Gå til innhold

Støtter dere klimaaksjonen?

Anbefalte innlegg

Flere eiere av bensinbiler i Oslo våknet søndag morgen opp til en bil med flate dekk. Lappen på ruta viste at miljøaktivister hadde aksjonert mot bensinbiler.

På frontruten til hver bil lå en lapp fra aksjonistene.
«Du er sikkert sint, men ikke ta det personlig. Det er ikke deg, det er bilen din», skriver aksjonistene.
«SUV, firehjulstrekkere og andre store biler er en katastrofe for klimaet vårt. (..) Vi tar saken i egne hender ettersom politikerne og styresmaktene ikke gjør det.»
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/veydnl/vaaknet-opp-til-flate-dekk

Støtter dere klimaaksjonen?

Anonymkode: cafad...331

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440829-st%C3%B8tter-dere-klimaaksjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på forskere når det kommer til klimaendring, og jeg tror på at vi trenger endring.

Det jeg derimot ikke tror på er at kriminalitet er løsningen eller fremgangen for å få den endringen, så nei, det der støtter jeg ikke! De ødelegger også vanvittig mye for seg selv og bevegelsen ved å holde på sånn. De som syns klimaaktivister var tullete før vil nå bare bli forbanna og tverre. (Forbanna med rett også, forsåvidt) 

Det ødelegger så mye..

Anonymkode: ec4a3...01a

Annonse

" Det er ikke deg, det er bilen din" 🙃 og "du er sikkert sint nå" 

Seriøst? 😂 Det var flaks ingen oppdaget dem... For deres del.

Og nei, selvfølgelig støtter jeg ikke sånt idioti. Det er mange av dem som er " aktivister" som ruser seg og bare vil ha "en opplevelse" Det er noen mer seriøse bak og blant dem, men den bermen som "demonstrerer" og "aksjonerer" er altfor ofte  som først nevnt. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som en generasjonsgreie? De som er ungdommer støtter sikkert slike aksjoner som dette. I mens de som er litt eldre ikke vil tenke over slikt i hverdagen og derfor ikke støtter slike aksjoner.

Anonymkode: 2d55c...8ee

De samme ungdommene som gjerne vil kjøres av foreldrene sine når det er mest behagelig for de, drivstoffbil eller ei.

Anonymkode: 7f3e4...f32

Annonse

De må jo være dumme i hodet som ikke skjønner at dette ødelegger for saken deres.

Noen ganger er nok all publisitet god publisitet, men ikke alltid....

Nei, jeg støtter ikke kriminalitet, det er helt feil vei å gå for å få støtte i klimasaken.

Anonymkode: 495b7...54a

Særlig skarp er de heller ikke https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/veydnl/vaaknet-opp-til-flate-dekk

Mislykket opplegg fra A til Å. Håper flere av bilene har kamera som slås på med bevegelsessensor. Det har iallfall vi på vår bil😊 

Anonymkode: 559f7...704

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Særlig skarp er de heller ikke https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/veydnl/vaaknet-opp-til-flate-dekk

Mislykket opplegg fra A til Å. Håper flere av bilene har kamera som slås på med bevegelsessensor. Det har iallfall vi på vår bil😊 

Tror ikke at det er så hard straff som eventuelt venter. Og å bli tatt for sabotasje for en "god sak" er uansett bare status for "aktivister"

Tror ikke så mange bryr seg om dette. Heldigvis. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Tror ikke at det er så hard straff som eventuelt venter. Og å bli tatt for sabotasje for en "god sak" er uansett bare status for "aktivister"

Tror ikke så mange bryr seg om dette. Heldigvis. 

Om dekk/felg er ødelagt hadde jeg krevd hærværkeren, eller dens foreldre, for erstatning. Eller erstatning om jeg hadde mistet en reise, taxiutgifter ved sykdom etc. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Om dekk/felg er ødelagt hadde jeg krevd hærværkeren, eller dens foreldre, for erstatning. Eller erstatning om jeg hadde mistet en reise, taxiutgifter ved sykdom etc. 

Ja, det er jo rimelig. Jeg vet ikke helt hvorfor noen tror dette handler om ungdom?  Det er folk godt opp i 20- årene og eldre som driver med slike "aksjoner" Ikke så mye for en god sak som for "spenningen"

Jeg forstår frustrasjonen, det er ikke som at noen lytter eller gjør handling av at noen går i demonstrasjonstog, da vil enkelte ta saken i egne hender. Det er litt tullete at menneskeheten er i ferd med å utslette sin egen sivilisasjon uten at det er noe handling å spore for å unngå det. 

Anonymkode: c7cfb...68d

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår frustrasjonen, det er ikke som at noen lytter eller gjør handling av at noen går i demonstrasjonstog, da vil enkelte ta saken i egne hender. Det er litt tullete at menneskeheten er i ferd med å utslette sin egen sivilisasjon uten at det er noe handling å spore for å unngå det. 

Kan være helt enig i det. Men fakta er at ingenting vil hindre en eventuell katastrofe uansett. Mennesker lærer aldri, og det er derfor historien alltid gjentar seg. Kanskje noen burde innse det, og at noen flate dekk fra eller til på Nordstrand ikke betyr noe som helst? 🙃

Jeg er enige med dem i sak og skulle gjerne sett at det ble innført personlige klimakvoter for alle, selv om det ville bety at folk måtte flytte  ikke kunne gly for å vesøje familie vert år osv. Jeg er likevel usikker på om en slik aksjon virker positivt.

Anonymkode: b3b95...22e

ReneRene skrev (35 minutter siden):

Kan være helt enig i det. Men fakta er at ingenting vil hindre en eventuell katastrofe uansett. Mennesker lærer aldri, og det er derfor historien alltid gjentar seg. Kanskje noen burde innse det, og at noen flate dekk fra eller til på Nordstrand ikke betyr noe som helst? 🙃

Er det ikke klimaet, vil det skje via befolkningsnivå. Historien gjentar seg som alltid. 

Men ønsker man ryddige aksjoner, bør de jo lytte mens det er på ett rolig nivå. Når det bare overses, vil enkelte ekstreme ta det enda lengre. Nå er flate bildekk uskyldig sammenlignet med hva enkelte mener må til.  

ReneRene skrev (1 time siden):

Det stemmer.mer ikke. Det kan hindres hvis vi gidder.

Anonymkode: b3b95...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...