Gå til innhold

Er det noen her som har Hoka sko?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger både nye treningssko  til innebruk og utesko i det daglige, og har fått anbefalt Hoka, men jeg synes de er litt dyre. Så jeg lurer på om du er fornøyd med dine, og om de er verdt prisen? Hva er du fornøyd med/ikke fornøyd med? Hvilken modell har du og til hvilket bruk er de til?

Anonymkode: cd671...408

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440773-er-det-noen-her-som-har-hoka-sko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to par Hoka, et par joggesko med god demping, og et par piggjoggesko til vinterbruk.

Jeg er vel fornøyd, men jeg er mer fornøyd med andre sko.

De er litt for "traktor" i sålen synes jeg, voldsomme. De er små i størrelsen så jeg må opp en størrelse i forhold til hva jeg ellers bruker, men likevel er det ikke så god plass foran og over vristen.

Jeg er mest fornøyd med Sketchers og Mizuno. Men vær klar over at de har mange modeller, særlig Sketchers har flere modeller som er mer sneakers og ikke har så god demping.

Anonymkode: 25038...8a5

Har clifton 7 mener jeg de het. Elendig kvalitet , hælkappen revner . Jeg har aldri slitt ut ett par sko i hele mitt liv. Men hoka skoene som jeg kjøpte i fjor sommer ser ut som de er 10 år. Synes også de var alt for hard i sålen. Så de brukes nå til å klippe gress med. Elsker sketchers. De er bare magiske og ganske rimelig

Anonymkode: eb1f7...8af

På hvilket grunnlag har du fått anbefalt dem? Fordi de passer til dine føtter og behov, eller fordi noen med helt andre føtter liker dem? 

For meg som har behov for støtte grunnet overpronering er hoka virkelig ikke gode sko. 

Anonymkode: 17501...047

Annonse

Jeg tenker Hoka har vært en "hype". Var grisedyre og veldig mange sa at det er det aller beste de har hatt på foten. Og det er klart. Har de aldri hatt en skikkelig joggesko på beina, er det muligens riktig. Nå er den "hypen" i ferd med å roe seg. Nå har jeg til og med hørt at folk ikke er fornøyd :D. Kjøp skikkelige sko etter hva du føler passe beina dine. Det er forskjell på føtter og merke som passer en person, passer ikke nødvendigvis en annen

prekæs skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker Hoka har vært en "hype". Var grisedyre og veldig mange sa at det er det aller beste de har hatt på foten. Og det er klart. Har de aldri hatt en skikkelig joggesko på beina, er det muligens riktig. Nå er den "hypen" i ferd med å roe seg. Nå har jeg til og med hørt at folk ikke er fornøyd :D. Kjøp skikkelige sko etter hva du føler passe beina dine. Det er forskjell på føtter og merke som passer en person, passer ikke nødvendigvis en annen

Hva er en skikkelig joggesko da?

Hi

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

På hvilket grunnlag har du fått anbefalt dem? Fordi de passer til dine føtter og behov, eller fordi noen med helt andre føtter liker dem? 

For meg som har behov for støtte grunnet overpronering er hoka virkelig ikke gode sko. 

Anonymkode: 17501...047

Fordi jeg har nevnt at jeg trenger noen sko med god demping, så det er folk som er fornøyde med Hoka, derfor tenkte jeg å spørre her inne. Jeg googlet overpronering, ikke hørt det før, jeg sliter og mest på innsiden av skoene, og det er vel det som er overpronering hvis jeg forsto det rett. Hvilket sko bruker du som er bra mot det?

Hi

Hypa motesko, som ei over sier. Jeg prøvde på meg en Hoka på den ene foten og min gamle utslitte Asics joggesko på den andre, og merka ikke forskjell. Endte med å kjøpe dem likevel da jeg var desperat etter nye løpesko samt at de hadde en bred modell til mine pailabber. Tok ikke lang tid før søkene var helt opprevna under.

Det skal godt gjøres å ikke finne joggesko med god demping i dag, det er nesten umulig å få tak i sko uten demping. Velg noen som sitter bra på foten, drit i merke.

Anonymkode: 4b8ac...cbe

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hi

Det er forskjellig. For egen del har jeg brukt Nike Air Max i flere tiår. De er godt dempet, men er ikke sikkert det passer dine ben. Uansett. Det er stor forskjell på billige og dyre, men finner du merke du liker, så hender det du gjøre gode kupp. Jeg kjøper ofte mitt merke noe nedsatt, selv om det brått kommer på over tusenlappen da og.

Jeg liker Hoka, men de slites raskt. Ungdommene mine bruker to par i året (i tillegg til andre sko). Jeg bruker dem til turgåing og må også ha nye minst en gang i året.

Etter at jeg prøvde disse vil jeg imidlertid aldri bruke noe annet: 

https://www.zalando.no/nike-performance-zoom-fly-5-noeytrale-loepesko-cobalt-blissblackwhiteashen-slatefootball-grey-n1242a2fn-k11.html

Annonse

Ergobio Ergoroller, er det beste joggeskoa jeg har hatt, skikkelig god demping og kan brukes en hel dag på jobb på flisegulv, uten å bli sliten og vond.

Har hatt Hoka, men kan ikke måles med desse.

Ellers har jeg prøvd acics, de og var gode og noen Nike 

Anonymkode: 08cc6...ab7

Mizuno er helt nydelige! Jeg har vanskelige bein, og har sverga til skechers i mange mange år. Nå har jeg i tillegg mizuno og de er perfekte! Men det er for mine ben. Jeg tok de på i butikken og kjente de knapt! Kan tråkke og gå i 12 timer uten antydning til vondt noe sted 

Anonymkode: 5094a...5ee

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ser flere her nevne at hoka skoene blir fort slitte, noen som vet hvorfor?

Hi

De har ikke gummi under sålen i like stor grad som andre. Så du går rett på skummet, liksom.

Anonymkode: 6f4db...b2b

https://sportsmani.no/produkt/hoka-rincon-3-bssng-dame/

Jeg har disse, de er helt greie men jeg liker asics gt-2000 eller asics kayano bedre. Men jeg har noen rare føtter, overpronasjon, hallux valgus og diverse andre vondter. 

Anonymkode: d1534...bc3

Var veldig fornøyd med mine, har to par. Men så kjøpte jeg sketchers!! Der snakker vi sko, du! Hoka er dessuten dårlig kvalitet, det er nesten sånn at sålen morkner. Jeg forventer mye mer av såpass dyre sko!

Anonymkode: d6324...c10

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor kjøper dere sketchers, sportsbutikk?

Hi

Jeg kjøper stort sett på Zalando og Boozt, billigere enn fysisk i butikk. Men jeg vet hvilke som er gode til mine føtter, må kjøpe en str mindre enn i andre sko. Anbefaler å gå og prøve i butikk, vet Skoringen har.

Jeg prøvde Hoka, men de var ikke gode på mine føtter.

Anonymkode: c9436...ea2

Har hatt fire par, alle til trening. Det første like jeg veldig godt,- de hadde lav drop til tross for "tykk såle" var lette og gode. Kjøpte to par til ganske samtidig da de var på supertilbud så slo på stortromma. Samme type bare nyere modell. De føltes likedann ut på foten som det første paret,- veldig gode med andre ord. Det ene paret begynte å revne i stoffet rett nedenfor stortåa, parallelt med sålen. Det andre fulgte kort tid etter. Mitt første par var da over et år,- og da begynte de og revne likedann, men jeg løper mye så de var godt brukt og var helt innafor at det skjedd med disse. Sendte inn de andre to parene til reklamasjon, de var brukt i hhv 2 og nesten 4 måneder. Jeg fikk ett par i innbytte for de to, da Hoka mente den gamleste (knapt 4mndr) var for gamle... Det siste paret revnet også etter 2måneder,- og etter det har jeg skydd merket som pesten. Overpriset jåleri som selger på kule farger og kjente idrettsutøvere, men ikke verdt pengene. Har sko til 500 kroner som er like gode og ikke minst,- mye mer holdbar!  

Når det er sagt så kjenner jeg mange som sverger til Hoka og "aldri kommer til å bytte",- så har funnet ut at når det kommer til sko,- særlig til trening, så må man prøve seg frem til hva som passer sin fot og sitt steg.

Anonymkode: 54c8c...6f2

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hi

Hoka! Aldri hatt bedre sko. Hoka Bondi 8 har jeg fått meg nå. Nydelige, stabile sko med veldig god demping. Har Hoka Clifton også. De er ikke like gode, men elsker dem også. Beste merket jeg har hatt, og jeg har prøvd Sketchers og Asics mye. 

Endret av Sommerkroppen 2029

Jeg er veldig for lyd med mine Hoka. Jeg har brukt Clifton siden 2018. i dag har jeg Clifton 8, samt speedgoat 5 med og uten pigg. 

Jeg synes ikke mine blir spesielt fort slitt. Mine har holdt i flere sesonger. Jeg bruker de mest på jobb hvor jeg står og går mye, samt til gåturer i terreng. Til løping på asfalt har jeg Nike pegazus. Til treningsstudio har jeg et annet nike-par med flatere såle. 

Hoka er veldig mye oh har god demping og egner seg derfor om du står/går/løper mye. Til treningsstudio blir de etter min mening for myke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...