Gå til innhold

Dere med hund, når sluttet barna deres på SFO?

Anbefalte innlegg

Gutten vår skal begynne i 3. klasse nå etter sommerferien.
Han er et vårbarn og har fylt 8 år.
Han sier han har lyst til å slutte på SFO siden noen av vennene hans skal, og han har lyst til å være hjemme slik at han kan leke med dem.

Men så var det denne hunden, er veldig skeptisk til å la han komme hjem alene å være flere timer alene med hunden selv om han er veldig flink med den når vi er der. Slipper å gå tur med den da vi har en inngjerdet hage han kan slippe hunden ut i, og han klarer å rope hunden inn dersom det er behov for det

Anonymkode: 6df8c...43f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Første mann hjem her slutta vel i 3. og minstemann sluttet etter 1. klasse. Han gikk hjem med broren og sfo er bare en oppbevarings plass her

Anonymkode: 3093f...24b

Og det var ikke noe problem med at de måtte ha ansvar for hunden i flere timer før dere kom hjem fra jobb?

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og det var ikke noe problem med at de måtte ha ansvar for hunden i flere timer før dere kom hjem fra jobb?

HI

Nei vi hadde på det tidspunktet 2 hunder. Om hundene hadde behov slapp de, de ut i Hagen. Aldri noe problem. Var liksom noen som tok i mot de hjemme

Anonymkode: 3093f...24b

Jeg har et barn med diverse diagnoser, bla autisme, og hun fikk lov til å slutte på SFO i 3 klasse. Har en stor hund, og har gitt streng beskjed at når hun kommer hjem skal hunden settes i buret, og ikke koses med. Hun får heller ikke lov å ta med seg noen hjem når vi ikke er hjemme. Det har hun dog gjort, men da har jeg sagt at hun går inn først, setter hunden i bur, mens gjesten venter utenfor, og så kan de gå inn og rett opp i 2 etasje, men ikke hilse på hunden. Dette har gått fint i alle år. Jeg har vært tydelig på at hunden ikke skal koses med og lekes med når det ikke er voksne tilstede. Nå er de 13 år, men fortsatt ber jeg henne sette hunden i bur når det kommer gjester. Hunden vi har nå er bare en halvvoksen valp, stor kropp og liten hjerne og overgira på mennesker, så ingen får klappe hunden når vi ikke er hjemme. Det blir hopping og sleiking i fjes, og det er så fort gjort at en tann skraper litt, om de herjer med hunden.  Jeg har kamera inne, forøvrig, så jeg kan sjekke at hunden har det bra. Barnet vet om kameraet for det peker mot hundeburet. 

Anonymkode: a72de...3a7

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...