefrie dekning ved merutgifter til kost. - Redusert bevilgningen til Fri rettshjelp. - Økt avgiften på alkoholfrie drikkevarer. - Redusert skattefrie satser ved kostdekning på dagsreiser innenlands. - Justert reisefradraget, slik at utgifter til bom og ferge inngår i øvre tak. - Innført samme satser på skattefri kostgodtgjørelse på tjenestereise i inn og utland. - Kuttet i grunnstønaden for ekstrautgifter for glutenfritt kosthold. Anonymkode: 10308...6e2 Du vet vel at alle parti har en pott med penger, de skal sette opp budsjett med? Så her blir det gi og ta! F eks så tenker jeg at det ikke er bra å ha gratis barnehage, Sfo, busstilbud osv, de pengene burde settes rett inn på helse, blant anna psykisk helse og sykehus. At folk skal bli fritatt skatt av inntekt pga ufør og er tull, de bruker lege/sykehus osv de og. At alle som har barn med diagnose, skal ha rett på alt av midler fra nav, og pleiepenger selv om barna går på skole på dagtid, er feil. At de skal f eks bruke penger på skole og haller hver 10 km er og feil mener jeg, feil bruk av penger der kommuner sliter fra før. Og ikke minst at flere parti snur seg rundt den veien vinden bles og ikke blir enig før de har brukt ganske mange mill i planlegging . Dette gjelder de fleste parti. Men de som stemmer rødt, mdg osv, forstår ikke hvor mye dritt som kan komme viss de kommer til makten, da kan vi snakke steinalderen igjen …. Anonymkode: 40609...142
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #19 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): - Innført egenandel på fysioterapi for kronisk syke. Ble ikke det innført tidligere enn Erna regjeringen? Anonymkode: d7b0d...faa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #20 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke bare for deg det er sånn. Det er jo sånn det er. Anonymkode: a4353...288 Trodde det "alle tenkte" sånn jeg også,- men det er overraskende mange som knytter lokalvalg opp mot sittende regjering,- enten de er fornøyd eller misfornøyde og stemmer deretter! Blir jo helt idiotisk om man ikke stemmer på det parti og de politikere man liker godt og kanskje har flere års erfaring med gjør en super jobb lokalt bare fordi man ikke er fornøyd med sittende regjering, men igjen,- det finnes flere enn jeg trodde som faktisk tenker sånn.. Og det kan man kanskje lese ut fra noen svar her også........... Anonymkode: 90528...f11
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #21 Skrevet 16. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men Frp har jo ingen politikk lenger. Hvor er de i de aktuelle sakene? Listhaug er fullstendig anonym, hun dukker ikke opp fra stenen sin for å kritisere alt og alle lenger engang. Anonymkode: 1459d...b3d Jo de har gode saker. Når det gjelder det å være anonym så har nok media et ansvar....woke meg her og woke meg der. Anonymkode: 72af6...87b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2023 #22 Skrevet 16. juni 2023 Jepp jeg gleder meg til valget til høsten, men jeg kommer til å stemme Frp slik at de kan bli med å bestemme sammen med Høyre 😁. Anonymkode: 72af6...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå