Gå til innhold

"Gjennomsnittskarakterer"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Pluss alle standpunkt karakterer på antall fag de har fått karakter i, så finner du snitt.

med snitt kan de se om de har mulighet å komme inn på ønsket utdanning 

Anonymkode: 8c765...a30

Det vet jeg, tenåringen her i huset har gjennomsnitt på nesten 5,5 etter mye jobbing med skole. Spørsmålet var egentlig hva de som sier at deres tenåring har karakterer "helt på gjennomsnittet" har. Formulerte meg kanskje feil.

Anonymkode: 90b15...e21

Mener du gjennomsnittlig gode? Det vil jo variere fra skole til skole og klasse til klasse. Eller mener du "sånn passe gode"? Da vil jeg si rundt 4. Eller anitt av de de går med? Min sønns klasse hadde 5,5 i snitt. Han selv hadde 5,9 som et snitt av alle tellende karakterer. 

Anonymkode: 7879b...089

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mener du gjennomsnittlig gode? Det vil jo variere fra skole til skole og klasse til klasse. Eller mener du "sånn passe gode"? Da vil jeg si rundt 4. Eller anitt av de de går med? Min sønns klasse hadde 5,5 i snitt. Han selv hadde 5,9 som et snitt av alle tellende karakterer. 

Rart med en klasse med så høyt snitt, for meg virker det som lærerne setter for høye karakterer. Særlig hvis det er en klasse i normal størrelse 

Anonymkode: 110bf...0e3

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Rart med en klasse med så høyt snitt, for meg virker det som lærerne setter for høye karakterer. Særlig hvis det er en klasse i normal størrelse 

Men så har det også gått inflasjon i høye karakterer.

Anonymkode: 0e973...110

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. På noen få VGS i Oslo, så ligger kravet for å komme inn på studiespes rundt det. 

Anonymkode: a7aa5...a83

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alle karakterer er tellende når man snakker snitt

Anonymkode: ebb20...02f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis. På noen få VGS i Oslo, så ligger kravet for å komme inn på studiespes rundt det. 

Anonymkode: a7aa5...a83

Ja, vet det, bor i Oslo. Men det er for inntak og da kommer elevene fra mange ulike klasser fra mange forskjellige skoler. Elevene går ikke garantert ut av vidergående med samme høye snitt som de gikk inn med.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Studiespes på beste skolen i byen, ikke så rart. Inntaket var jo på langt over 5. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det forekommer innimellom. Jeg har en slik klasse i år. Laveste snittet som kom inn var 5.4 (på vgs) og elevene er både ekstremt motiverte og godt over snittet smarte. Jeg har jobbet i vgs i 11 år og har hatt mange klasser, så dette er ikke snakk om å gi for høye karakterer i en klasse, men at det i den klassen er en oppsamling av de aller flinkeste elevene. I en annen klasse jeg har i år er snittet på rundt 3.

Anonymkode: 2594a...290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...