Gå til innhold

Hva baker dere i når det er til skoleavslutninger? Orker ikke miste flere langpanner.

Anbefalte innlegg

Nytt arrangement på skolen, nye kaker å bake. Jeg skal bake langpannesjokoadekake. Det er en enorm skole. Jeg er ikke der når det ryddes opp, av og til får lærerne rester dagen etter. Formene rotes dessverre bort. Finnes det engangslangpanner? (Litt dårlig mtp miljø…) noen gode ideer? Takk! 

Anonymkode: c4207...e85

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De har stort sett havnet på skolekjøkkenet. Og du har jo navn på. Bare å lete.

Anonymkode: adbe4...a3c

Stort sett, men dessverre ikke alltid. Og ja, jeg har navn på. 

Foreslår heller at du foreslår en rutine på hvordan de tar seg av rester og hvordan formene leveres tilbake. Her merker vi formene godt med navn med tape over (så tåler den om den skylles). Når arrangementet er ferdig henter alle formene sine. De som ikke kan hente får andre til å hente for seg. Er det rester av egen kake får man enten den med hjem eller skolen tar den ut av formen og gir den til lærerne på fat/i beholdere som skolen eier selv. 

Om du ikke tror det går å lage et bedre system (på kort sikt i alle dall) så kan jo du kjøpe et bare alluminiumsbakker (som man bruker til grilling og resten) eller et annet billig serveringsfat/engangsserveringsfat og flytte kaken over på disse før dere drar på skolen.  

Anonymkode: f8a9f...6cb

Jeg kjøper engangsfat i aluminium på nille og leverer kaker på de. Leverer aldri fea meg panner eller fat, rett og slett fordi jeg ikke gidder å gå tilbake og lete etter de.

Anonymkode: 45f66...409

Jeg kjøper aluminiumsfat på Europris som er like store som en langpanne og leverer kaken på det. På den måten mister jeg ingen panne og jeg unngår stresset med å hente fat ol.

Anonymkode: 236ec...835

Annonse

Supert, tusen takk for veldig gode tips! 
Jeg orker faktisk ikke ta jobben med å gå rutinene etter i sømmene. Tre barn på to kjempestore skoler, fire forskjellige idrettsklubber… Og jeg baker alltid! 
Tror det blir aluformer eller fat. Takk igjen 🫶

Spar på lokket fra pizzaesker (om det ikke er matsøl på de) eller andre pappesker. Kle de med aluminiumsfolie eller pene servietter og plastfolie som du teiper fast på undersida og server kakene på det. 

Annonse

Jeg kjøper engangsfat/former på Dollar store, Nor Engros o.l

Baker i egne former, legger over på fat i papp eller aluminium og leverer 

Henter ikke noe etterpå.

Jeg baker både til skole og idrettsarrangement 

Anonymkode: 5c1fa...da7

Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Spar på lokket fra pizzaesker (om det ikke er matsøl på de) eller andre pappesker. Kle de med aluminiumsfolie eller pene servietter og plastfolie som du teiper fast på undersida og server kakene på det. 

Det her gjør jeg også. 

Anonymkode: 1c1a0...cca

Lager fat av papp og aluminium, legger kaken på det. Da slipper jeg å lommemannen skolen og hente også. Jeg er jo aldri hjemme i skolens åpningstid

Anonymkode: 9b2f1...480

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Lager fat av papp og aluminium, legger kaken på det. Da slipper jeg å lommemannen skolen og hente også. Jeg er jo aldri hjemme i skolens åpningstid

Lommemannen 😂😂😂

Anonymkode: 6d50a...34b

Veldig greit å bake noe annet enn langpanner også da, blir gjerne mange like kaker på sånne tilstelninger 

Jeg baker ofte muffins, oppskrift i den blårutete kokeboken, dobler den og har i vaniljesukker og sjokoladebiter som smak. Pynter med melis og kakestrøssel. Veldig populære hos ungene, og leveres i en kakeeske av papp.

Fikk en kommentar her om dagen av en gutt som gikk i klassen til 19 åringen min på grunnskolen, "Åh det var du som bakte så gode muffins"

Toro muffins er greit det, men det er ikke de som blir lagt merke til 😉

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du kjøper fisk ol i alluminiumsformer som kan settes rett i stekeovnen er de ypperlige til kake etterpå.

Anonymkode: adb07...137

Haha, kake med fiskesmak 👍

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Haha, kake med fiskesmak 👍

Vasker dem jo først da. De blir like rene som alt annet etter en tur i oppvaskmaskinen.

Jeg fikk slikt på jobb før, eller det passet til en rundkake så laga heller kaka rund. Går fint å dele den i mindre deler og ikke vanlige kakestykker. Skjær flere firkler inne i kaka før du deler småsirklene. 

Jeg kjøpte en haug med sånn pappesker som en ofte får bløtekaker i når vi hadde første konfirmasjon i hus. Var bare en stor pakke når jeg kjøpte på maskemarked da.de har blitt brukt opp på skoleavsluttninger osv for da slipper jeg åfinne min langpanne etterpå eller late som en unge usker å ta den med dagen etter. Jeg har kjøpt flere, nå selger de også enkeltvis. Litt mer praktisk selv om stykkprisen er litt høyere. Koster bare noen få kroner. 

Har laget fat av pappa og aluminiumsfolie før også. Ene ungen laget bursdagskaker i ulike former og da var det sjeldent de passet til det jeg hadde. Veldig greit å ikke måtte få fat igjen også, veldig greit nå som de er akkurat blitt voksne og ikke er edru når de skal hjem fra en bursdagsfest. 

Anonymkode: 82b7c...293

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nytt arrangement på skolen, nye kaker å bake. Jeg skal bake langpannesjokoadekake. Det er en enorm skole. Jeg er ikke der når det ryddes opp, av og til får lærerne rester dagen etter. Formene rotes dessverre bort. Finnes det engangslangpanner? (Litt dårlig mtp miljø…) noen gode ideer? Takk! 

Du kan jo steke den i en langpanne, for så å legge over på engangs fat? De selger på Nille. Tror det er en 5 pk for under en hundrings. 

Anonymkode: 09bc1...b34

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis du kjøper fisk ol i alluminiumsformer som kan settes rett i stekeovnen er de ypperlige til kake etterpå.

🤮🤮🤮 

Dette er grunnen til jeg spiser hjemme FØR skoleavslutninger

Anonymkode: 03d7f...ac6

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Lommemannen 😂😂😂

Anonymkode: 6d50a...34b

Hahaha! Autokorrekt er en fin ting😂 alufolie holder lommemannen unna😂😂😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...