Gå til innhold

Å legge seg samtidig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Mannen blir sur for at jeg ikke legger meg samtidig som han. Dette irriterer meg grenseløst da jeg finner det kontrollerende å skulle bestemme når andre vil legge seg.  Hva tenker du?

Anonymkode: 35e4b...74a

Tenker at dersom målet er at dere har litt intimitet sammen - enten sex, eller bare kos og kanskje prat - så er det nok lurt om man klarer å tilpasse seg innimellom og få noen møtepunkter i senga også. Det blir dumt hvis den ene er sovna hver gang, og den andre bare forstyrrer. 

Men dersom han ER en kontrollerende faen som ikke stoler på deg når du er våken etter ham, og tror at du sitter og chatter på en datingside, så bør han vel ta seg en bolle og planlegge singeltilværelsen. 

Selv har jeg hatt litt dårlig samvittighet for mannen min. Han er kveldstrøtt. Selv har jeg insomnia. Jeg syns det bare er fælt å legge meg samtidig med ham, se ham falle i søvn og bli liggende våken aleine og høre på snorking. Så han har måttet legge seg aleine de fleste dagene. (Men vi finner likevel tid og rom for å ha sex, da, det er jeg nøye med.) 

Anonymkode: 15e43...eae

Det er spesielt å bli sur, den andre er da ikke en eiendel. 

Vi er ikke samkjørte i det hele tatt. Jeg liker best å legge meg alene, som hun over skriver, det er en pine hvis du selv sliter med å sovne og det ligger noen som sover ved siden av deg. Skulle gjerne hatt mitt eget soverom, for å være ærlig. Mannen foretrekker at vi legger oss sammen, men han blir ikke sur, bare merker det på kroppsspråket at han helst vil jeg skal legge meg jeg også 😅

Anonymkode: 8c934...87f

Min mann er som deg og pga det har vi sklidd helt fra hverandre. Jeg føler ingen nærhet eller vi er ikke intime da han aldri viser interesse av å legge seg samtidig med meg. 

Å legge seg samtidig hvertfall noen dager er viktig, og det er viktig å høre på hans behov om dette. Hvorfor må du legge deg på et annet tidspunkt?

Anonymkode: 18e23...dbb

Du kan jo snu det til at han ikke legger seg samtidig som deg. Dere er jo i så fall to om problemet. Uansett synes jeg det er koselig å legge seg samtidig de fleste kvelder i uken, men vi er ikke alltid samkjørte vi heller.

Anonymkode: 95296...2b7

Hvor lenge har dere bodd sammen? Ofte legger man seg jo samtidig hver dag når man akkurat har flyttet sammen, også glir det evt ut litt ettersom tiden går.

Jeg og mannen er ganske samkjørte, vil si vi legger oss samtidig i snitt 4 ganger i uken. Oftest er det sånn at når en sier natta og går på badet svarer den andre at jeg kommer straks jeg også. Veldig sjelden vi legger oss med mer enn 30 min mellomrom når vi ikke legger oss samtidig, så dette har aldri vært noe tema hos oss.

Jeg skjønner jo at mannen din føler seg "ensom" i leggesituasjonen om du aldri vil legge deg samtidig med han, men jeg forstår også at du ikke vil få diktert leggetidene dine som en liten unge.

Dere bør jo prate om dette på dagtid, når ingen er trøtte og begge kan ta inn over seg den andres behov og kanskje jenke seg litt begge to og finne en middelvei som begge er fornøyd med.

Anonymkode: c3de6...e77

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...