Gå til innhold

Naboen døde i natt og de flagger på halv stang der nå. Bør vi også flagge på halv stang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begge deler blir vel gjort, så det er litt opp til deg.

Jeg personlig ville nok ventet til begravelsen om det ikke var noen som var veldig nær.

Anonymkode: 6bc3b...069

Annonse

Tradisjonelt er det flagging på dødsdagen, kun på hjemplassen til den døde. Dette ble gjort for å informere alle naboer om at vedkommende var død. 

Jeg ville heller ha flagget på selve begravelsesdagen, men det er nå slik jeg tenker.

Østerdølen skrev (2 minutter siden):

Tradisjonelt er det flagging på dødsdagen, kun på hjemplassen til den døde. Dette ble gjort for å informere alle naboer om at vedkommende var død. 

Jeg ville heller ha flagget på selve begravelsesdagen, men det er nå slik jeg tenker.

Der jeg kommer fra er det vanlig at andre som sørger flagger på halv stang på dødsdagen også. Når vi har mistet familiemedlemmer som stod oss nær som foreldre og besteforeldre har vi flagget på halv stang selv om vi ikke bodde sammen. 

Anonymkode: 2b995...a66

Østerdølen skrev (30 minutter siden):

Dette stemmer for min barndomsdal også. 

Anonymkode: cd4ef...b2f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...