Gå til innhold

Hvordan responderer du på å bli hysjet på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir tydeligvis gretten 😂

Vi har en gang med kopimaskin og kontorrekvisita, i denne gangen ligger det også 4-5 kontorer - med dør. Treffer man kollegaer ved kopimaskinen så veksler man jo noen ord før man går videre. Så er det spesielt én eldre dame som hysjer på folk som snakker fordi de forstyrrer henne. Det er ingen som snakker høyt eller lenge, men vi har en god tone og småprat er viktig for miljøet. I dag var det jeg som ble hysjet på da jeg spurte en kollega som er delvis sykemeldt om hvordan det går. Jeg ble irritert, men sa høflig at hvis vi forstyrrer kan du lukke døren din. Det ble mottatt med et snøft og slamring med døren

Så nå er jeg både irritert og litt flau, jeg pleier aldri å svare folk slik, for selv om jeg var rolig i stemmen så lyste det nok irritasjon av meg. Var det jeg som gjorde feil her?

Anonymkode: a92b0...106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, i ditt tilfelle reagerte du riktig fordi hun kunne lukket døren sin. Ellers reagerer jeg utifra situasjonen. Jeg blir irritert og sint hvis det ikke er berettiget, men litt flau hvis det er berettiget. Nå er det heldigvis svært sjeldent jeg blir hysjet på, da.

Anonymkode: 84849...fd6

Skrevet

Det kommer an på måten det blir sagt på og situasjonen/årsaken. Som oftest reagerer jeg med et smil og hvisker "beklager", men hvis det blir sagt i gretten tone og/eller er unødvendig å være stille så kan jeg bli litt irritert. 

Anonymkode: 6dd1b...ce7

Skrevet

Jeg synes du responderte bra jeg. Skulle gjerne hatt evnen til det selv, jeg blir bare satt ut og stum, men det irriterer meg i etterkant. 

Det som tier samtykker sies det, men det er ikke nødvendigvis derfor man tier. Ikke alle er like raske i responsen. 

Anonymkode: 52624...c7e

Skrevet (endret)

Jeg hadde sagt "beklager" og latt det bli med det. Hadde ikke blitt hverken flau eller irritert. 

Om du gjorde feil?  Tja, jeg syns du kommer med litt rare unnskyldninger som at det skal være en selvfølge å veksle noen ord, at småprat er viktig for miljøet fordi dere har en god tone osv. Selvfølgelig er det okay, men hvis hun stadig blir forstyrret av dette så blir det jo et problem for henne. Og så er det jo mye bedre å si fra som hun gjør istedenfor å irritere på seg migtene.. Vi får jo stadig beskjed og å si fra når noen gjør ting vi har problemer med. 

Det er ikke så mange som sitter bak lukkede dører lenger, og det er det jo gode grunner til. Så er spørsmålet om hun må ha døren lukket, eller om andre skal ta hensyn. 

Det er spørsmålet. Og da kan man jo spørre om hvor ofte dette skjer siden hun "bruker" å si fra. 

Endret av ReneRene
Skrevet

Synes du tok situasjonen helt flott! Litt småprat ER viktig, og er man allergisk mot det, så lukker man døren. Hennes problem, ikke ditt. 

Anonymkode: 659ed...b85

Skrevet

Så bra at alle, bortsett fra frk Tvertimot, mener at jeg opptrådte ok. Jeg liker personen, men hun har litt lett for å snakke/agere før hun tenker. Vi har hatt utfordringen med at kopimaskinen blir et samlingspunkt oppe i kontorfellesskapet og har blitt enige om at småprat er både innafor og ønskelig. Og siden jeg føler at vi holdt oss innenfor reglene så syns jeg at slamring med døren ikke var greit. Kanskje jeg skal ta opp det 🙃Neida, skal ikke lage noen sak av dette, men irritert er jeg fremdels 😅

hi

Skrevet

Jeg hadde svart akkurat det samme som deg. Kollegaen din var barnslig som svarte med å slamre døra igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg blir tydeligvis gretten 😂

Vi har en gang med kopimaskin og kontorrekvisita, i denne gangen ligger det også 4-5 kontorer - med dør. Treffer man kollegaer ved kopimaskinen så veksler man jo noen ord før man går videre. Så er det spesielt én eldre dame som hysjer på folk som snakker fordi de forstyrrer henne. Det er ingen som snakker høyt eller lenge, men vi har en god tone og småprat er viktig for miljøet. I dag var det jeg som ble hysjet på da jeg spurte en kollega som er delvis sykemeldt om hvordan det går. Jeg ble irritert, men sa høflig at hvis vi forstyrrer kan du lukke døren din. Det ble mottatt med et snøft og slamring med døren

Så nå er jeg både irritert og litt flau, jeg pleier aldri å svare folk slik, for selv om jeg var rolig i stemmen så lyste det nok irritasjon av meg. Var det jeg som gjorde feil her?

Nei, hun får lukke døren sin eller be om en plass i lokalet der hun ikke sitter nær kjøkken/kopimaskin osv 

Anonymkode: da03d...51d

Skrevet

Jeg blir en kombinasjon av flau og irritert. Samme om det er berettiget eller ikke tror jeg.. 

Anonymkode: cddf2...7d6

Skrevet

Dette handler vel mest sannsynlig om hennes plassering i lokalet. Det kan være utfordrende å ha kontor rett ved siden av typiske sosiale soner som kjøkken, kopimaskin, kaffemaskin osv. 

hvis det stadig vekk hadde vært sosialt prat rett utenfor ditt kontor så hadde du sannsynligvis latt deg irritere av det. Det er forstyrrende for den det gjelder og vedkommende skal ikke behøve å sitte med lukket dør bare fordi hun har fått den kontorplasser hun har. 

hvis dere andre ikke synes slik sosial prat er forstyrrende, så kan kan jo du (eller en av de andre) tilby dere å bytte konto med henne? Alternativt får dere ta hensyn og flytte den sosiale praten et annet sted - for sosial småprat er selvfølgelig viktig for miljøet. Dere trenger bare ikke gjøre det rett utenfor en bestemt kontordør. 

Anonymkode: 588e9...133

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette handler vel mest sannsynlig om hennes plassering i lokalet. Det kan være utfordrende å ha kontor rett ved siden av typiske sosiale soner som kjøkken, kopimaskin, kaffemaskin osv. 

hvis det stadig vekk hadde vært sosialt prat rett utenfor ditt kontor så hadde du sannsynligvis latt deg irritere av det. Det er forstyrrende for den det gjelder og vedkommende skal ikke behøve å sitte med lukket dør bare fordi hun har fått den kontorplasser hun har. 

hvis dere andre ikke synes slik sosial prat er forstyrrende, så kan kan jo du (eller en av de andre) tilby dere å bytte konto med henne? Alternativt får dere ta hensyn og flytte den sosiale praten et annet sted - for sosial småprat er selvfølgelig viktig for miljøet. Dere trenger bare ikke gjøre det rett utenfor en bestemt kontordør. 

Anonymkode: 588e9...133

Du antar ganske mye her. Det sies ingenting om hvor i gangen hennes kontor er kontra mitt? Det står heller ikke at vi står rett utenfor hennes dør. 

hi

Skrevet

Hvorfor sitter hun med døren åpen i utgangspunktet da? Jeg er en som trenger å ha det helt stille for å konsentrere meg,men det er jo mitt problem så da hadde jeg bare alltid hatt døren lukket.

Anonymkode: af72c...d14

Skrevet

Hvis hun plages sånn med lyd får hun lukke døren. Frekt av damen, rett gjort av deg 💪🏼. 

Skrevet

Man hysjer ikke på voksne folk. Hadde jeg blitt hysjet på, hadde jeg nok trodd det var noe galt med vedkommende. Bra gjort Hi. 

Anonymkode: 4664b...5c0

Skrevet

Tåler fint å bli hysjet på når situasjonen tilsier det, f.eks hvis jeg ikke ser at personen jeg snakker til er i telefonen eller noe slikt. 

Det er slikt at enkelte turer fram med både det ene og det andre av kommentarer og hysjedamen fortjente klar tale. Hun må tåle å bli korrigert, på samme måte som hun korrigerer andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man hysjer ikke på voksne folk. Hadde jeg blitt hysjet på, hadde jeg nok trodd det var noe galt med vedkommende. Bra gjort Hi. 

Anonymkode: 4664b...5c0

Det er spesielt. Hysjer ikke på ungene heller, det er ikke nødvendig, sitter jeg i telefon så peker jeg bare på den. 

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Så bra at alle, bortsett fra frk Tvertimot, mener at jeg opptrådte ok. Jeg liker personen, men hun har litt lett for å snakke/agere før hun tenker. Vi har hatt utfordringen med at kopimaskinen blir et samlingspunkt oppe i kontorfellesskapet og har blitt enige om at småprat er både innafor og ønskelig. Og siden jeg føler at vi holdt oss innenfor reglene så syns jeg at slamring med døren ikke var greit. Kanskje jeg skal ta opp det 🙃Neida, skal ikke lage noen sak av dette, men irritert er jeg fremdels 😅

hi

Du får tipse henne om serien Candy in Texas, kanskje hun ikke tør hysje på noen etter det 😆

Anonymkode: 52624...c7e

Skrevet

Hvis jeg jeg hadde stått og skvadra utenfor kontoret til noen som prøvde å jobbe, så hadde jeg akseptert hysjingen og holdt kjeft eller gått et annet sted for å prate hvor jeg ikke var til ulempe for noen.

Anonymkode: 70919...3b3

Skrevet (endret)

Har blitt hysjet på én gang i voksen alder som jeg kan huske, men det var helt på sin plass. Jeg og en venninne sto å jabba på en konsert med Midnight Choir, da måtte vi holde kjeft, og den kjøper jeg. Vi var ikke akkurat på Iron Maiden heller😄

Men synes Hi var fin når hun ba henne lukke døren, godt jobba, Hi👍🏻

Endret av Elizabeth
Meiå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...