Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Noen ganger avbryter samboeren meg og sier at jeg snakker veldig høyt, og ber meg snakke lavere. På grunn av dette var jeg og sjekket hørselen, men den var normal. Jeg har aldri før blitt fortalt av noen at jeg snakker høyt. Så leste jeg et sted at dette er en form for hersketeknikk. Ble litt usikker for han er ellers ikke en som driver med sånt, men er en mild og snill mann. Hva tenker dere? Anonymkode: fa30b...899
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Jeg tenker at su tenker for mye. Sannsynligvis snakker du for høyt. Anonymkode: e3079...f78
ReneRene Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Jeg tror det er lettere å vurdere ut fra når han sier det. Er det når du er positiv og forteller hyggelige ting, eller er det når du kritiserer noe/ ham eller er negativ? Hvis han kun sier det når du kritiserer, er negativ eller uenig så kan det være herdketeknikk. Eller det kan være at du faktisk hever stemmen i slike situasjoner, og da er det i så fall du som kan bruke hersketeknikk 🙃
Blop Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Det er vel ikke alltid man selv hører hvor høyt man prater. Hvis han hadde bedt deg slutte å prate fordi du prater høyt, ville det jo vært en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Ja, dere har rett, jeg overtenker. det er vel bare fordi jeg faktisk snakker litt høyt iblant. Kom bare til å tenke på det, fordi han fortalte meg i går om noe han ikke liker ved en en kamerat han hadde vært sammen med, nemlig at han syns har så irriterende stemme, fordi han snakker så høyt. Så da tenkte jeg at han kanskje syns at jeg også har irriterende stemme. han er ganske opptatt av stemmer, og snakker om folk på radien som har så fine og gode stemme. Ofte damer. Anonymkode: fa30b...899
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 Jeg har normal hørsel, men snakker likevel høyt til tider. Jeg legger ikke merke til det selv. Mannen min kan da gjøre meg oppmerksom på det. Når han gjør det så merker jeg jo at jeg snakket høyt og at jeg etter beskjed snakker lavere. Hører du ikke selv forskjellen? Anonymkode: faa2c...94f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Noen ganger avbryter samboeren meg og sier at jeg snakker veldig høyt, og ber meg snakke lavere. På grunn av dette var jeg og sjekket hørselen, men den var normal. Jeg har aldri før blitt fortalt av noen at jeg snakker høyt. Så leste jeg et sted at dette er en form for hersketeknikk. Ble litt usikker for han er ellers ikke en som driver med sånt, men er en mild og snill mann. Hva tenker dere? Anonymkode: fa30b...899 Det er ikke det. Ro deg ned. Anonymkode: dc50b...88b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 Det er ingenting som tilsier at det høres sånn ut Anonymkode: 4075c...980
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er ikke det. Ro deg ned. Anonymkode: dc50b...88b Og her har du ren hersketeknikk. Anonymkode: 67c49...58c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen ganger avbryter samboeren meg og sier at jeg snakker veldig høyt, og ber meg snakke lavere. På grunn av dette var jeg og sjekket hørselen, men den var normal. Jeg har aldri før blitt fortalt av noen at jeg snakker høyt. Så leste jeg et sted at dette er en form for hersketeknikk. Ble litt usikker for han er ellers ikke en som driver med sånt, men er en mild og snill mann. Hva tenker dere? Anonymkode: fa30b...899 Han er vel den eneste som har turt å si det til deg da. Hersketeknikk? Nei, han sier at du snakker for høyt, han ber deg ikke være stille. Anonymkode: 32e15...a94
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Skrevet 8. juni 2023 Jeg må korrigere mannen min innimellom fordi han snakker høyt. Må gjøre dette med sønnen innimellom også. Begge har normal hørsel. Har aldri tenkt på at det er hersketeknikk. Anonymkode: 4d6c0...c52
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #12 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, dere har rett, jeg overtenker. det er vel bare fordi jeg faktisk snakker litt høyt iblant. Kom bare til å tenke på det, fordi han fortalte meg i går om noe han ikke liker ved en en kamerat han hadde vært sammen med, nemlig at han syns har så irriterende stemme, fordi han snakker så høyt. Så da tenkte jeg at han kanskje syns at jeg også har irriterende stemme. han er ganske opptatt av stemmer, og snakker om folk på radien som har så fine og gode stemme. Ofte damer. Anonymkode: fa30b...899 Kanskje han har litt sånn misfoni og at du faktisk snakker høyt? Søstera mi er sånn, veldig slitsomt. Hun snakker gradvis høyere, spesielt om hun er ivrig, og det høres jo ut som hun er sint eller roper etterhvert, blir skingrende. Hun har Aspbergers da, så hun greier ikke endre seg. Ta det opp med ham? Spør om du ofte snakker høyt for det har ikke du tenkt over selv, og om svaret er ja, vær glad noen tør sifra så du kan være obs på det og holde volum lavt. De andre tingene han sier om stemmer kan høres ut som hint til deg, dry og, på det samme, at du snakker litt høyt. Anonymkode: d5c61...c4f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #13 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, dere har rett, jeg overtenker. det er vel bare fordi jeg faktisk snakker litt høyt iblant. Kom bare til å tenke på det, fordi han fortalte meg i går om noe han ikke liker ved en en kamerat han hadde vært sammen med, nemlig at han syns har så irriterende stemme, fordi han snakker så høyt. Så da tenkte jeg at han kanskje syns at jeg også har irriterende stemme. han er ganske opptatt av stemmer, og snakker om folk på radien som har så fine og gode stemme. Ofte damer. Anonymkode: fa30b...899 Folk på radio HAR gode og fine stemmer. Det er jo nettopp derfor de passer på radio. Anonymkode: e3079...f78
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #14 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Folk på radio HAR gode og fine stemmer. Det er jo nettopp derfor de passer på radio. Anonymkode: e3079...f78 Det har de, de er nydelige å høre på i tvopptak og i virkeligheten, men jeg klarer ikke å høre på radio. Jeg får helt fnatt, lyden føles ikke ekte ut. Er noe med frekvensen til radiolyden. Anonymkode: 86345...bcc
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #15 Skrevet 8. juni 2023 Du snakker nok for høyt men ingen sier det til deg. Det skal MYE til før noen sier fra om slikt. Så at ingen andre har sagt noe er ikke et tegn på at du ikke gjør det. Anonymkode: be7e4...335
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #16 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og her har du ren hersketeknikk. Anonymkode: 67c49...58c Nope, du tar feil. Anonymkode: dc50b...88b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #17 Skrevet 8. juni 2023 Jeg tenker at du nok snakker litt høyt. Prat med han om det, si du har tenkt litt på det at han har "hysjet" på deg noen ganger, og at du kanskje prater høyt uten å være bevisst at du gjør det. Avtal f.eks et håndsignal han kan gi, så slipper han avbryte deg. Blir du ivrig og høyøytt kan han f.eks bare holde hånden vannrett i luften så skjønner du at du må snakke lavere og kan fortsette samtalen uten av han må bryte inn. Søsteren min er også sånn, kan bli veldig skingrende og høylytt i snakken sin, hun er full av angst og sliter med div da, så jeg gidder ikke akkurat si noe til henne. Hun har nok å stri med... Anonymkode: 51923...048
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #18 Skrevet 8. juni 2023 Min mann snakker veldig høyt når han blir ivrig. Sånn er det nok med mange. Jeg sier han trenger ikke rope - håper han ikke tar det negativt da 😟 Anonymkode: 4b038...718
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #19 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nope, du tar feil. Anonymkode: dc50b...88b Selvfølgelig er det hersketeknikk å be noen roe seg ned, deg skjønner sikkert du også lille venn! Måtte bare 😂 Anonymkode: 9cccc...d7b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #20 Skrevet 8. juni 2023 Min mann kan og til tider snakke høyt, ber han dempe seg når jeg sitter rett ved siden av, han tar seg ikke nær av det og jeg har aldri tenkt på at det er hersketeknikk. Anonymkode: e21d3...5c2
ReneRene Skrevet 8. juni 2023 #21 Skrevet 8. juni 2023 (endret) Når noen ber andre om å dempe seg så er det hersketeknikk hvis det er for å avbryte uenighet og flytte fokus. Narsisster kan også manipulere andre til å miste besinnelsen for deretter å be de senke stemmenivået. Det er i sånne tilfeller det er snakk om hersketeknikk. Det samme hvis noen snakker høyt for å overdøve eller gjøre andre slitne i en diskusjon. Da er det også hersketeknikk. Endret 8. juni 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #22 Skrevet 8. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Noen ganger avbryter samboeren meg og sier at jeg snakker veldig høyt, og ber meg snakke lavere. På grunn av dette var jeg og sjekket hørselen, men den var normal. Jeg har aldri før blitt fortalt av noen at jeg snakker høyt. Så leste jeg et sted at dette er en form for hersketeknikk. Ble litt usikker for han er ellers ikke en som driver med sånt, men er en mild og snill mann. Hva tenker dere? Anonymkode: fa30b...899 Fullt mulig at stemmevolumet ditt er høyt, selv om du har normal hørsel. Eller mulig samboeren din har ekstra god hørsel. Anonymkode: 33fa3...652
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2023 #23 Skrevet 8. juni 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Når noen ber andre om å dempe seg så er det hersketeknikk hvis det er for å avbryte uenighet og flytte fokus. Narsisster kan også manipulere andre til å miste besinnelsen for deretter å be de senke stemmenivået. Det er i sånne tilfeller det er snakk om hersketeknikk. Det samme hvis noen snakker høyt for å overdøve eller gjøre andre slitne i en diskusjon. Da er det også hersketeknikk. I en temperaturfylt diskusjon mellom to mennesker vil det automatisk være slik at begge øker stemmevolumet (med mindre de er bevisste på at de ikke skal gjøre det, men det er krevende). Anonymkode: 33fa3...652
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2023 #24 Skrevet 9. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Selvfølgelig er det hersketeknikk å be noen roe seg ned, deg skjønner sikkert du også lille venn! Måtte bare 😂 Anonymkode: 9cccc...d7b Du tar feil. Men det vil du neppe innrømme. Jeg biter ikke på. Anonymkode: dc50b...88b
prekæs Skrevet 9. juni 2023 #25 Skrevet 9. juni 2023 Han har sådd et frø og gjort deg usikker på din egen væremåte. Tenk litt igjennom om du skal godta og bli usikker eller være deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå