Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #26 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da dropper vi Spania i høstferien. Dere kjører til Spania? Anonymkode: 01eb4...23e
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #27 Skrevet 13. juni 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Eh. Du spør jo hvorfor det er vanskelig å forstå deres valg - ergo er det jo nettopp forståelse du forventer?? Man trenger ikke vise forståelse for å forstå at vi har tatt et valg. Feks: jeg forstår at du ønsker å diskutere alt mulig rart. Jeg har jo forstått det ved å lar her inne. Men jeg har ingen forståelse for hvorfor du velger den oppførselen du velger. Ble det lettere nå? Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #28 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dere kjører til Spania? Anonymkode: 01eb4...23e Nei. Skrev jeg ikke «vi dropper Spania»? Anonymkode: 9a18a...568
ReneRene Skrevet 13. juni 2023 #29 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man trenger ikke vise forståelse for å forstå at vi har tatt et valg. Feks: jeg forstår at du ønsker å diskutere alt mulig rart. Jeg har jo forstått det ved å lar her inne. Men jeg har ingen forståelse for hvorfor du velger den oppførselen du velger. Ble det lettere nå? Anonymkode: 9a18a...568 Når begynte dette å handle om meg? 🙄 Er det mulig. Du må bare godta at alle ikke forstår valget ditt, og du kan ikke klage fordi de vil ha med sønnen din på utenlandstur selv om du er mot å fly. Du lager et problem her.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #30 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei. Skrev jeg ikke «vi dropper Spania»? Anonymkode: 9a18a...568 Skulle dere har kjørt til Spania da? Anonymkode: 01eb4...23e
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #31 Skrevet 13. juni 2023 ReneRene skrev (8 minutter siden): Når begynte dette å handle om meg? 🙄 Er det mulig. Du må bare godta at alle ikke forstår valget ditt, og du kan ikke klage fordi de vil ha med sønnen din på utenlandstur selv om du er mot å fly. Du lager et problem her. Det handler ikke om deg. Det var et eksempel for å forklare deg forskjellen på å forvente forståelse og på å forstå at andre har tatt et valg. Jeg klarer ikke på at de vil ha med ungdommen, men at de ikke lar oss være i fred etter at vi har takket nei til turen. Jeg ber ingen forstå valget mitt, men forstå AT vi har tatt et valg. Det er trener som lager et problem, ikke jeg. Jeg har forresten ikke en eneste sønn. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skulle dere har kjørt til Spania da? Anonymkode: 01eb4...23e Nei. Vi har hele tiden takket nei til turen Anonymkode: 9a18a...568
ReneRene Skrevet 13. juni 2023 #32 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Av miljøhensyn. Og så planlegger idretten utenlandsreise. Og så vil de gjerne at ditt barn skal bli med, så de har tilbudt å dekke 50% av oppholdet og hele flyreisen. Selv om man sier at man ikle tar fly av hensyn til miljøet. Hvordan får man folk til å forstå at ikke alle vil ta fly? Er det virkelig så vanskelig å forstå at en familie ikke synes det er naturlig å sette seg på et fly og forurense fordi «flyer går jo uansett da»? Anonymkode: 9a18a...568 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det handler ikke om deg. Det var et eksempel for å forklare deg forskjellen på å forvente forståelse og på å forstå at andre har tatt et valg. Jeg klarer ikke på at de vil ha med ungdommen, men at de ikke lar oss være i fred etter at vi har takket nei til turen. Jeg ber ingen forstå valget mitt, men forstå AT vi har tatt et valg. Det er trener som lager et problem, ikke jeg. Jeg har forresten ikke en eneste sønn. Nei. Vi har hele tiden takket nei til turen Anonymkode: 9a18a...568 Du har åpenbart ikke oversikt over hva du egentlig mener og hva du lager et problem ut av siden du ikke husker hva du skriver fra en kommentar til en annen. Du får granske hovedinnlegget ditt og sjekke hva du egentlig spør om der. Jesus
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #33 Skrevet 13. juni 2023 ReneRene skrev (3 minutter siden): Du har åpenbart ikke oversikt over hva du egentlig mener og hva du lager et problem ut av siden du ikke husker hva du skriver fra en kommentar til en annen. Du får granske hovedinnlegget ditt og sjekke hva du egentlig spør om der. Jesus Har stålkontroll jeg, Jesus. Jeg spør om hvordan man skal få noen til å forstå at ikke alle vil ta fly. Det kan bety både at jeg ber om forståelse fra «noen», eller det kan bety at jeg ber om at noen skal skjønne at vi har tatt det valget (Ps: skjønne og forstå er synonymer) Videre lurer jeg på om det er vanskelig å forstå at noen ikke ser på det som naturlig å fly. Det er et spørsmål om det er vanskelig å forstå for noen. Anonymkode: 9a18a...568
ReneRene Skrevet 13. juni 2023 #34 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har stålkontroll jeg, Jesus. Jeg spør om hvordan man skal få noen til å forstå at ikke alle vil ta fly. Det kan bety både at jeg ber om forståelse fra «noen», eller det kan bety at jeg ber om at noen skal skjønne at vi har tatt det valget (Ps: skjønne og forstå er synonymer) Videre lurer jeg på om det er vanskelig å forstå at noen ikke ser på det som naturlig å fly. Det er et spørsmål om det er vanskelig å forstå for noen. Anonymkode: 9a18a...568 Lol Det betyr at du ber om forståelse. Og ellers forveksler du å forstå med å akseptere. Det skal ikke være lett.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #35 Skrevet 13. juni 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Lol Det betyr at du ber om forståelse. Og ellers forveksler du å forstå med å akseptere. Det skal ikke være lett. Jeg trenger ikke aksept. «jeg forstår at dere har tatt et valg» er noe annet enn «jeg aksepterer valget deres» Anonymkode: 9a18a...568
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #36 Skrevet 14. juni 2023 Det er jo en etisk problemstilling. Men du tar valg på vegne av ditt barn, akkurat som du vil. Jeg antar at det er flere som ikke kan delta, f eks av pengehensyn. Det regner jeg med at alle respekterer. Om begrunnelsen er ditten eller datten kommer jo ingen andre ved, egentlig. Anonymkode: 4591a...fbe
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #37 Skrevet 14. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden): Her er jeg enig med deg. Vi har en case på laget her i noenlunde samme gate og det er ikke gøy å være den gutten som gjør at resten av gutta ikke kan gjøre det som var planlagt. Ingen vil at gutten skal bli utenfor og alle vet hvorfor de ikke kan delta… De ANDRE kan da gjøre eksakt som de vil likevel? Hva i alle dager mener du med at de ikke kan gjøre det som er planlagt bare fordi en avstår? Anonymkode: 4591a...fbe
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #38 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi voksne flyr ikke med mindre det er strengt nødvendig. Men vi lar ikke ungene stå over ting på grunn av våre valg. Vårt ene barn ble tatt ut på landslaget for noen år siden. Kvalifiserte seg til VM i sin gren. Skulle vi sagt til henne da at nei du må stå over det du har trent mange tusen timer for å oppnå? Kommunen vi bor i dekket flyreisen og klubben dekket hotell og alt annet. Skulle vi sagt nei av miljøhensyn? Anonymkode: 1711d...4ca Er en VM-deltaker et barn? Hvis ikke, så er det deltakerens valg og ikke foreldrenes. Anonymkode: 4591a...fbe
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #39 Skrevet 14. juni 2023 Løsningen er såre enkel: Si nei.. Det at du blir utsatt for press burde ikke være så vanskelig, det burde du klare å stå i. Anonymkode: d2121...059
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #40 Skrevet 14. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 timer siden): Da må dere avstå da. Så enkelt. Jeg ville forøvrig vurdert om dette hensynet bør gå foran barnets deltagelse i en fritidsaktivitet. Eng ! Anonymkode: 9deba...cef
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juni 2023 #41 Skrevet 14. juni 2023 Ok. Senere i tråden så kommer det frem at ungdommen ikke vil på denne cupen. DET er det viktigste her og det burde være en smal sak å informere om akkurat det til trener. Du trenger ikke dra inn dette med fly i det hele tatt. Nå skriver du ikke hvilken idrett eller alder det er på utøverne , men hvis det feks er snakk om håndball eller fotball og at det er snakk om ungdommer så kommer de til å reise mer og mer. Ikke nødvendigvis til utlandet, men det kan bli nødvendig å fly innenlands også. Nå i håndballen hos oss går vi inn i en sesong med Bring og det vil ikke la seg gjøre å kun basere oss på bil , buss og tog. Både pga reisetid ( feks til Tromsø eller Alta ) og fordi de skal være best rustet til å prestere når de er der. De lader ikke godt opp med 10 timer i bil. Poenget mitt er at det fort kan begrense ditt barns deltagelse med slike standpunkt. Jeg for min del forstår ikke hvordan et slikt standpunkt trumfer barns deltagelse i idrett , men at barn selv ikke har lyst til å delta trumfer alt.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juni 2023 #42 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er en VM-deltaker et barn? Hvis ikke, så er det deltakerens valg og ikke foreldrenes. Anonymkode: 4591a...fbe Hvis man anser at man er barn frem til man er 18 så er det mange idretter man kan delta i på høyt nivå som barn.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #43 Skrevet 14. juni 2023 Vill gjetting - kan det være at barnet egentlig har lyst, men ikke tørr å si det til mor - og derfor pusher trener? Jeg får litt den følelsen her, i alle fall. Anonymkode: bcc21...c1b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #44 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Vill gjetting - kan det være at barnet egentlig har lyst, men ikke tørr å si det til mor - og derfor pusher trener? Jeg får litt den følelsen her, i alle fall. Anonymkode: bcc21...c1b Du har nok 100% rett i det. Det er nok helt spot on. Støtter denne. Anonymkode: 4cf58...b6d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #45 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er en VM-deltaker et barn? Hvis ikke, så er det deltakerens valg og ikke foreldrenes. Anonymkode: 4591a...fbe Under 18 ja så vårt valg. Anonymkode: 1711d...4ca
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #46 Skrevet 14. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Ok. Senere i tråden så kommer det frem at ungdommen ikke vil på denne cupen. DET er det viktigste her og det burde være en smal sak å informere om akkurat det til trener. Du trenger ikke dra inn dette med fly i det hele tatt. Nå skriver du ikke hvilken idrett eller alder det er på utøverne , men hvis det feks er snakk om håndball eller fotball og at det er snakk om ungdommer så kommer de til å reise mer og mer. Ikke nødvendigvis til utlandet, men det kan bli nødvendig å fly innenlands også. Nå i håndballen hos oss går vi inn i en sesong med Bring og det vil ikke la seg gjøre å kun basere oss på bil , buss og tog. Både pga reisetid ( feks til Tromsø eller Alta ) og fordi de skal være best rustet til å prestere når de er der. De lader ikke godt opp med 10 timer i bil. Poenget mitt er at det fort kan begrense ditt barns deltagelse med slike standpunkt. Jeg for min del forstår ikke hvordan et slikt standpunkt trumfer barns deltagelse i idrett , men at barn selv ikke har lyst til å delta trumfer alt. Det er en ting som nør taes opp i håndballforbundet. Cupper og serier bør arrangeres på en måte som gjør det unødvendig for de aller fleste å bruke fly. Anonymkode: ec028...3c9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #47 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er en ting som nør taes opp i håndballforbundet. Cupper og serier bør arrangeres på en måte som gjør det unødvendig for de aller fleste å bruke fly. Anonymkode: ec028...3c9 Enig. Resten av verden, organisasjoner og bedrifter, vrir hodene sine i desperate forsøk på å bli grønnere. Og idretten bare: Næh, det er så kjedelig å spille cup i nabofylket, de fine barna våre fortjener kostbare og miljøfiendtlige turer til utlandet og på andre siden av Norge - tenk så SPENNENDE for dem! Anonymkode: 91f98...0fd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juni 2023 #48 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det er en ting som nør taes opp i håndballforbundet. Cupper og serier bør arrangeres på en måte som gjør det unødvendig for de aller fleste å bruke fly. Anonymkode: ec028...3c9 Da utgår Bring , Lerøy og alle mesterskap i utlandet. Feks reiser junior gutta for å spille EM i Tyrkia nå i sommer. Det er jo dumt hvis slikt må utgå.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2023 #49 Skrevet 14. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Da utgår Bring , Lerøy og alle mesterskap i utlandet. Feks reiser junior gutta for å spille EM i Tyrkia nå i sommer. Det er jo dumt hvis slikt må utgå. Nei, det er ikke dumt, det er helt på sin plass. Ingen trenger å reise til Tyrkia for å spille håndball. Det som er dumt er å legge opp til kostbare, miljøskadelige turer i idrettens navn. På verdensbasis: Hvor mange barn og unge tror du flyr til cuper i utlandet? Anonymkode: 91f98...0fd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juni 2023 #50 Skrevet 14. juni 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nei, det er ikke dumt, det er helt på sin plass. Ingen trenger å reise til Tyrkia for å spille håndball. Det som er dumt er å legge opp til kostbare, miljøskadelige turer i idrettens navn. På verdensbasis: Hvor mange barn og unge tror du flyr til cuper i utlandet? Anonymkode: 91f98...0fd Vi får bare være uenige her. Idrett er sunt og det er motiverende å jobbe mot slike cuper og turneringer. Skal man delta i EM så må man reise dit EM holdes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå