Gå til innhold

Hva er en pick-me girl?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Også er det en sånn som sier, feks. Åh, alle andre jenter er så flinke til å sminke seg og sånn, skulle ønske jeg jeg var like flink  altså, så er hun egentlig kjempeflink til å sminke seg og det ser alle. Eller hun kan si, åh jeg fikk bare femmer på på prøven, og når hun spør venninnen sin om hva hun fikk så sier hun, men det er jo kjempebra det, selv om venninnen fikk en treer😅

En som snakker ned om seg selv for å få skryt på en måte. Hun vet at hun er kjempeflink til å sminke seg, hun vet at hun er kjempeflink på skolen osv,

Man er ikke pick me girl bare pga det jeg skriver over, det kan også være at hun sier, åh jeg er så guttejente jeg, skulle ønske at jeg også var en sånn jente som lekte med barbie når jeg var liten og at jeg var litt mer jentete. Så er hun den baben liksom

Hun vil vise at hun ikke er som alle andre jenter, sånn at andre (gutta) skryter av henne...Tror jeg da

Vanskelig å forklare uten at man vet hvilket tonefall hun sier det i😅

Endret av smurfis
smurfis skrev (3 timer siden):

Også er det en sånn som sier, feks. Åh, alle andre jenter er så flinke til å sminke seg og sånn, skulle ønske jeg jeg var like flink  altså, så er hun egentlig kjempeflink til å sminke seg og det ser alle. Eller hun kan si, åh jeg fikk bare femmer på på prøven, og når hun spør venninnen sin om hva hun fikk så sier hun, men det er jo kjempebra det, selv om venninnen fikk en treer😅

En som snakker ned om seg selv for å få skryt på en måte. Hun vet at hun er kjempeflink til å sminke seg, hun vet at hun er kjempeflink på skolen osv,

Man er ikke pick me girl bare pga det jeg skriver over, det kan også være at hun sier, åh jeg er så guttejente jeg, skulle ønske at jeg også var en sånn jente som lekte med barbie når jeg var liten og at jeg var litt mer jentete. Så er hun den baben liksom

Hun vil vise at hun ikke er som alle andre jenter, sånn at andre (gutta) skryter av henne...Tror jeg da

Vanskelig å forklare uten at man vet hvilket tonefall hun sier det i😅

Hehe, de er de beste, de som skryter av å være guttejente: «jeg trives best blant gutta jeg, blunk blunk». Som om det gir en eller annen form for kred/status.

Anonymkode: 69079...184

Uttrykket stammer fra femcels på reddit. Den subredditen ble fjernet, dessverre. Det er der tegningen er fra. Hun som tegnet denne, og mange andre, er uhyre flink! Begrepet ble brukt om jenter/kvinner som er desperate etter en gutt/mann. At noen jenter sier, "jeg er ikke som andre jenter, jeg liker gutteting og sånn", handler om å ynde seg inn på guttene, håpe på å bli likt av guttene.

Anonymkode: aeb97...d71

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Hehe, de er de beste, de som skryter av å være guttejente: «jeg trives best blant gutta jeg, blunk blunk». Som om det gir en eller annen form for kred/status.

Anonymkode: 69079...184

Ja😅

Jeg måtte faktisk spørre datteren min om jeg var en pick me girl (Pick me old lady?) for jeg er en sånn som sier at jeg skulle ønske at jeg var flink til å sminke meg eller med interiør osv, 😅 Men jeg skulle virkelig ønske at jeg var flink i sånt det, for jeg er rævva på å sminke meg og andre "jenteting" så jeg går aldri med sminke og jeg hater å kjøpe gardiner🙈😁 Jeg sier ikke det for å få komplimenter liksom, høhø (også sier jeg det kun til datteren min som er rå på å sminke seg og til søsteren min som er rå på interiør).

jeg kvalifiserer meg ikke som en pick me gir sa datteren min

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...