Gjest Danida Skrevet 14. juni 2023 #101 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): ja og det er helt greit. Jeg skal ut og fly i sommer, du skal ikke. Ditt valg like fullt som mitt valg. Flyet drar nok dessverre selv om du irriterer deg over dette. Anonymkode: a99ca...e05 Flyselskapene beholder bare ruter som er lønnsomme for dem, du. Blir det for mange tomme avganger, er de kjappe til å kutte dem ut.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #102 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vi er bare 3 i denne familien. To barn og meg. Men ja, ungdommen ba meg ta mer hensynet til miljøet for fremtidens skyld, så det gjør jeg. Klart det er irrelevant, men treneren gjør det relevant ved å si «ja, men det flyet går jo uansett» Anonymkode: 9a18a...568 Og det er jo helt dant, det flyet går uansett. Anonymkode: cc682...b2f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #103 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis man tror det at noen slutter å fly stopper undergangen er man jo bra naiv. Hvorfor stoppe hele livet, og så går alt drit likevel? Det er nok andre ting som må tas tak i da gitt. Anonymkode: cc682...b2f På hvilken måte stopper livet mitt om jeg ikke tar fly? Tror du at man ikke lever om man ikle reiser utenlands? Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #104 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): De deltar på cuper og turneringer. Men de MÅ ikke til Spania. Det er poenget mitt. Det er ikke klubben som bestemmer cupene, men trenere. Og vår trener er litt vel ivrig. Det finnes andre måter å delta i cuper på. Det er ikke vanskelig å finne noe litt nærmere enn Spania. Og det er ingen større verdi i å reise til Spania kontra å reise til Gøteborg. Anonymkode: 9a18a...568 Det har større treningsverdi å reise til Spania enn Gøteborg midtvinters hvis det er utendørsidrett som krever en del plussgrader. Anonymkode: 252e5...665
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #105 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det har større treningsverdi å reise til Spania enn Gøteborg midtvinters hvis det er utendørsidrett som krever en del plussgrader. Anonymkode: 252e5...665 Men altså, ærlig talt. Vi skal liksom fly barn og unge til Spania fordi det for så mye bedre «treningsverdi»? Mens resten av verden prøver å dempe miljlavtrykket sitt så skal middelmådige norske barn og ungdom flys til Spania på treningsleir? Anonymkode: 91f98...0fd
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #106 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men altså, ærlig talt. Vi skal liksom fly barn og unge til Spania fordi det for så mye bedre «treningsverdi»? Mens resten av verden prøver å dempe miljlavtrykket sitt så skal middelmådige norske barn og ungdom flys til Spania på treningsleir? Anonymkode: 91f98...0fd Slapp av, jeg kommenterte bare at det ikke var det samme å dra til Gøteborg som Spania, jeg skrev ikke at jeg mener at "alle" skal dra på treningsleir til Spania. Anonymkode: 252e5...665
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #107 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har større treningsverdi å reise til Spania enn Gøteborg midtvinters hvis det er utendørsidrett som krever en del plussgrader. Anonymkode: 252e5...665 Håndball er utendørs bare om sommeren Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #108 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Slapp av, jeg kommenterte bare at det ikke var det samme å dra til Gøteborg som Spania, jeg skrev ikke at jeg mener at "alle" skal dra på treningsleir til Spania. Anonymkode: 252e5...665 Det er akkurat det samme. Eller tenker du de arrangerer cuper og treningsleire som ikke er egnet for idretten de driver med? Ala vinter-OL i Etiopia? Idretten vet som regel hva de driver med Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #109 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det har større treningsverdi å reise til Spania enn Gøteborg midtvinters hvis det er utendørsidrett som krever en del plussgrader. Anonymkode: 252e5...665 De drar i oktober. Anonymkode: 4591a...fbe
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #110 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): De drar i oktober. Anonymkode: 4591a...fbe Gøteborg er i juli. Spania er i høstferien Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #111 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Herregud. Norge har fødselsunderskudd. Anonymkode: 62395...629 H is man lar vær å fly, kan også la være å få barn? Tenk så mye man sparer miljøet ved å velge å ikke sette barn til verden.. Eller la barnet få en fantastisk tur og lage gode minner. Fy f.. så sint jeg hadde blitt på foreldrene mine hvis de var de enste som nei til en slik tur, pga miljøet.. Jeg hadde aldri glemt det. Anonymkode: b2fb9...bfc
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #112 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Men altså, ærlig talt. Vi skal liksom fly barn og unge til Spania fordi det for så mye bedre «treningsverdi»? Mens resten av verden prøver å dempe miljlavtrykket sitt så skal middelmådige norske barn og ungdom flys til Spania på treningsleir? Anonymkode: 91f98...0fd Ja. Se over til Kina istedenfor. Det bor 5 mil her.. Kom igjen a. Anonymkode: b2fb9...bfc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2023 #113 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Gøteborg er i juli. Spania er i høstferien Anonymkode: 9a18a...568 Hvilken cup er det i Spania? Vi hadde som sagt egentlig en plan om Spania , men den er i sommerferien. https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/kampaktivitet/andre-kamptilbud/turneringer-i-utlandet/
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #114 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): H is man lar vær å fly, kan også la være å få barn? Tenk så mye man sparer miljøet ved å velge å ikke sette barn til verden.. Eller la barnet få en fantastisk tur og lage gode minner. Fy f.. så sint jeg hadde blitt på foreldrene mine hvis de var de enste som nei til en slik tur, pga miljøet.. Jeg hadde aldri glemt det. Anonymkode: b2fb9...bfc Argumentasjonen blir for dum. Så rart at det å velge å ikke fly provoserer noen så kraftig. Er det slik at det røsker litt i deres egen samvittighet, tro? Det er fakta at man oppfordres til å fly minst mulig pga miljøet, og hi har tatt et standpunkt. Det betyr nok ikke at hn ikke setter spor på andre måter, det må ikke være alt eller ingenting. Hi forteller også at barnet hennes ikke vil reise på cupen, så hva du hadde følt i samme situasjon er helt irrelevant. Anonymkode: 62395...629
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #115 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): H is man lar vær å fly, kan også la være å få barn? Tenk så mye man sparer miljøet ved å velge å ikke sette barn til verden.. Eller la barnet få en fantastisk tur og lage gode minner. Fy f.. så sint jeg hadde blitt på foreldrene mine hvis de var de enste som nei til en slik tur, pga miljøet.. Jeg hadde aldri glemt det. Anonymkode: b2fb9...bfc Hva skal man gjøre da? Levere de tilbake? Selge dem? Når man først har fått barn, så er de her. Min er ikke sint på meg. At du ikke bryr deg om miljø betyr ikke at min ikke gjør det. mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Hvilken cup er det i Spania? Vi hadde som sagt egentlig en plan om Spania , men den er i sommerferien. https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/kampaktivitet/andre-kamptilbud/turneringer-i-utlandet/ Vet ikke. Får ikke opp arrangementet da jeg ikke er invitert. Tror det er sånn samarbeidslag/vennelag som har invitert. Vi ble invitert etter partille i fjor Anonymkode: 9a18a...568
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2023 #116 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva skal man gjøre da? Levere de tilbake? Selge dem? Når man først har fått barn, så er de her. Min er ikke sint på meg. At du ikke bryr deg om miljø betyr ikke at min ikke gjør det. Vet ikke. Får ikke opp arrangementet da jeg ikke er invitert. Tror det er sånn samarbeidslag/vennelag som har invitert. Vi ble invitert etter partille i fjor Anonymkode: 9a18a...568 Aha. Da forstår jeg. Kunne bare ikke skjønne hvilken cup det var snakk om.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #117 Skrevet 15. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Aha. Da forstår jeg. Kunne bare ikke skjønne hvilken cup det var snakk om. Jeg vet de ble godt kjent med et jentelag fra Spania på partille i fjor. Noen av jentene har en del kontakt på sosiale medier. Jeg har ikke engasjert meg så mye i det der, det er jo av liten interesse for oss å «besøke» dem. Anonymkode: 9a18a...568
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2023 #118 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet de ble godt kjent med et jentelag fra Spania på partille i fjor. Noen av jentene har en del kontakt på sosiale medier. Jeg har ikke engasjert meg så mye i det der, det er jo av liten interesse for oss å «besøke» dem. Anonymkode: 9a18a...568 Sånt er hyggelig da! Det kan jo hende de kommer på besøk til dere også. Da er det jo fint hvis datteren din er litt involvert. Om ikke annet på sosiale medier. Vi møtte et lag i Danmark i påsken og de gleder vi oss til å treffe igjen i Gøteborg.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #119 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvis man tror det at noen slutter å fly stopper undergangen er man jo bra naiv. Hvorfor stoppe hele livet, og så går alt drit likevel? Det er nok andre ting som må tas tak i da gitt. Anonymkode: cc682...b2f Hvis du uansett må redusere, da er vel fly bedre å redusere enn f eks beredskap for matforsyning, som det å kutte ut kjøtt kan innebære for ett land som Norge. Det er på ingen måte ett dumt standpunkt å ta som forbruker og monner betydelig pr tur i klimaregnskapet til en familie. Verden er kapitalistisk og flyturer styres også etter de ordinære markedskreftene, tilbud og etterspørsel. Står respekt av å ta ett standpunkt, selv om resten av verden gir blanke faen. Anonymkode: 2524d...844
Sommerkroppen 2029 Skrevet 15. juni 2023 #120 Skrevet 15. juni 2023 (endret) Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jo fler som sier nei, jo færre fly går. Anonymkode: ec028...3c9 Hypotetisk sett er jo det sant, men i realiteten er det jo ikke slik. Så det er sånn sett det samme for andre rundt dere om dere velger å avstå fra arrangementer pga flynekt. Flyet går jo uansett om dere er med eller ikke. Jenta di vil ikke fly, det er hun som skal delta. Men da blir hun jo hjemme da. Hva treneren tenker må du bare gi blaffen i. Endret 15. juni 2023 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #121 Skrevet 15. juni 2023 Hva tenker jenta selv om dette? Er hun med på fly-ideologien eller føler hun at dere foreldres standpunkt (går ut fra dere selv har tatt flyturer til utlandet før) ødelegger hennes sjanser til positive opplevelser med laget? Anonymkode: 508d3...a4a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #122 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hva tenker jenta selv om dette? Er hun med på fly-ideologien eller føler hun at dere foreldres standpunkt (går ut fra dere selv har tatt flyturer til utlandet før) ødelegger hennes sjanser til positive opplevelser med laget? Anonymkode: 508d3...a4a Hun vil ikke fly. Faren flyr hele tiden, og hun irriterer seg over det. Jeg fløy fra Fornebu til Molde i 1997. Og jeg tok fly til Bodø i 2011. Utenom det har jeg ikke tatt fly. Det er hennes standpunkt, og jeg er med fordi jeg ikke ser noen verdi i å fly. Jeg går ikke akkurat glipp av noe. Har takket nei til alle utenlandsturer med jobben også. Anonymkode: 9a18a...568
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2023 #123 Skrevet 15. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hun vil ikke fly. Faren flyr hele tiden, og hun irriterer seg over det. Jeg fløy fra Fornebu til Molde i 1997. Og jeg tok fly til Bodø i 2011. Utenom det har jeg ikke tatt fly. Det er hennes standpunkt, og jeg er med fordi jeg ikke ser noen verdi i å fly. Jeg går ikke akkurat glipp av noe. Har takket nei til alle utenlandsturer med jobben også. Anonymkode: 9a18a...568 Er utenlandsturene med jobben kun av det sosiale slaget? Spør fordi det lett kan føre til at man går glipp av noe når man aldri blir med.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #124 Skrevet 15. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden): Er utenlandsturene med jobben kun av det sosiale slaget? Spør fordi det lett kan føre til at man går glipp av noe når man aldri blir med. Jeg kan jobben min da. Vi er et internasjonalt selskap, og det er veldig lite kursing i utlandet. Det er mest «inspirasjon», og det har vi her i Norge også, så nei, jeg går ikke glipp av noe Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2023 #125 Skrevet 15. juni 2023 Noen ganger bør en bare legge bort fordommene sine for barnas skyld og la de være normale barn. Å holde barna utenfor på denne måten skapet ikke tettete bånd akkurat. Tenk så mye annet barnet kan vinne på en slik tur. Selvstendighet, opplevelser og minner. Anonymkode: 54626...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå