Gå til innhold

Hvorfor skal alle bruke pride flagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
amandine skrev (19 minutter siden):

Den var subtil. Og så ufin at jeg ble kvalm. 

Sank bare ned på Kari-kommentar-nivået. Håper du skjønte den, hvis ikke, synd!

Anonymkode: b390c...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men så er det ikke bare det at folk boikotter heller - det er hele bøtteballetten i den offentlige gapestokken sosiale medier der Thon-kjeden nærmest fremstilles som homohatere og hele den pakka der. Det er ikke bare enkeltmennesker som tenker for seg selv at «nå boikotter jeg Thon-kjeden» liksom. Det koster rett og slett for mye å ikke følge bermen.

Anonymkode: 55231...987

Men det er det som er ytringsfrihet også da, som alle pridemotstanderne hyler om. De som er FOR Pride står også fritt til å si sin mening og boikotte akkurat det de vil. Som du boikotter Pride, boikotter JEG Thon.

Pridehaterne gauler jo sånn om woke og snøflak og krenking, men det er jo de som sutrer mest og går av skaften for noen stakkars regnbuer. 

Anonymkode: f7030...6fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke. Respekt og toleranse går begge veier. 

Anonymkode: b390c...9eb

Du skjønner det fortsatt ikke. 

La oss ta et annet eksempel, f. eks krigen i Ukraina. 

Mange bedrifter brukte/bruker Ukraina-flagget for å vise sin støtte til Ukraina. 

Mange gjør det ikke. 

Men hvis en bedrift går ut og sier at de lar være å flagge med Ukraina-flagget fordi de vil være "nøytrale", da blir det plutselig noe helt annet. 

Hadde Thon latt være å flagge uten å argumentere på den måten de gjorde, så tviler jeg på at noen hadde brydd seg. 

Men når de er "nøytrale" til å støtte mangfold, så virker det litt rart. 

Skrevet
amandine skrev (4 timer siden):

Jeg treffer mange eldre og mange sårbare, ensomme og litt rare mennesker på jobb. Og har alltid nøkkelknippet mitt med id-kortet hengende i et regnbuefarget bånd, og jeg har en regnbuefarget sløyfe på vesken på jobb. Her en dag opplevde jeg at en mann i 90-årene fortalte at han var homo. Sa det høyt for aller første gang, og fordi han så jeg hadde markert mitt standpunkt og var aksepterende. Det er viktig!! Kjempeviktig, faktisk. 

Takk for at du gjør akkurat dette. Tenk så godt det var for denne mannen å vite at han var trygg hos deg. ❤️ 

Skrevet
amandine skrev (4 timer siden):

Jeg treffer mange eldre og mange sårbare, ensomme og litt rare mennesker på jobb. Og har alltid nøkkelknippet mitt med id-kortet hengende i et regnbuefarget bånd, og jeg har en regnbuefarget sløyfe på vesken på jobb. Her en dag opplevde jeg at en mann i 90-årene fortalte at han var homo. Sa det høyt for aller første gang, og fordi han så jeg hadde markert mitt standpunkt og var aksepterende. Det er viktig!! Kjempeviktig, faktisk. 

Og det er noe jeg er redd for at kan skje mot feil person når bedrifter tvinger folk til å flagge og å bruke regnbuebånd. 

Jeg tenker at de som bruker regnbueeffekter er åpne for og støtter de som omfavnes av den paraplyen. Men ved at bedrifter slenger seg på for å være populære, eller fordi de blir tvunget kan gjøre vondt verre. Jeg er uenig i Thons synspunkt og tenker at om de er nøytrale til pride så burde de ikke gitt etter. Nå risikerer man derimot at folk tror Thon er pridevennlige og folk søker dit med en tanke om at der er de akseptert og godt mottatt når man kanskje ikke er det. Men slik jeg forstod det nå så velger selv hvert enkelt hotel om de vil reise flagget eller ikke, og det er i det minste langt bedre enn at alle skal. 

Kiwi er jo en av bedriftene som sendt byttet til pridelogo selv etter press fordi de selv faktisk ville gjøre noe som bedrift bortsett fra å bare bytte flagg for å følge strømmen. Så de støttet, men de ville også ha tiltak innad i bedriften som sørget for at de kunne ikle seg prideflagget. Om det har funket eller ikke vet jeg ikke da jeg ser flere butikker som ikke har tatt inn regnbuetelefonen nonstoppen fordi sjefen ikke støttet det. Veldig synd at de ikke har undersøkt da regnbuetelefonen også støtter de med HIV/AIDS o.l. 

Er mange, mange bedrifter som automatisk bytter, men som verken gjør noen forskjell innad i bedriften og som fortsatt har saker hvor de som er under pride fortsatt får konsekvenser. 

Anonymkode: 77971...fc5

Skrevet
amandine skrev (5 timer siden):

Han var sikkert bare dement. 

Anonymkode: 5802c...a58

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (6 timer siden):

Du skjønner det fortsatt ikke. 

La oss ta et annet eksempel, f. eks krigen i Ukraina. 

Mange bedrifter brukte/bruker Ukraina-flagget for å vise sin støtte til Ukraina. 

Mange gjør det ikke. 

Men hvis en bedrift går ut og sier at de lar være å flagge med Ukraina-flagget fordi de vil være "nøytrale", da blir det plutselig noe helt annet. 

Hadde Thon latt være å flagge uten å argumentere på den måten de gjorde, så tviler jeg på at noen hadde brydd seg. 

Men når de er "nøytrale" til å støtte mangfold, så virker det litt rart. 

Men var det sånn det skjedde? Gikk Thon-kjeden ut og sa: «Vi flagget ikke med Pride-flagg fordi vi er nøytrale», eller var det noen som ble oppmerksomme på at Thon-hotellene ikke flagget med Pride-flagg og konfronterte dem med hvorfor de ikke flagga med Pride-flagg, slik at de måtte svare?

Anonymkode: 55231...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...