Gå til innhold

Støtter dere klimaaksjonen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det stemmer.mer ikke. Det kan hindres hvis vi gidder.

Anonymkode: b3b95...22e

Poenget er at de fleste hverken gidder eller forstår. Sorry for å måtte si det, men de fleste er skremmende dumme eller ignorante - i mange tilfeller begge deler. Så sitter de få smarte og skjønner alt forskerne sier og advarer mot, men få smarte kommer ikke særlig langt mot flertallet. Dessverre. Og noen flate dekk får ingen til å reflektere, tvert om. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Poenget er at de fleste hverken gidder eller forstår. Sorry for å måtte si det, men de fleste er skremmende dumme eller ignorante - i mange tilfeller begge deler. Så sitter de få smarte og skjønner alt forskerne sier og advarer mot, men få smarte kommer ikke særlig langt mot flertallet. Dessverre. Og noen flate dekk får ingen til å reflektere, tvert om. 

Til en viss grad har du nok rett, men det er mulig å endre. Vi har klart det før på forskjellige måter, både for røyking og ozonnedbrytende stoffer.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Til en viss grad har du nok rett, men det er mulig å endre. Vi har klart det før på forskjellige måter, både for røyking og ozonnedbrytende stoffer.

Joda. Vi blir bedre på noe, og verre på annet. Eller likeglade. Jeg tror røyking er litt på vei tilbake... Jeg har ingen statistikker, men ser at stadig flere aksepterer både festrøyking og røyk som "avkobling".   Jeg vet ikke. Du er mer optimistisk enn meg. Mulig du ser noe jeg ignorerer eller ikke skjønner. 

ReneRene skrev (20 minutter siden):

Alle kan uansett ikke kjøre elbil, så aksjonen er fullstendig bortkastet.

Anonymkode: 7f3e4...f32

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor kan ikke alle kjøre elbil? 

Ikke at jeg tror det redder verden, jeg bare lurer på årsaken til påstanden. 

Anonymkode: c7cfb...68d

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor kan ikke alle kjøre elbil? 

Ikke at jeg tror det redder verden, jeg bare lurer på årsaken til påstanden. 

Fordi nettet i Norge ikke vil tåle det,  mange har ikke mulighet til å lade hjemme og fordi elbil ikke fungerer overalt i det norske klimaet - når det gjelder både lading og kulde.

Annonse

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Alle kan la vær å kjøre bansin/dieselbil hvis de ikke har et praktisk yrke.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi nettet i Norge ikke vil tåle det,  mange har ikke mulighet til å lade hjemme og fordi elbil ikke fungerer overalt i det norske klimaet - når det gjelder både lading og kulde.

Hvor i Norge fungerer den ikke pga klimaet? 

Annonse

Nei. De ødelegger bare for sin egen sak. Dette er ikke måten å bekjempe global oppvarming på. 

Jeg tror at mange unge er fortvilet fordi det gjøres altfor lite (og det har de jo også rett i). Men denne aksjonsformen vil bare skape negativitet. 

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Nei. De ødelegger bare for sin egen sak. Dette er ikke måten å bekjempe global oppvarming på. 

Jeg tror at mange unge er fortvilet fordi det gjøres altfor lite (og det har de jo også rett i). Men denne aksjonsformen vil bare skape negativitet. 

Du tror ikke folk vil tenke, "åh, ja men det har de jo helt rett i! jeg legger bilen ut for salg på finn med en gang og kjøper meg elbil i morgen"? Ikke det du ville tenkt med en gang hvis du ble rammet?

Anonymkode: cafad...331

De aksjonistene skulle hatt bank og fått betale for ødeleggelser, egenandeler, tapt tid osv.! Mister totalt respekten slik de holder på! Klarer ikke engang se forskjell på elbil og bensin/diesel bil. At ikke alle elbiler har EL, EK, EV, EC, ED, EE, EF skilt har de heller ikke fått med seg🫣🙈

Tragisk for de som blir utsatt for dette. Tenk alle de som ikke har utstyr eller kunnskap til å ordne opp i dette selv, som må bruke forsikring, NAF medlemskap eller lignede på slikt tull. 

Saken i seg selv er ok, men dette er ikke måten å gjøre det på! Mister totalt respekten!

Anonymkode: 55647...63c

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

De aksjonistene skulle hatt bank og fått betale for ødeleggelser, egenandeler, tapt tid osv.! Mister totalt respekten slik de holder på! Klarer ikke engang se forskjell på elbil og bensin/diesel bil. At ikke alle elbiler har EL, EK, EV, EC, ED, EE, EF skilt har de heller ikke fått med seg🫣🙈

Tragisk for de som blir utsatt for dette. Tenk alle de som ikke har utstyr eller kunnskap til å ordne opp i dette selv, som må bruke forsikring, NAF medlemskap eller lignede på slikt tull. 

Saken i seg selv er ok, men dette er ikke måten å gjøre det på! Mister totalt respekten!

Anonymkode: 55647...63c

Hadde det vært mulig å banke vett i folk hadde vi ikke trengt skole. Da hadde det bare vært til å banke gangetabellen i oss som barn. Så kunne vi fått banket i oss pytagoras sats. Og så banket inn litt samfunnskunnskap.

Vold løser ikke problemer. Det er jo det som opprør oss, at de har brukt vold (mot ting) her. Men minst samfunnsstraff hadde vært en god lærepenge. Som for eksempel, å måtte være med på å bytte alle disse hjulene de har punktert...

Anonymkode: cafad...331

the amazing spidermamma skrev (5 timer siden):

Tja… hvor mange unge som har råd til flyreiser lar være å fly når de skal på ferie…? Hvor mange unge med råd til å shoppe klær og teknologi lar være å overforbruke av miljøhensyn?

Grunnen til at vi går med åpne øyne mot vår egen undergang er at alle mener «alle andre» burde gjøre «noe», men nekter å gjøre noe av betydning selv, utover å pante flasker, overlate deler av det sinnssyke overforbruket sitt til Fretex eller å la være å kaste søppelen sin ut bilvinduet.

Anonymkode: 978d9...214

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Tja… hvor mange unge som har råd til flyreiser lar være å fly når de skal på ferie…? Hvor mange unge med råd til å shoppe klær og teknologi lar være å overforbruke av miljøhensyn?

Grunnen til at vi går med åpne øyne mot vår egen undergang er at alle mener «alle andre» burde gjøre «noe», men nekter å gjøre noe av betydning selv, utover å pante flasker, overlate deler av det sinnssyke overforbruket sitt til Fretex eller å la være å kaste søppelen sin ut bilvinduet.

Anonymkode: 978d9...214

Derfor trenger vi tvang og sterke påvirkning.gskampanjer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...