Gå til innhold

På Kiwi koster en Kiwi 9,90.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6,90 har vært en pris i veldig mange år, ungene spiste mye kiwi da de var mindre så derfor jeg husker prisen. Nå har de ikke spist så mye slik at jeg ikke har kikket så mye på prisen, har de hatt lyst på har jeg kjøpt. Før tittet jeg mer på prisen for å se hva som ble billigst siden de spiste så mye. 6pk har ofte vært billigere enn stk. 

Så ja, de har økt i pris men kan ikke si det var billig før heller. Meny har ofte 3 for 10kr når det er kronesmarked. Altså en veldig god pris. 

Anonymkode: e67b8...acb

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er ikke det veldig mye? Husker at man kunne få tre kiwi for den prisen. Nå er frukt og bær luksusmat. Ikke rart folk tyr til ultraprossesert. Kiwi burde selge billig kiwi😀

Anonymkode: 28a48...96e

De har kiwi til 7,90 og.

Anonymkode: 9c0e8...703

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er den gule kiwien som koster 9,90. Den har alltid vært dyrere enn den grønne grunnet høyere c-vitaminnivå og fordi den er mye lettere å skille fra skallet.

Anonymkode: dd0de...762

Det var den grønne. Sjekket i dag også. Den kostet 5,90 for en stund siden. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vannmelon koster 20 kr/kg og selges hele. En stor vannmelon kommer da på 100 kr. Sykt. 
Epler koster 50 kr for 6 stk. Droppet frukt i dag jeg. 

Anonymkode: c71f1...6ce

Ja, jeg vet.. det er helt ille. Appelsiner kostet 49,90 for kiloen på Rema i dag. Fikk tre appelsiner for den prisen. Jeg har såå lyst på frukt og bær, gulrøtter og løk gir ikke samme gleden. 😅

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Dere som. Klager på prisene. Hudk hva dere må betale for en advokat eller en eiendomsmegler og hva dere selv har i lønn. Det er ingen god grunn til at fruktbøndene skal tjene mindre.

Anonymkode: 190b3...f2d

Sant nok. Jeg har bare 420000 i lønn og er alene med fire barn, så for meg er det krise at det er så dyrt. Jeg synes det blir feil når den sunne maten er dyr og den dårlige ultraprosseserte maten er billig. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Dere som. Klager på prisene. Hudk hva dere må betale for en advokat eller en eiendomsmegler og hva dere selv har i lønn. Det er ingen god grunn til at fruktbøndene skal tjene mindre.

Jeg har rett over 300 000, har jeg lov til å klage da? Fruktbøndene har garantert mer enn det. Jeg har ikke råd til eiendomsrmegler eller advokat, så da skal jeg ikke ha råd til frukt heller altså.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har rett over 300 000, har jeg lov til å klage da? Fruktbøndene har garantert mer enn det. Jeg har ikke råd til eiendomsrmegler eller advokat, så da skal jeg ikke ha råd til frukt heller altså.

Sammenlignet med de regnskapene jeg har sett fra bønder, nei, som er små bønder innen korn og poteter. De fleste har ett akkumulert, fremførbart underskudd. 

Når det er sagt er jeg absolutt for momsfritak på frukt og grønt, gjerne vinklet mot norskprodusert, i tillegg til at vi må åpne for den «rare» poteten. Selg den rimelig i stedet for å kassere den. Det er bare tull at de må se sånn og slik ut for å spises, men med Bama og Orkla som driver rene mafiavirksomheten med leveringsplikt, ikke mottaksplikt, har vi ett system i dag som hverken ganger produsent eller forbruker. 

Akkurat nå kan du kjøpe røde epler i pose for 20,05 kr kg, bananer for 18,91 kr kg og frosne bær, løk, gulrot og kål for en akseptabel pris om du ønsker å spise frukt/grønt. Bytt ut kjøtt med røde linser eller kikerter, så kan du spise både sunt og godt for en rimelig penge. 

Anonymkode: 4aec0...8c2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sammenlignet med de regnskapene jeg har sett fra bønder, nei, som er små bønder innen korn og poteter. De fleste har ett akkumulert, fremførbart underskudd. 

Når det er sagt er jeg absolutt for momsfritak på frukt og grønt, gjerne vinklet mot norskprodusert, i tillegg til at vi må åpne for den «rare» poteten. Selg den rimelig i stedet for å kassere den. Det er bare tull at de må se sånn og slik ut for å spises, men med Bama og Orkla som driver rene mafiavirksomheten med leveringsplikt, ikke mottaksplikt, har vi ett system i dag som hverken ganger produsent eller forbruker. 

Akkurat nå kan du kjøpe røde epler i pose for 20,05 kr kg, bananer for 18,91 kr kg og frosne bær, løk, gulrot og kål for en akseptabel pris om du ønsker å spise frukt/grønt. Bytt ut kjøtt med røde linser eller kikerter, så kan du spise både sunt og godt for en rimelig penge. 

Eplene du snakker om er dårlige, gang på gang på gang. De er kastet rundt oppi posene, fulle av trykkskader og ikke bra. Bananene er ok, men jeg kan ikke sende med frosne grønnsaker eller løk i matboksen til barna. Ei heller røde linser eller kikerter. Jeg vil ha frukt og bær til en fornuftig pris slik det var for halvannet år siden.

Annonse

Eplene du snakker om er dårlige, gang på gang på gang. De er kastet rundt oppi posene, fulle av trykkskader og ikke bra. Bananene er ok, men jeg kan ikke sende med frosne grønnsaker eller løk i matboksen til barna. Ei heller røde linser eller kikerter. Jeg vil ha frukt og bær til en fornuftig pris slik det var for halvannet år siden.

Vel, det forblir vel en ønskedrøm? I og med det ene landet som står for majoritet av produsert gjødsel er i en økonomisk krig med resten av verden, det ser ikke ut til å blåse over med det første. Snart vil klimaet også sørge for at de blir lite utvalg i hyllene, mulig periodevis fravær av enkelte. 

Spørsmålet er hvem som skal betale for produksjon, transport og salg av frukten. Vi må kanskje godta at vi må betale for kvalitet i form av sunnhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...