Gå til innhold

Har du kunst på veggene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare reproduksjoner?

Anonymkode: 1d251...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse kunst :)

Anonymkode: de91e...bc0

Skrevet

Det er mye som kan være kunst. Har mye bilder av det jeg liker. Men har ikke ekte kunst fra en enkel maler. Har et reproduksjonsbilde av Marilyn Monroe på soverommet. 

Anonymkode: 68062...cef

Skrevet

Tja, er det kunst om den er trykt i mer enn et eksemplar? 

Anonymkode: c58f9...c27

Skrevet

Har et originalt maleri som er verdt litt og et nummerert trykk som er verdt litt.

Ellers har vi ingenting av verdi. Flere malerier i huset da, men malt av amatører så ingen verdi. 

Anonymkode: c2d4b...6de

Skrevet

Vi har to trykk fra Dølt, hvis det teller som kunst. Og et maleri sønnen i huset har malt, som faktisk er fint altså ;)

Anonymkode: efcea...031

Skrevet

Ja masse. Har to barn som masseproduserer 😅

Anonymkode: 4711f...59c

Skrevet

En del malerier, noen originallitografier og en del plakatkunst er det her.

Anonymkode: 1d251...9df

Skrevet

Har noen nummererte trykk. Og litt fotokunst. 

Skulle gjerne hatt mer, men det koster mye, da. 

Skrevet

Jeg har akvareller, keramikk og blyanttegninger etter to av mine slektninger som begge var kunstnere (de er døde nå). 
Og så har jeg noen oljemalerier som jeg har kjøpt selv.

Anonymkode: 33afd...a80

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tja, er det kunst om den er trykt i mer enn et eksemplar? 

Anonymkode: c58f9...c27

Ja, hvis det er et såkalt grafisk blad som kunstneren selv har laget og signert. Ikke hvis det er en masseproduksjon fra et trykkeri. 

Anonymkode: 33afd...a80

Skrevet

Har ingen kunst på veggene

Anonymkode: feb82...0bb

Skrevet

Har litt kunst, men ikke kunst som er verdt noe i proffenes øyne. Bor i en liten leilighet nå, så det meste av kunsten ligger på mammas loft. 

Jeg liker ting som ikke er masseprodusert, så det meste jeg har finnes det bare en av. Har kunst familie har laget og av helt ukjente for meg. Veldig dyr kunst på veggen vil jeg ikke ha heller.

Anonymkode: cd434...109

Skrevet

Vi har 5 malte/tegnede av norske samtidskunstnere.

Anonymkode: 57038...cae

Skrevet

Ja, jeg har noen malerier og litt grafikk. Litt arvet og litt kjøpt selv. Ikke de store verdiene sånn økonomisk sett, men ting jeg liker. 

Skrevet

Noe er det og ingen reproduksjoner, med unntak av et bilde med en "rar" historie.

Vil man ha ekte kunst og mangler penger, handles det enkelt i bruktbutikker. Det kryr av ekte kunst i slike butikker. Utelukkende for at de som leverer der, ikke vet hva de leverer og de som priser, vet lite de og. Så da gjelder det bare å finne noe som tiltaler deg :)

Skrevet
prekæs skrev (9 minutter siden):

Noe er det og ingen reproduksjoner, med unntak av et bilde med en "rar" historie.

Vil man ha ekte kunst og mangler penger, handles det enkelt i bruktbutikker. Det kryr av ekte kunst i slike butikker. Utelukkende for at de som leverer der, ikke vet hva de leverer og de som priser, vet lite de og. Så da gjelder det bare å finne noe som tiltaler deg :)

I tillegg kan du gjøre ordentlige kupp, enda du bare helt enkelt gikk etter noe du likte. Jeg har både grafikk og malerier som hver av dem er verd noen tusen, men ble kjøpt på loppemarked for en femtilapp. Nei, du finner ikke en Renoir, antakelig, men du kan finne mye originalkunst som ikke ble sett eller forstått av dem som leverte det inn.

Skrevet
sug lut skrev (41 minutter siden):

I tillegg kan du gjøre ordentlige kupp, enda du bare helt enkelt gikk etter noe du likte. Jeg har både grafikk og malerier som hver av dem er verd noen tusen, men ble kjøpt på loppemarked for en femtilapp. Nei, du finner ikke en Renoir, antakelig, men du kan finne mye originalkunst som ikke ble sett eller forstått av dem som leverte det inn.

Helt sant. Studenten min er veldig glad i sånt, og fant seg et kupp av et bilde som en lokal kunstner hadde malt. Det visste ikke de på gjenbruken, og hun fikk bildet for 60,- Bildet er for øvrig nydelig, og pryder veggen på pikerommet hennes. Hun tok det ikke med tilbake til Oslo igjen 🙂 

Skrevet

Lett blanding av verdifull kunst, ikke fullt så verdifull kunst og det noen vil kalle billig ræl. Og slik liker vi det. 

Anonymkode: a9e7d...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...