Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Det er veldig tørt på Romerike hvor jeg bor. En kommune, Eidsvold, har innført vanningsforbud, og flere andre kommuner vurderer det samme for å spare på vannet. Det er slikt vanningsforbud sier blant annet at man ikke får vannehagen med hageslange og spreder, men man kan vanne med kanne. Betyr det at jeg kan fylle kannen med hageslangen og vanne, eller at jeg må fylle kannen inne, bære den ut og vanne? Vil være så mye enklere å fylle den ute, og jeg vil bruke samme mengde vann Anonymkode: 552b3...036
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Du kan fylle kannen ute. Poenget er at du sløser mer vann ved å la slangen/sprederen ta jobben enn ved å gå frem og tilbake med en kanne👍🏻
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Fyll den ute., det hadde jeg gjort i hvert fall. Det spiller ingen rolle om du fyller den inne eller ute. Anonymkode: 11ed8...0f1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Det spiller ingen rolle om du fyller den inne eller ute. Det er vannspredere og vanning med slange som er forbudt. Dvs at du kan vanne blomster og bed, men ikke plenen. Vi må tåle litt brun plen når det er så tørt, den tåler fint en tørkeperiode også og blir grønn igjen når regnet kommer. Anonymkode: 15ae7...c90
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Litt ulike regler ifra by til by. Leste lappen som var på hytta der sto det vi kunne holde vannslangen for å vanne, ikke legge den i bed osv. Så når vi vannet de to dagene vi kunne vanne og i tiden kan vi bare vanne om vi har hageslangen i hånden. Det sto at det ikke var lov å vanne plen, de som evt hadde lagt ny plen kunne få dispensasjon, men da må de snakke med kommunen. Her hjemme har jeg ikke lest for jeg har bare noe småtte på verandaen, men fikk med meg at fritidseiendommer ikke fikk lov å vanne i det hele tatt. Da måtte jeg le litt. Ett tips til alle i disse tider: Ikke klipp plenen, hvertfall ikke om det er litt høyde på den. Og må du klippe, sett klippeen på det høyeste. For når gresset har en biss høyde kommer det dugg på det om natta og dermed vanner det gresset om natta slik at det holder seg grønt. Dette er like gøy å se hvert år for ene naboen gjør alltid dette, lar gresset ha litt høyde. Han er eneste i nabolaget med grønnplen. Alle de andre har helt svidde plener. Altså, eneste plen som en kan gå barbeina i på sommeren uten å stikke seg. Anonymkode: 511c3...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå