Gå til innhold

Boikotter dere Freia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor er hylekoret her inne nå? Nesten ingen kjente nick som skriker opp om å boikotte fordi det er det eneste riktige å gjøre. Alle som ikke aktivt vaier med prideflagget eller har Ukraina-flagget som profilbilde er jo imot de. Hvor ble dere av alle sammen?

Anonymkode: 985e0...cdf

ReneRene skrev (5 timer siden):

Jeg kjøper jo ikke sjokolade mer enn to ganger i året liksom, eller godteri, så det koster meg ikke noe å boikotte. Så hvis det hadde vært noe annet jeg kjøper mer av og er avhengig av som ost.. fra en viss produsent. Vel. Det ville vært det riktige å gjøre, men er i tvil om jeg ville gjort det. 

Så du er bare villig til å boikotte hvis det ikke koster deg noe?

Anonymkode: 3bf8b...0a7

Annonse

Dette blir for dumt. Hvis man leter med lupe finner man sikkert hundrevis av norske firmaer som på ett eller annet vis har en connection til Russland. Skal vi boikotte alle dem og? Skal tusenvis av norske arbeidsplasser gå under av prinsipp, bare fordi? Hvordan hjelper det Ukraina, sånn i praksis?

Jeg boikotter IKKE Freia, og jeg oppfordrer ingen andre til å gjøre det heller. Det kommer ingenting godt ut av det.

Anonymkode: 985e0...cdf

Ser at veldig mange er enige med meg, tusen takk. Som jeg og andre skrev så vil de jo gå utover arbeidsplasser til folk som jobber i Freia hvis man skal boikotte, tror ikke folk trenger det nå. Russland går heller ikke under hvis man slutter å kjøpe Freia. Hvis man skal begynne med boikotting så kan vi jo snart ikke leve mer, eller kjøpe ting. Syns det begynner å bli helt sykt. Jeg koser meg med forkløveren min i kveld, uten dårlig samvittighet og fortsatt så støtter jeg ikke krigen.

Hi

Anonymkode: cc9f9...5b5

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Nei. Å ta fra vanlige russere sin arbeidsplass er ikke veien å gå. Vi skal ikke sørge for at en hver sivil russer lider

Anonymkode: c9bb7...456

Jobber det så mange russere på Freia-fabrikken i Oslo??

Anonymkode: e502e...dc7

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du vet at Russland ikke merker noe til boikotten?

Fordi det ikke har gått så langt enda, ja. Men hvis de taper så mye penger på at flere boikotter, så flytter de muligens produksjonen slik «verden» vil at de skal. Og så har vi straffet sivile for noe de ikke har makt over

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Fordi det ikke har gått så langt enda, ja. Men hvis de taper så mye penger på at flere boikotter, så flytter de muligens produksjonen slik «verden» vil at de skal. Og så har vi straffet sivile for noe de ikke har makt over

De taper nesten ingenting uansett

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det var det før, men har skjedd en del på eiersiden de siste tiårene. Men freia produseres i Norge i hovedsak av norske råvarer. Jeg tenker de bør være rimelig sikre på at det er faktiske transaksjoner fra freia i Norge til den russiske statskassen før man hiver seg på boikott.

Det foregår direkte transaksjoner i milliardklassen fremdeles mellom Norge og Russland, selv statlig. Ser strawberry har slengt seg på, mer kan en kanskje ikke forvente av en som mener dobbeltmoral er bedre enn ingen moral. Pr nå opplever jeg dette mer som ett politisk spill fremfor en gjennomtenkt handling, hvor målet er å fremstå politisk korrekt, ikke solidarisk i seg selv. Rett og slett ett lite stunt i media. Det er nesten så jeg i trass kjøper en ekstra kvikk-lunsj. Valget virker veldig forhastet. 

Anonymkode: 8a54e...145

Apro! 

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/kE1Pma/oljefondet-og-nordea-har-investert-milliarder-i-mondelez?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

sug lut skrev (20 timer siden):

Nei. Men Freia burde selvsagt aldri solgt rompa si.

40 % av Norge har solgt rompa si… Det er snart like vanlig med utenlandsk eierskap som norsk, når de stikker til Sveits i tillegg, blir det ikke mye igjen av rompa i eget eierskap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...