Gå til innhold

Boikotter dere Freia?

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/nQnl3Q/kommentar-boikott-er-krise-for-freia

Hva i all verden hjelper det krigen om Freia går konkurs og de ansatte mister arbeidsplassene sine. Har folk mistet sunn fornuft fullstendig. det er så mye hykleri og politikk i det her.

Anonymkode: 3bf8b...0a7

Fortsetter under...

Dette viser bare hvor tullete boikotten av Freia er. Alle de her merkene eies og av Mondelez, men de boikottes ikke

• Bassetts
  • Daim
  • O’boy
  • Oreo
  • Philadelphia
  • Ritz
  • Stimorol
  • Tuc
  • V6
  • Twist
  • Kong Haakon

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dwz8Jq/professor-om-freia-boikott-dette-er-litt-som-aa-aapne-pandoras-eske

Anonymkode: 3bf8b...0a7

Denne boikotten er litt sær. Jeg innbiller meg at mange selskap gjør dette fordi de tror det ser bra ut og det koster dem lite. Et godt eksempel her er Elkjøp. "– Vi ønsker å ta et aktivt standpunkt for å bidra til å påvirke til en positiv utvikling i situasjonen" skriver de og kutter ut Freia som de har lite av i sine butikker. Samtidig er hyllene deres fulle av blant annet mobiltelefoner fra Xiaomi, produkter fra Braun og Oral-B, Gillette osv. Dette er merker til selskap som står på den samme svartelisten...

Anonymkode: 07077...81d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Denne boikotten er litt sær. Jeg innbiller meg at mange selskap gjør dette fordi de tror det ser bra ut og det koster dem lite. Et godt eksempel her er Elkjøp. "– Vi ønsker å ta et aktivt standpunkt for å bidra til å påvirke til en positiv utvikling i situasjonen" skriver de og kutter ut Freia som de har lite av i sine butikker. Samtidig er hyllene deres fulle av blant annet mobiltelefoner fra Xiaomi, produkter fra Braun og Oral-B, Gillette osv. Dette er merker til selskap som står på den samme svartelisten...

Ja det er helt hysterisk. Aner folk hvor mange de må boikotte hvis de skal kjøre denne linja helt ut, og ikke bare ramme én av de mange produkter med linker til Russland?

Forresten… hva med kinesiske varer…? Kina pumper jo krigsmateriell over til Russland. Burde vi ikke boikotte kinesiske varer og?

Anonymkode: 9a948...470

Annonse

Anonym bruker skrev (På 11.6.2023 den 16.32):

Nei, synes det er tåpelig. Er det et selskap man burde boikotte så er det jo Nestle. 

Anonymkode: 063d1...00b

Ja, vi prøver å unngå Nestlé produkter. Snakk om råtten moral og hvor mye lidelse man er villig til å påføre andre for profitt. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja det er helt hysterisk. Aner folk hvor mange de må boikotte hvis de skal kjøre denne linja helt ut, og ikke bare ramme én av de mange produkter med linker til Russland?

Forresten… hva med kinesiske varer…? Kina pumper jo krigsmateriell over til Russland. Burde vi ikke boikotte kinesiske varer og?

Anonymkode: 9a948...470

Nettopp det. Jeg er prinsipielt for at alle skal konkurrere på likt grunnlag. En boikott bør innebære alle, eller ingen. Overreaksjon som vitner mer om å redde sin egen ræv politisk. 

Mondelez Norge As bør også i samarbeid med sin aksjonær, sette stans for overføring innad i konsern i form av konsernbidrag og utbytte inntil videre. Da vil man kutte en hver økonomisk transaksjon som eventuelt kan ende opp i statskassen til Russland. 

Anonymkode: 8a54e...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...