Gå til innhold

Svigerforeldre bursdag og ferie?

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å invitere svigerforeldre på bursdag?

Hadde klubb i kveld. Da kom vi inn på hvor mye en må involvere seg i svigerfamilien.

Hun ene inviterer aldri svigerforeldrene sine i bursdagene hennes, men kun hennes side.

Hun feirer heller ikke jul med de.

I feriene drar hun og mannen på ferieturer med hennes familie fordi hennes foreldre spanderer mer enn svigerforeldrene gjør hvis de ferierer sammen.

Alle bor på samme sted, typ 10 min fra hverandre.

Hun sier at svigerfamilien er veldig snille, men at det bare føles rart å involvere de.

Vi andre synes det hørtes rart ut, men hun sa at sånn hadde det bestandig vært utført hos de før det kom barn til verden, og at mannen ikke sa noe på det.

Er ikke det litt merkelig måte å gjøre ting på eller er dette vanlig?

Anonymkode: a97d8...c3a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440897-svigerforeldre-bursdag-og-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inviterer alltid mine foreldre og svigerforeldre. Svoger med familie blir invitert og tante til mannen blir alltid invitert. Hadde  vært rart å utelukke. 

Ang. Ferie så er det kun mine foreldre vi kan dra på ferie med. Svigermor er straks 80 og drar ikke på ferie.

Anonymkode: 5c249...cfd

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er det vanlig å invitere svigerforeldre på bursdag?

Hadde klubb i kveld. Da kom vi inn på hvor mye en må involvere seg i svigerfamilien.

Hun ene inviterer aldri svigerforeldrene sine i bursdagene hennes, men kun hennes side.

Hun feirer heller ikke jul med de.

I feriene drar hun og mannen på ferieturer med hennes familie fordi hennes foreldre spanderer mer enn svigerforeldrene gjør hvis de ferierer sammen.

Alle bor på samme sted, typ 10 min fra hverandre.

Hun sier at svigerfamilien er veldig snille, men at det bare føles rart å involvere de.

Vi andre synes det hørtes rart ut, men hun sa at sånn hadde det bestandig vært utført hos de før det kom barn til verden, og at mannen ikke sa noe på det.

Er ikke det litt merkelig måte å gjøre ting på eller er dette vanlig?

Anonymkode: a97d8...c3a

Trist synes jeg og sender i tillegg dårlige signaler til egne barn,  morens familie prioriteres høyest og tenk hvis egne sønner går med på det samme i sine framtidige forhold.

Anonymkode: 6ddbd...439

Hun høres ikke spesielt trivelig ut denne venninnen, i hvert fall ikke en trivelig svigerdatter. «Reiser bare med egne foreldre fordi de spanderer mer». Er hun 14 år? Hun burde betale for seg selv og egne barn. Lusen oppførsel overfor egne foreldre også.

Anonymkode: cc288...644

Annonse

Selvfølgelig er svigerforeldre like inkludert som foreldre, skulle bare mangle. Nå er begge mine foreldre dessverre døde,  og jeg er så utrolig glad for at jeg tok mine svigerforeldre inn i livet mitt og dem tok meg inn i sitt den gangen mannen og jeg ble sammen. De er virkelig til støtte både for meg, ungene og selvfølgelig mannen. Og omvendt for vi har aldri gjort forskjell på foreldre og svigerforeldre verken på den ene eller den andre siden. Dobbelt familie, dobbelt glede og dobbelt nytte, begge veier.

Anonymkode: d68e8...f28

Hun er nok mitt dominant. Broren til eksen min hadde det også sånn. Ferie med hennes foreldre. Jul med hennes familie. Feire bursdager med hennes familie. Hun ville beholde sine tradisjoner da de ble gift nemlig. Han smiler og later som alt er fint, men er egentlig deprimert. Det fortalte han i litt beruset tilstand en gang

Anonymkode: 08fd4...3d4

Hvorfor tror du at svigerforeldrene vil involveres mer? Siden hun beskriver dem som snille så er det ingen konflikter og mest sannsynlig ingen dårlige følelser heller.

Har venner som har store nok avkom til at de er blitt både samboere og gift. Noen er forholdsvis ofte hos de voksne ungene og partnere, andre ikke. Og det er også de som ikke har noe til overs for ungens kjæreste. De bryr seg ikke siden det jo er den voksne ungen sitt liv, så ingen problemer. Alle er ikke pålagt å like kjærestens familie, og familien er ikke pålagt å like kjærester. Det man er pålagt er å oppføre seg sånn at det ikke blir vanskelig for andre. 

At hun vil på ferie med egen familie kan også uttrykkes som at hennes familie spanderer så mye. Heller enn å si at de spanderer "mer"

Jeg inviterte aldri noen til bursdagene mine. Har kun gjort det en gang pga omstendigheter. Likevel dukket folk opp, og den første som kom var svigermoren min. Hver gang. Helt okay. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...