Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd til noen som klør hele sommeren? Andre som gjør det? Er mage, rygg, legger. Hver sommer. Gir seg på høsten. Røde prikker som blir til skorpe ved kløe. Er svært lite i kontakt med gress, har ikke husdyr. Skjønner ikke hva det kan være. Bruker solkrem hele året så den kan det ikke være. Vet ikke om det er grunn til legebesøk når det bare er irriterende, ikke noe skadelig hvis dere skjønner. Noen som kjenner seg igjen? 😅

Anonymkode: d7724...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nå tatt turen til lege. Er det en allergi hjelper det med allergimedisiner, og to måneder på det er en liten pris å betale for å slippe ubehaget.

Jeg hadde kronisk elveblest i mange år, da reagerte jeg på fuktig varme. Dusj, trening, basseng, svette, alt utløste elveblest. Da tok jeg allergimedisin som hjalp litt på kløen, men det tok det ikke vekk.

Anonymkode: 65082...d86

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg ville nå tatt turen til lege. Er det en allergi hjelper det med allergimedisiner, og to måneder på det er en liten pris å betale for å slippe ubehaget.

Jeg hadde kronisk elveblest i mange år, da reagerte jeg på fuktig varme. Dusj, trening, basseng, svette, alt utløste elveblest. Da tok jeg allergimedisin som hjalp litt på kløen, men det tok det ikke vekk.

Takk for svar. Jeg skal teste noen reseptfrie allergimedisiner å se om det gjør noen forskjell :) Så kan jeg bestille en time om det blir bedre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jeg skal teste noen reseptfrie allergimedisiner å se om det gjør noen forskjell :) Så kan jeg bestille en time om det blir bedre.

jeg ville absolutt testet allergimedisiner, start med det i dag. Har du prøvd kløestillende kremer? Men jeg ville tatt meg en tur til lege var jeg deg, ingen grunn til å lide seg gjennom måneder med dette hvis det kan unngås.

Anonymkode: f3b79...929

Skrevet

Jeg ville gått til legen først.

Allergimedisiner er svindyrt uten resept, så det bør absolutt tas med legen.

Legen tar blodprøver og sjekker for allergi, men for å kunne ta slike blodprøver må du ha vært uten allergitabletter i 10 dager eller noe sånt. Like greit å få tatt blodprøvene først, og ta medisinene etterpå.

Legen skriver ut respept for at du skal prøve, og du slipper betale en formue.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

men for å kunne ta slike blodprøver må du ha vært uten allergitabletter i 10 dager eller noe sånt

Må du, oi det visste jeg ikke. Jeg tok allergiprøver hos fastlegen for en stund siden for hun ville sjekke om jeg var allergisk for noe nytt. Prøvene mine kom tilbake uten utslag på noe som helst, ikke det jeg har hatt utslag på før engang. Og legen min sa ikke noe, enda hun vet at jeg bruker allergimedisiner hver eneste dag.

IKKE Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Må du, oi det visste jeg ikke. Jeg tok allergiprøver hos fastlegen for en stund siden for hun ville sjekke om jeg var allergisk for noe nytt. Prøvene mine kom tilbake uten utslag på noe som helst, ikke det jeg har hatt utslag på før engang. Og legen min sa ikke noe, enda hun vet at jeg bruker allergimedisiner hver eneste dag.

IKKE Hi

Jeg måtte google det nå, og så vidt jeg kan se er det viktigst når man tar prikketester og tester utenpå huden å slutte med medisiner minst en uke før. Jeg tok prikketest på hele ryggen, og da kunne jeg ikke gå på medisiner.

Blodprøver påvirkes ikke i samme grad av allergimedisiner står det.

Men jeg ville nå uansett tatt testene først om jeg var hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...