Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #1 Skrevet 13. juni 2023 Jeg har en god venn som jeg treffer altfor sjelden. Vi lever på hver vår kant av landet, men de få gangene vi møtes i året henger vi sammen nærmest døgnet rundt. Vi prater og ler og finner på alt mulig sprell. Jeg har samboer og barn, han har ikke. Det er ikke noe seksuelt eller følelsesmessig mellom oss, det har vi avklart, bare så det er sagt. Når vi så reiser hvert til vårt, går vi begge tilbake til våre litt kjedelige liv. Jeg kjeder meg, og jeg vet han kjeder seg. Likevel hører jeg nesten aldri fra han. Han svarer når jeg ringer eller sender han en melding, men har tar aldri kontakt med meg først. Hva kan være grunnen til det? Anonymkode: 83b45...17d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Han er ikke så god på det sosiale/ikke sosialt oppegående. Anonymkode: 5d57e...6e3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #3 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Han er ikke så god på det sosiale/ikke sosialt oppegående. Anonymkode: 5d57e...6e3 Hahaha det er sikkert og visst. Han er virkelig en analfabet sosialt. Så det er kanskje bare det…? HI Anonymkode: 83b45...17d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Har jo noe med personlighet å gjøre. Jeg er heller ikke veldig flink til å ta kontakt, men er veldig god på å svare. Anonymkode: f325c...6e3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har jo noe med personlighet å gjøre. Jeg er heller ikke veldig flink til å ta kontakt, men er veldig god på å svare. Anonymkode: f325c...6e3 Skal jeg bare tenke at sånn er det bare? Eller bør jeg vente og la han ringe meg / skrive melding først innimellom og? Orker ikke sånt spill med venner, kjenner jeg. HI Anonymkode: 83b45...17d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Skal jeg bare tenke at sånn er det bare? Eller bør jeg vente og la han ringe meg / skrive melding først innimellom og? Orker ikke sånt spill med venner, kjenner jeg. HI Anonymkode: 83b45...17d Det virker som om su føler mer enn vennskap. Sånt tankekverneri kunne i alle fall jeg gjort rundt noen jeg var forelsket i - ikke en venn på andre siden av landet.. Anonymkode: e6ad1...b97
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #7 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det virker som om su føler mer enn vennskap. Sånt tankekverneri kunne i alle fall jeg gjort rundt noen jeg var forelsket i - ikke en venn på andre siden av landet.. Anonymkode: e6ad1...b97 Ikke forelsket. Men må innrømme jeg syns det er kjipt at han bor langt vekke. Han er super gøy å være sammen med. HI Anonymkode: 83b45...17d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #8 Skrevet 13. juni 2023 Snakk med han om det da vel. Jeg er veldig dårlig på å ta kontakt, det har med min elendige selvtillit å gjøre. Jeg har vokst opp med psykisk syke foreldre og har siden jeg var liten hørt utallige ganger at nei, vi drar ikke til dem for de er sikkert opptatt, nei vi ringer ikke dem for de har sikkert ikke tid osv osv. Jeg har fått den tankegangen inn med morsmelka og klarer ikke snu den selv om jeg vet det er feil. Men jeg er helt åpen om det, mine venner vet at jeg blir superglad for at de tar kontakt, og jeg beklager at jeg er så dårlig på å gjøre det samme. Jeg svarer alltid med en gang, og jeg uttrykker bestandig at jeg er glad de tar kontakt med meg. De har akseptert meg som jeg er, de vil ha meg i livene sine selv om jeg er elendig på å ta kontakt først. Så spør han, ønsker han at du skal fortsette å ta kontakt, synes han du er slitsom, tenker han over at han aldri tar kontakt selv osv. Du sier dere snakker og snakker, er kjempeclose når dere først er sammen, da tåler vennskapet deres denne samtalen. Anonymkode: 41f12...1a4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Snakk med han om det da vel. Jeg er veldig dårlig på å ta kontakt, det har med min elendige selvtillit å gjøre. Jeg har vokst opp med psykisk syke foreldre og har siden jeg var liten hørt utallige ganger at nei, vi drar ikke til dem for de er sikkert opptatt, nei vi ringer ikke dem for de har sikkert ikke tid osv osv. Jeg har fått den tankegangen inn med morsmelka og klarer ikke snu den selv om jeg vet det er feil. Men jeg er helt åpen om det, mine venner vet at jeg blir superglad for at de tar kontakt, og jeg beklager at jeg er så dårlig på å gjøre det samme. Jeg svarer alltid med en gang, og jeg uttrykker bestandig at jeg er glad de tar kontakt med meg. De har akseptert meg som jeg er, de vil ha meg i livene sine selv om jeg er elendig på å ta kontakt først. Så spør han, ønsker han at du skal fortsette å ta kontakt, synes han du er slitsom, tenker han over at han aldri tar kontakt selv osv. Du sier dere snakker og snakker, er kjempeclose når dere først er sammen, da tåler vennskapet deres denne samtalen. Anonymkode: 41f12...1a4 Ja! Det skal jeg jammen gjøre neste gang. Men hvis du vet at du er elendig på å ta kontakt og du gjerne vil ha de i livet ditt, send de en melding innimellom da, så lyser du opp noens hverdag. Jeg veit ihvertfall med meg sjøl at jeg blir kjempeglad når jeg hører fra noen som sjelden gir lyd fra seg. HI Anonymkode: 83b45...17d
ReneRene Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 Når dere er så gode venner burde dette vært tatt opp. Jeg er av dem som virkelig hater å melde med folk, og det sier jeg fort fra om når jeg blir kjent med folk. Jeg syns det er helt forferdelig kjedelig fordi jeg liker å kommunisere verbalt og med hele spekteret fremfor kun ord. Å snakke i telefonen kan være veldig ok, men jeg foretrekker altså å være sammen med folk fysisk. Noen mennesker har reell telefonskrekk også. Tror neppe at det gjør noe at du sender meldinger, men snakk om det neste gang dere møtes.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #11 Skrevet 13. juni 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Når dere er så gode venner burde dette vært tatt opp. Jeg er av dem som virkelig hater å melde med folk, og det sier jeg fort fra om når jeg blir kjent med folk. Jeg syns det er helt forferdelig kjedelig fordi jeg liker å kommunisere verbalt og med hele spekteret fremfor kun ord. Å snakke i telefonen kan være veldig ok, men jeg foretrekker altså å være sammen med folk fysisk. Noen mennesker har reell telefonskrekk også. Tror neppe at det gjør noe at du sender meldinger, men snakk om det neste gang dere møtes. Du kan så si. Det burde vært kommunisert for lengst. Greia er at han er så veldig i nuet. Tenker ikke framover og tenker ikke bakover. Han har ikke telefonskrekk, men lyden er alltid av, og han når han svarer noen vil han gjøre det skikkelig. Han liker å ikke bli svart umiddelbart selv, det vitner om «at folk har et liv utenom smarttelefon» som han sier. HI Anonymkode: 83b45...17d
ReneRene Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du kan så si. Det burde vært kommunisert for lengst. Greia er at han er så veldig i nuet. Tenker ikke framover og tenker ikke bakover. Han har ikke telefonskrekk, men lyden er alltid av, og han når han svarer noen vil han gjøre det skikkelig. Han liker å ikke bli svart umiddelbart selv, det vitner om «at folk har et liv utenom smarttelefon» som han sier. HI Anonymkode: 83b45...17d Den siste setningen 🙃 hva tenker han der? At han ikke vil ha respons fra folk som tydeligvis kjeder seg? 🙂 Jeg har hørt motsatt versjon. At folk lar være å respondere med en gang for å virke litt opptatte. Hans derimot var ny. Og jeg kan skjønne det! Ja, men snakk med ham.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Skrevet 13. juni 2023 ReneRene skrev (25 minutter siden): Den siste setningen 🙃 hva tenker han der? At han ikke vil ha respons fra folk som tydeligvis kjeder seg? 🙂 Jeg har hørt motsatt versjon. At folk lar være å respondere med en gang for å virke litt opptatte. Hans derimot var ny. Og jeg kan skjønne det! Ja, men snakk med ham. Ja. En gang vi var sammen sendte han en snap til en kompis. Tre timer etterpå sjekket han at kompisen IKKE hadde åpnet snapen, og da reagerte han med at han syntes det var fint at Tomas ikke fløy rundt med telefonen i hånda når han var alene hjemme med ungene sine. Det viste at Tomas prioriterte barna og ikke å sitte på telefonen, mente han. Så ja, jeg har skjønt at han prøver å virke opptatt med å ikke svare på meldinger selv umiddelbart. Jeg vet han ikke har tusen ting som skjer i livet. Han er singel, bor alene og har ingen spesielle hobbyer, men det legger han ikke skjul på. HI Anonymkode: 83b45...17d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #14 Skrevet 13. juni 2023 Du må snakke med han for å finne ut hvordan han tenker. Anonymkode: 5d57e...6e3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #15 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Du må snakke med han for å finne ut hvordan han tenker. Anonymkode: 5d57e...6e3 Det han sier er at han ønsker å være venn med meg. Hverken mer eller mindre. Og så har gan sagt han er dårlig på å holde på vennene sine. HI Anonymkode: 83b45...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå