Gå til innhold

Pleier du avlyse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Avlyse en avtale pga fint vær? Det har jeg aldri hørt om engang...

Men man kan jo gjøre om på en avtale, har man f.eks avtalt en tur i svømmehallen kan man spørre om å gå en tur i fjæra isteden liksom.  Det kommer jo an på hvem avtalen er med og hvor "satt" den er. Det er forskjell på en sammenkomst hos en venn og en løs avtale om å gå en tur med søsteren sin.

Anonymkode: 78d4c...1f0

Avlyser ikke av den grunn, da skal det være sykdom eller noe mer akutt som ikke er mulig å planlegge. 

Jeg er nok den som legger minst mulige planer da jeg ikke liker å binde meg til mange planer. Så jeg takker heller nei til en invitasjon. Men planlegger jeg noe med noen så holder jeg avtaler.

Anonymkode: acc64...71d

Annonse

Ja det kan jeg finne på. Hvis planen var filmkveld, hjemmebesøk, strikkeklubb, museumsbesøk, shopping, eller liknende. 
Jeg vil heller være ute når det er finvær. Men så bor jeg i Nord-Norge da, og vi har fint vær kun tre dager i året, så jeg tar meg den friheten. 

Anonymkode: 0a5f4...36c

Hva hjelper det om mange her sier at de avlyser ikke på grunn av været? Andre vet aldri grunnen. Det kan være at det var en avtale om å gå ut å spise og så er man blakk og flau. Da er kanskje været greit å bruke. Det er vel bare å avtale på nytt om man er interessert. 

Anonymkode: 650d6...9db

Jeg bor på Vestlandet og har fått avtaler avlyst av finvær. Da har det f.eks. blitt avlyst fordi barna til venninnen ville bade og trengte en voksen til å passe på. Slik grunner er helt greie. Så sjelden som vi har fint vær trumfer slike oppgaver treff med voksne venninner. Vi kan møtes en annen gang 😊

Anonymkode: 11825...c5d

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hva hjelper det om mange her sier at de avlyser ikke på grunn av været? Andre vet aldri grunnen. Det kan være at det var en avtale om å gå ut å spise og så er man blakk og flau. Da er kanskje været greit å bruke. Det er vel bare å avtale på nytt om man er interessert. 

Anonymkode: 650d6...9db

Jeg avlyser ikke av den grunn, nei, men jeg kan som flere her prøve å gjøre avtalen mer værtilpassa. Jeg tror forøvrig jeg kunne kommet opp med atten bedre unnskyldninger enn været om jeg av en eller annen grunn syntes det var flaut å avlyse pga økonomi. Men det synes jeg ikke - jeg har avlyst ting pga økonomi og det er da en ærlig sak. Setter også pris på og regner faktisk med at mine venner ville gjort det samme, da kunne vi enten funnet på noe annet eller jeg kunne spandert.

Anonym bruker skrev (På 6.6.2023 den 11.48):

Om du har en avtale og det blir fint vær og du tenker å gjøre noe annet? 

Anonymkode: 92d9b...9de

Bare hvis jeg har avtale med en sur og grinete megge av en venninne som faen aldri er fornøyd.

Anonymkode: 1800b...105

Anonym bruker skrev (På 6.6.2023 den 11.48):

Om du har en avtale og det blir fint vær og du tenker å gjøre noe annet? 

Anonymkode: 92d9b...9de

Selvfølgelig ikke. Men! Hvis vennen min hadde snakket om det og forklart, kunne vi fint funnet en annen dag som passer bedre. 😊

Sjeldent jeg avlyser noe. Jeg har 14 diagnoser å holde styr på, en sjelden gang må jeg avlyse pga helsa. Men gjennomfører de 2 avtalene jeg har i året. 

Anonymkode: 885bd...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...