Gå til innhold

Startet i ny jobb 1. januar. Hvordan blir det med lønnstrekk for ferie i ny jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, men de kan jo ikke trekke meg for alle 5 ukene på en mnd. Så 4 uker er jo greit, det regner jeg med blir i juni (hvor jeg da ikke får lønn fra ny arbeidsgiver) Men hva med siste uken? 

Anonymkode: 4c57f...412

Ettersom det ikke er dem som betaler feriepengene dine så vet jeg faktisk ikke, men du kan jo spørre dem? Den måneden du faktisk avvikler den siste ferieuka kanskje?

Med mindre du har varslet om annet så tipper jeg de trekker deg for 5 uker i juni. Du kommer ut med negativ saldo om de gjør, men du får vel - eller har fått - sluttoppgjør fra forrige arbeidsgiver som skal dekke dette. 

Anonymkode: a2e07...a81

Annonse

Ferien trekkes når du skal ha ferie, eller på juni lønn (og ev. resten i juli). Da er det lurt å ikke ha brukt opp feriepengene utbetalt fra forrige arbeidsgiver. 

Anonymkode: dcd7a...1b7

Du bli vel trukket for alle 5 ukene. Du har jo ikke opparbeidet deg feriepengegrunnnlag hos ny arbeidsgiver. Men du har vel feriepenger utbetalt fra forrige arb giver om du var i arbeid i 2022.

Anonymkode: 8d5de...bc3

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi trekker alt i juni. Trekket blir da større enn en månedslønn og resterende trekkes da i juli.

Anonymkode: c0ead...878

Dette gjorde de med meg og første året i ny jobb. 

Anonymkode: c7dcf...3a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...