Gå til innhold

Alenemødre, hvor mye feriepenger har dere til rådighet i sommer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har to barn, 9 og 5. Vi skal til København, regner med å bruke omtrent 15.000 totalt på den (fly, hotell, mat og attraksjoner). Resten av ferien blir det småturer hit og dit. Jeg har jobba ræva av meg med overtid og ekstrajobb, så har faktisk et ok utgangspunkt denne sommeren. 

Anonymkode: 6dfae...da6

Rundt 50.000,- Og da er fly +hotell for 1 uke i København betalt (rundt 14.000)

De omlag 50000,- skal dekke lommepenger, mat + transport i København. Resten går nok til 1 uke camping i Sverige og kos hjemme😊 

Anonymkode: 49fc9...074

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De omlag 50000,- skal dekke lommepenger, mat + transport i København. Resten går nok til 1 uke camping i Sverige og kos hjemme😊 

ps. Har 1 barn på 12 år 

Null. Enda en dritkjedelig sommer, mest for meg.. to barn, 13 og 9..han på 13 skal 5 dager på en leir, og begge skal på fotballskole og en aktivitetsuke i svømmehallen. Gleder meg faktisk til eldste flytter ut- ingen samvær med far, null avlastning og myyye  tenåringshormoner.. så mine velfortjente 5 uker fra fulltidsstilling går i vasken igjen - jeg vet at glede finns i små ting, og ikke må vi reise osv..men jeg trenger ferie på min måte 😫

Anonymkode: 0d1a8...09c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hvor mange barn?

Kjenner jeg gruer meg til sommeren. Null planer utenom gratis aktiviteter i gåavstand. Har ikke råd til annet enn en busstur til Oslo. Ungene er nå 15 og 11.

Anonymkode: 52b96...4eb

Aleneforeldreforeningen arrangerer sommerferieturer, for sent å søke i år, men søke neste år?

Anonymkode: 32127...91c

Annonse

Jeg er ufør så jeg har ikke feriepenger, men juni er skattefri måned så da har jeg ca 5.000 kr mer enn jeg pleier utbetalt.

Vi skal ingen steder i sommer, men yngste skal 5 dager på idrettsleir (det er allerede betalt) og eldste skal jobbe for hun har fått sommerjobb.

Barna er 14 og 16 år.

Jeg ser ingen grunn til å grue seg til ferien, vi har det alltid superhyggelig. Trenger ikke reise til syden for å ha det fint altså.

Her er det alltid fullt av venner, de telter i hagen, sykler og bader osv. Nyter skolefri og ferie.

Og før noen bemerker det, jeg var i full jobb da ungene ble født. Syk ble jeg som 35-åring og ufør da barna gikk på barneskolen. Vi klarer oss nå greit likevel.

Anonymkode: 34552...085

Alt jeg har over vanlig lønn er det jeg har ekstra. Det blir et par turer her og der, men ikke store greiene i år. Barna har cuper og opplegg hver for seg og så har de ferie med far, så vi har 3 uker som ikle er sammenhengende vi han reise bort. De ukene barna skal noe, jobber jeg

Anonymkode: 9b45e...af0

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Igjen så sutrer alenemødre... Men jeg tenker, hvorfor er de alenemødre? Hvor er faren til disse barna? Bare lurer... 

Anonymkode: 3e494...5de

Jeg sutrer ikke da jeg får utbetalt i underkant av 200.000 kr i feriepenger, men fortsatt så er jeg alenemor. Her har far fraskrevet seg foreldreansvar og har ingen samvær. Far var en godt fungerende mann når vi var gift, og vi fikk barn ett barn sammen. Han taklet farsrollen dårlig og da barnet var 3,5 år ba han om skilsmisse og sa fra seg alt rundt barnet. Barnet et nå 14 år og hun har ikke møtt sin far etter skilsmissen tiltross for at både jeg og hans familie har prøvd gjentatte ganger. Jeg opprettholdt ett godt forhold til hennes besteforeldre og familie på farssiden så hun har gode relasjoner til den siden av familien, men far er altså helt fraværende.

Anonymkode: b7666...1fd

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Oj, bruker du virkelig 50 000 på mat og transport i København for 2 personer på 1 uke? 7000 pr dag.

Anonymkode: ee3c1...e4b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oj, bruker du virkelig 50 000 på mat og transport i København for 2 personer på 1 uke? 7000 pr dag.

Les en gang til du. Det står heller ikke at målet er å bruke opp alle pengene.

Anonymkode: b8edf...20a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hva så om hun bruker det? 

Anonymkode: adb48...3d3

Annonse

Har spart 40 000 kr som vi skal bruke på feriekos. Det er stort sett lommepenger som vi skal bruke på kos i Spania. Da sparer vi ikke på noe: spiser ute, shopper og lever livet. Fire barn😊

Anonymkode: 6a4b8...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...