Anonym bruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Unge menn som troner i toppen på store idrettsarenaer denne uken. Det er så flott! Så kan man stille seg spørsmålet om hvor de norske kvinnene er? Hvorfor når ikke de opp i verdensidretter? Er det satsingen som er mangelfull? Anonymkode: 74daf...7fa
ReneRene Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 Er det ikke menn som troner øverst på de fleste arenaer innen sport generelt og ikke bare i Norge? Kvinner er kanskje ikke ambisiøse nok innen idrett da?
Tekla123 Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 (endret) Caroline Graham Hansen, Ada Hegerberg, Jenny Stene, Guro Reiten, Birgit Skarstein, Jenny Hegg Duestad, Grace Bullen. Det er mange kvinner å ta av i verdenstoppen i ulike idretter, men gutta får mest omtale og de er i litt større verdenssporter. Vet dere ikke hvem damene er, er det bare å google. Endret 9. juni 2023 av Tekla123 Manglende tegnsetting
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Tekla123 skrev (13 minutter siden): Caroline Graham Hansen, Ada Hegerberg, Jenny Stene, Guro Reiten, Birgit Skarstein, Jenny Hegg Duestad, Grace Bullen. Det er mange kvinner å ta av i verdenstoppen i ulike idretter, men gutta får mest omtale og de er i litt større verdenssporter. Vet dere ikke hvem damene er, er det bare å google. Hele poenget er vel at man ikke burde Google. Av de du nevner så er det vel kun Hegerberg som er i en virkelig stor idrett og som ‘alle’ vet hvem er? hi Anonymkode: 74daf...7fa
Tekla123 Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hele poenget er vel at man ikke burde Google. Av de du nevner så er det vel kun Hegerberg som er i en virkelig stor idrett og som ‘alle’ vet hvem er? hi Anonymkode: 74daf...7fa Har du ikke hørt om Graham Hansen og Reiten? De er i samme idrett som Hegerberg. Grace Bullen og Birgit Skarstein har vel de fleste hørt om. De to Jennyene er ikke like mye omtalt, men store i sine idretter.
ReneRene Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 Jeg vet hvem Hegerberg er. Jeg vet også hvem Skarstein er, men ikke på grunn av idretten. Hun er jo i media for mye annet. De andre har jeg aldri hørt om, og gad ikke google opp heller.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 Tekla123 skrev (4 timer siden): Har du ikke hørt om Graham Hansen og Reiten? De er i samme idrett som Hegerberg. Grace Bullen og Birgit Skarstein har vel de fleste hørt om. De to Jennyene er ikke like mye omtalt, men store i sine idretter. Nei, jeg vet ikke hvem de to første er. Hele poenget mitt er jo at selv jeg, som ikke er interessert i sport, vet hvem de jeg nevner er og får med meg deres meritter, mens det ikke er noen norske kvinner med samme status. hi Anonymkode: 74daf...7fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, jeg vet ikke hvem de to første er. Hele poenget mitt er jo at selv jeg, som ikke er interessert i sport, vet hvem de jeg nevner er og får med meg deres meritter, mens det ikke er noen norske kvinner med samme status. hi Anonymkode: 74daf...7fa Virkelig? At du er uinformert er ikke vårt problem. Det er heller ikke faktagrunnlag for påstander om at ikke norske kvinner hevder seg. Anonymkode: cfcaf...10c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #9 Skrevet 10. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg vet ikke hvem de to første er. Hele poenget mitt er jo at selv jeg, som ikke er interessert i sport, vet hvem de jeg nevner er og får med meg deres meritter, mens det ikke er noen norske kvinner med samme status. hi Anonymkode: 74daf...7fa Som totalt uinteressert i sport vet jeg på stående fot ikke hvem Hovland og Ruud er. Anonymkode: 51d27...8bc
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #10 Skrevet 10. juni 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Virkelig? At du er uinformert er ikke vårt problem. Det er heller ikke faktagrunnlag for påstander om at ikke norske kvinner hevder seg. Anonymkode: cfcaf...10c Jeg har heller ikke påstått at det er andres problem? Jøye meg. Men du kan vel neppe nekte for at de fire mennene jeg nevnte gjør seg mer bemerket utenfor landets grenser enn de (dyktige) kvinnene du nevner? Anonymkode: 74daf...7fa
Tekla123 Skrevet 10. juni 2023 #11 Skrevet 10. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har heller ikke påstått at det er andres problem? Jøye meg. Men du kan vel neppe nekte for at de fire mennene jeg nevnte gjør seg mer bemerket utenfor landets grenser enn de (dyktige) kvinnene du nevner? Anonymkode: 74daf...7fa Graham Hansen vant nettopp Champions league med Barcelona. Men får det like mye mediaomtale som Haaland som KAN vinne champions league med City? Flere av gutta som er i verdenstoppen har fedre (for det meste) som selv var i verdenstoppen i samme idrett. Det kan jo ha noe å si. Også er det ingen hemmelighet at det er de som roper høyest som får mest oppmerksomhet. Der er jo gutta i en egen særklasse. Vi har en hel del kvinner innen skisporten som er i verdensklasse, samt en hel del håndballspillere. Orket bare ikke nevne alle de åpenbare.
ReneRene Skrevet 10. juni 2023 #12 Skrevet 10. juni 2023 Tekla123 skrev (4 minutter siden): Graham Hansen vant nettopp Champions league med Barcelona. Men får det like mye mediaomtale som Haaland som KAN vinne champions league med City? Flere av gutta som er i verdenstoppen har fedre (for det meste) som selv var i verdenstoppen i samme idrett. Det kan jo ha noe å si. Også er det ingen hemmelighet at det er de som roper høyest som får mest oppmerksomhet. Der er jo gutta i en egen særklasse. Vi har en hel del kvinner innen skisporten som er i verdensklasse, samt en hel del håndballspillere. Orket bare ikke nevne alle de åpenbare. Nå tror jeg kanskje Haaland får mer oppmerksomhet av flere grunner enn at laget kan vinne Champions League..
Tekla123 Skrevet 10. juni 2023 #13 Skrevet 10. juni 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Nå tror jeg kanskje Haaland får mer oppmerksomhet av flere grunner enn at laget kan vinne Champions League.. Det stemmer nok, men prøvde å få fram at media er mye mer på guttas prestasjoner enn jentenes. Jeg tror ikke "alle" vet hvem Hegerberg er kun pga fotballen. Hun har vært høyt ute i media i flere år. Hun fikk vel mer oppmerksomhet da hun sluttet på landslaget, enn da hun vant Ballon d'Or.
ReneRene Skrevet 10. juni 2023 #14 Skrevet 10. juni 2023 (endret) Tekla123 skrev (16 minutter siden): Det stemmer nok, men prøvde å få fram at media er mye mer på guttas prestasjoner enn jentenes. Jeg tror ikke "alle" vet hvem Hegerberg er kun pga fotballen. Hun har vært høyt ute i media i flere år. Hun fikk vel mer oppmerksomhet da hun sluttet på landslaget, enn da hun vant Ballon d'Or. Du har nok rett. Det virker ikke som om kvinnelige utøvere er like populære med mindre de gjør noe virkelig oppsiktsvekkende. Jeg er ikke særlig interessert i sport annen et et grener, og jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner til svært få kvinnelige utøvere kontra menn, kun fordi menn blir omtalt mer. Endret 10. juni 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 Tekla123 skrev (31 minutter siden): Graham Hansen vant nettopp Champions league med Barcelona. Men får det like mye mediaomtale som Haaland som KAN vinne champions league med City? Flere av gutta som er i verdenstoppen har fedre (for det meste) som selv var i verdenstoppen i samme idrett. Det kan jo ha noe å si. Også er det ingen hemmelighet at det er de som roper høyest som får mest oppmerksomhet. Der er jo gutta i en egen særklasse. Vi har en hel del kvinner innen skisporten som er i verdensklasse, samt en hel del håndballspillere. Orket bare ikke nevne alle de åpenbare. Ja, du har rett. Det var feil av meg å si at de ikke når opp i store idretter, jeg tenkte mer på friidrett, tennis, golf osv. Fotball er jo også stort på kvinnesiden, og problemet er nok som du sier at media ikke skriver om det. Og grunnen til at de ikke skriver er jo at folk ikke trykker på artiklene. Den eneste idretten jeg kommer på hvor kvinner er like populært som menn, om ikke mer, er håndball? Dette kan kun endres gjennom holdningsendring, man hører enda om jentelag som arver draktene til guttelaget som får nye, og at det i den kombinerte garderoben i Brann kun henger bilder av herrelaget (om jeg husker nyhetssaken riktig). Anonymkode: 74daf...7fa
frk Nilsen Skrevet 10. juni 2023 #16 Skrevet 10. juni 2023 Tekla123 skrev (44 minutter siden): Graham Hansen vant nettopp Champions league med Barcelona. Men får det like mye mediaomtale som Haaland som KAN vinne champions league med City? Flere av gutta som er i verdenstoppen har fedre (for det meste) som selv var i verdenstoppen i samme idrett. Det kan jo ha noe å si. Også er det ingen hemmelighet at det er de som roper høyest som får mest oppmerksomhet. Der er jo gutta i en egen særklasse. Vi har en hel del kvinner innen skisporten som er i verdensklasse, samt en hel del håndballspillere. Orket bare ikke nevne alle de åpenbare. Ikke glem Ingrid Syrstad Engen, hun spiller også for Barcelona.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #17 Skrevet 10. juni 2023 Du glemte Ødegård. Til info gjør våre kvinner det veldig bra i idrett. Både fotball, håndball og skisport. Friidrett følger jeg ikke med på, men de gjør det nok ikke så galt der heller. Anonymkode: 3b1d6...847
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2023 #18 Skrevet 10. juni 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du glemte Ødegård. Til info gjør våre kvinner det veldig bra i idrett. Både fotball, håndball og skisport. Friidrett følger jeg ikke med på, men de gjør det nok ikke så galt der heller. Anonymkode: 3b1d6...847 Jeg nevnte bare dem jeg har sett er i media denne uken, verdensrekord for Jacob og GS finale for Casper er jo imponerende. Jeg mener ikke at norske kvinner ikke gjør det bra i idrett, men de markerer seg ikke i de største (bortsett fra fotball). hi Anonymkode: 74daf...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå